„Audi RS6 recenze“ – tato dvě slova vyvolávají představu vozu, který spojuje dynamický výkon se špičkovým komfortem. Audi RS6, ať už jde o starší Audi RS6 c5, inovovanou Audi RS6 c6 či moderní Audi RS6 c8, vždy patřila mezi prestižní modely, jež oslovují náročné řidiče, kteří vyžadují nejen rychlost, ale i každodenní použitelnost. Podle mého názoru se tento vůz hodí pro široké spektrum zákazníků – od rodin, které chtějí dostatek prostoru a bezpečí, přes městské uživatele hledající reprezentativní auto, až po firmy a milovníky sportovní jízdy, kteří ocení výkonný motor, špičkové technologie a image plnou energie. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě.
Mnoho lidí si myslí, že model Audi RS6 představuje vrchol sportovních kombi a fastbacků, které se nebojí konkurovat i exotickým supersportům. Je to vůz, který vyčnívá na trhu díky výkonným motorům, preciznímu podvozku a prvotřídní kvalitě. Například nejnovější Audi RS6 2024 nabízí moderní pohonné jednotky, pokročilé asistenční systémy a design, jenž zaujme na první pohled. V kontextu současných trendů tak Audi RS6 potvrzuje svou pozici prémiového hráče, který přináší výkon, styl a emoce na každé silnici.
Historie modelu a pověst značky
Historie Audi RS6 sahá do počátku tisíciletí, kdy se poprvé představila generace Audi RS6 c5 (2002–2004). Tento model tehdy nabídl výkonný osmiválcový motor s dvojitým přeplňováním, který spojoval praktičnost s až nečekanou dynamikou. Následovaly generace Audi RS6 c6 (2008–2010), Audi RS6 c7 (2013–2018) a nejnovější Audi RS6 c8, kterou automobilka uvádí na trh poslední roky. Postupně došlo k posunu od silného, ale poněkud hrubého projevu k sofistikovanější technice, lepší spolehlivosti a výraznějšímu luxusu.
Pověst značky Audi coby výrobce prémiových a spolehlivých vozů pomohla RS6 stát se ikonou. Servisní zázemí se neustále zlepšuje, majitelé zdůrazňují, že vozy s logem čtyř kruhů si drží kvalitu po dlouhé roky. Když jsem se bavil s majitelem starší RS6, zmiňoval, že i přes vyšší náklady na údržbu zůstal vůz dlouhodobě spolehlivý a nenáročný na opravy.
Srovnání s předchozími verzemi je zajímavé: dřívější modely nabízely surovou sílu, ale moderní generace jako Audi RS6 2018, Audi RS6 2022 nebo nejnovější Audi RS6 2024 přidávají také komfort, konektivitu a ekologičtější provoz.
Tabulka: Chronologie změn modelu Audi RS6
Generace | Roky výroby | Klíčové vlastnosti |
---|---|---|
RS6 C5 | 2002–2004 | Biturbo V8, surový výkon |
RS6 C6 | 2008–2010 | V10 motor, luxusnější interiér |
RS6 C7 | 2013–2018 | Lehčí konstrukce, vyšší efektivita |
RS6 C8 | 2019–dosud | Hybridní podpora, pokročilé asistence |
Exteriér
Při pohledu na Audi RS6 avant mě vždy okouzlí svalnaté proporce, které se nedají zaměnit za obyčejné kombi. Ostré linie, široké blatníky a snížená silueta naznačují, že pod kapotou se ukrývá něco výjimečného. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě. Oproti běžným modelům má RS6 agresivnější masku chladiče, sportovní difuzor a mohutné koncovky výfuku. To vše podtrhuje charakter silničního predátora.
Optika světel s LED technologií a ostře řezanými konturami dodává vozu sebevědomý pohled. Když jsem naposledy viděl Audi RS6 avant gt, uchvátily mě drobné detaily v chromu či lesklé černé prvky, které zvýrazňují sportovní DNA. Barvy se pohybují od tradičních stříbrných a černých odstínů po odvážnější modré či červené laky, které přitáhnou zrak kolemjdoucích.
Na výběr jsou různé designové pakety, jež kombinují aerodynamické doplňky a stylové prvky. Myslím si, že právě volba barvy a kol dokáže posunout vizuální dojem ještě výš. Například matný šedý lak v kombinaci s černými koly a červenými brzdovými třmeny přinese dojem brutální síly.
Tabulka: Dostupná barevná provedení Audi RS6
Barva | Typ laku | Speciální efekty |
---|---|---|
Mythos Black | Metalická | Jemné odlesky |
Nardo Grey | Metalická | Matná hloubka |
Navarra Blue | Perleťová | Syté modré odstíny |
Tango Red | Metalická | Výrazný sportovní nádech |
Daytona Grey | Perleťová | Elegantní luxusní vzhled |
Interiér
Uvnitř Audi RS6 se mísí sportovní atmosféra s komfortem prémiového vozu. Materiály jsou na dotek příjemné a odolné – najdete tu kombinaci jemné kůže, alcantary, hliníkových lišt a někdy i karbonových prvků. Když jsem se posadil do sedadel RS6 poprvé, překvapila mě jejich ergonomie a pohodlné boční vedení. Myslím si, že to oceníte zejména při svižné jízdě po klikatých silnicích, kdy tělo drží ve správné pozici.
Ovládací prvky jsou rozmístěny tak, že řidič snadno najde to, co potřebuje. Dotykové displeje, multifunkční volant a digitální přístrojový štít přinášejí intuitivní uživatelský zážitek. Mnoho lidí si myslí, že vnitřek RS6 kombinuje svět hi-tech technologií s klasickou noblesou Audi. Vůz nabízí prvotřídní multimediální systém, prémiové audio, klimatizaci s vícesměrným prouděním vzduchu a spoustu možností individualizace.
Zavazadlový prostor je překvapivě velký, zvlášť u Audi RS6 avant, a poskytuje dostatek místa pro rodinný nákup, cestovní tašky nebo firemní vzorky. Když jsem naposledy potřeboval převézt objemný náklad, ocenil jsem možnost sklopit zadní sedadla a snadno přeměnit interiér na prostor vhodný i pro větší předměty.
Tabulka: Povrchové materiály v interiérových paketech
Paket | Materiál sedadel | Obložení | Další prvky |
---|---|---|---|
Standard | Látka / Alcantara | Hliník | Sportovní volant |
Komfort | Jemná kůže | Dřevo / Hliník | Vyhřívaná sedadla, masážní funkce |
Sport | Kůže / Alcantara | Karbon | Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením |
Luxus | Kůže Nappa | Karbon / Kov | Ambientní osvětlení, top audio |
Technické vlastnosti
Pod kapotou Audi RS6 najdeme vždy silný přeplňovaný motor, který kombinuje ohromný výkon a vysoký točivý moment. Aktuální generace, jako Audi RS6 2024, používají čtyřlitrový osmiválec biturbo, jehož síla se pohybuje kolem 600 koní. Převodovka (obvykle automatická s hladkým a precizním řazením) přenáší sílu na všechna kola pomocí systému quattro. To znamená, že i při rychlém výjezdu ze zatáčky vůz zůstává stabilní a čitelný.
Podvozek je naladěný tak, aby kombinoval tuhost pro ostré průjezdy zatáčkami s dostatečným komfortem při jízdě na horších silnicích. Myslím si, že právě tato vyváženost dělá z RS6 univerzální stroj, který si poradí s městským provozem i s rychlými dálničními přesuny. S adaptivním odpružením a možností volby jízdních režimů přizpůsobíte charakter vozu aktuální náladě.
Audi RS6 test často zdůrazňuje rozdíly mezi jednotlivými paketovými verzemi, například Audi RS6 gt, Audi RS6 avant gt nebo třeba limitované edice Audi RS6 r, které se chlubí ještě ostřejším naladěním a specifickými technickými úpravami.
Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů Audi RS6
Paket | Motor/Výkon | Převodovka | Podvozek/odpružení | Asist. systémy |
---|---|---|---|---|
Standard | V8 biturbo ~600 k | 8st. automat | Adaptivní tlumiče | Tempomat, park. senzory |
Sport | V8 biturbo ~620 k | 8st. automat | Sportovní podvozek | Lane Assist, LED Matrix |
Luxus | V8 biturbo ~600 k | 8st. automat | Komfortní nastavení | Head-up displej, Night Vision |
GT / R | V8 biturbo >630 k | 8st. automat | Ještě tužší tlumiče | Semi-autonomní jízda, aktivní stabilizace |
Funkčnost a komfort
Vnitřní prostor Audi RS6 překvapí i ty, kdo od sportovního kombi nečekají mnoho praktičnosti. Když jsem potřeboval odvézt větší nákup, překvapilo mě, kolik toho do zavazadlového prostoru naskládám. Díky Audi RS6 avant verzi máte k dispozici objem v řádu stovek litrů, navíc lze zadní sedadla sklopit a vytvořit téměř rovnou plochu.
Úroveň hluku a vibrací je na skvělé úrovni. Při nízkých rychlostech vůz zůstává příjemně tichý, na dálnici se sice ozývá hluboký „bas“ motoru, ale ne rušivě. Ve městských zácpách oceníte relativně kompaktní rozměry pro manévrování, ačkoli bych doporučil pozorně volit parkovací místa. Spotřeba paliva ve městě může být vysoká, nicméně to je daň za ohromný výkon.
Na dlouhých cestách oceníte pohodlné sedadlo řidiče, ergonomii a kvalitní odhlučnění. Mnoho lidí si myslí, že RS6 exceluje v dálničním tempu, kdy kombinuje stabilitu, komfort a úspornost. Na špatných silnicích pomáhá adaptivní podvozek a pohon všech kol, takže se nemusíte bát ani horšího povrchu či nepříznivého počasí.
Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny
Model | Objem kufru (l) | Prostor pro nohy vzadu (cm) | Prostor pro hlavu vzadu (cm) |
---|---|---|---|
Audi RS6 Avant | 565–1680 | 85 | 91 |
Audi RS6 Sedan (historické verze) | 520–1370 | 83 | 90 |
Technologie a bezpečnostní systémy
Audi RS6 nabízí širokou škálu asistenčních systémů, které ulehčují řízení a zvyšují bezpečnost. Základní výbava obsahuje například adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění a sledování mrtvého úhlu. Vyšší stupně přidávají asistent pro jízdu v kolonách, aktivní udržování v jízdním pruhu a pokročilé parkovací systémy. Podle mého názoru jsou tyto technologie skutečně užitečné – například když jsem naposledy projížděl hustým městským provozem, ocenil jsem plynulé přizpůsobení rychlosti okolnímu dění.
Inovace, jako je noční vidění nebo rozšířený head-up displej, posouvají laťku ještě výš. Audi RS6 c7 a Audi RS6 c8 generace přinesly výrazné posuny právě v oblasti konektivity – chytré propojení s mobilními telefony, online navigace a automatické aktualizace softwaru.
Mnoho lidí si myslí, že takto moderně vybavené vozy usnadňují každodenní život a zvyšují bezpečnost pasažérů. Stačí jednou zažít jízdu s plně aktivním asistentem na dálnici a rychle pochopíte, jak moc může technika ulehčit dlouhé cesty.
Tabulka: Srovnání technologií podle výbavy
Výbava | Bezpečnostní systémy | Asistenční funkce | Infotainment |
---|---|---|---|
Základ | ESP, ABS, airbagy | Tempomat, park. senzory | Základní rádio, USB |
Střední | Lane Assist, AEB | Adapt. tempomat, hlídač odstupu | MMI Navigace, Bluetooth |
Vysoká | Night Vision, LKA+ | Asistent v kolonách, ACC+ | MMI Plus, Wi-Fi hotspot |
Top (GT/R) | Kompletní balík asistentů | Semi-autonomní jízda | Virtuální kokpit, 3D mapa |
Ekonomika
Spotřeba paliva u Audi RS6 není její nejsilnější stránkou. Ve městě se pohybuje kolem 13–15 l/100 km, na dálnici můžete počítat s 8–10 l/100 km, v kombinovaném režimu okolo 10–12 l/100 km. Například Audi RS6 2022 či nejnovější Audi RS6 2024 se snaží snížit spotřebu díky mild-hybridním systémům, ale pořád zůstáváme u auta, které klade důraz na výkon.
Náklady na vlastnictví zahrnují vyšší pojištění, daně i cenu pravidelné údržby. Originální díly nejsou laciné, ale odměnou je dlouhodobá kvalita. Pokud zvažujete varianty hybridních nebo elektrických modelů u Audi (jako budoucí strategické směry), můžete počítat s nižší spotřebou paliva a ekologičtějším provozem, ale RS6 si stále drží tradiční benzinovou pohonnou jednotku.
Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze Audi RS6 (l/100 km)
Verze | Město | Dálnice | Smíšený cyklus |
---|---|---|---|
RS6 C7 (2018) | 14,5 | 9,0 | 11,5 |
RS6 C8 (2022) | 13,0 | 8,5 | 10,5 |
RS6 C8 (2024) MHEV | 12,5 | 8,0 | 10,0 |
Cena a výbava
Ceny Audi RS6 začínají u základní verze, která i tak není nijak levná. Když jsem naposledy porovnával ceník, základní konfigurace byla pod hranicí kolem 3 milionů korun, zatímco luxusní nebo sportovní pakety jako Audi RS6 gt či Audi RS6 avant gt cenu výrazně navýší. Kromě výkonových úprav se liší také vnitřní výbavou, použitými materiály a asistenčními systémy.
Hlavní rozdíly ve výbavě najdete v audiu, sedadlech, asistenčních technologiích a možnostech individualizace. Pokud chcete top audio Bang & Olufsen, nejvyšší infotainment nebo keramické brzdy, připravte se na tučnou přirážku. Myslím si, že je dobré promyslet, co skutečně potřebujete, a zda vám stojí za to platit za každý extra doplněk.
Poměr ceny a kvality je u RS6 relativní. Ano, zaplatíte vysokou sumu, ale dostanete špičkový stroj, který kombinuje rodinnou praktičnost s parametry supersportu. Mnoho lidí si myslí, že si za ten pocit stojí připlatit.
Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly
Sestava | Cena (od) | Klíčové prvky |
---|---|---|
Standard | cca 3 mil. Kč | Základní audio, sportovní podvozek |
Komfort | cca 3,3 mil. Kč | Vyhřívaná sedadla, MMI Navigace, LED světlomety |
Sport (GT/R) | cca 3,6 mil. Kč | Keramické brzdy, karbon obložení, top audio |
Luxus (Avant GT) | cca 3,8 mil. Kč | Kůže Nappa, Night Vision, semi-autonomní režimy |
Srovnání s konkurencí
Hlavní konkurenti Audi RS6 pocházejí z řad prémiových značek. Například BMW M5 Touring (pokud by existoval v současné generaci) a Mercedes-AMG E63 kombi patří mezi přímé soupeře. Tyto vozy nabízejí podobný koncept – praktický kombík s výkonem supersportu. BMW obvykle exceluje v jízdní dynamice, Mercedes zase v luxusu a komfortu.
Ve srovnání cen a technologií je RS6 zhruba na stejné úrovni, možná o něco dražší u některých paketů. Co se týče spotřeby paliva, rozdíly jsou minimální, pohybují se v podobných hodnotách. Technologie asistenčních systémů, konektivita a infotainment jsou u všech tří značek na vysoké úrovni. Podle mého názoru Audi vyniká v harmonickém sladění výkonu a komfortu, zatímco BMW zaujme jízdní ostrostí a Mercedes elegancí.
Záleží na tom, co hledáte. Pokud chcete agresivní, sportovní jízdní zážitek, BMW vám možná bude bližší. Jestli preferujete aristokratický luxus, zvolíte spíše Mercedes. Audi RS6 pak představuje zlatý střed – něco mezi sportovní vervou a každodenní použitelností.
Univerzálnost, čtyřkolka quattro, bohatá paleta asistentů, a samozřejmě image. Nevýhody? Vysoká cena, náklady na provoz, a možná mírně vyšší hmotnost ve srovnání s lehčími konkurenty. Nicméně, mnoho lidí si myslí, že komplexní balíček RS6 je natolik vyvážený, že stojí za investici.
Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty
Vlastnost | Audi RS6 | BMW M5 Touring* | Mercedes-AMG E63 S Estate |
---|---|---|---|
Cena (od) | Podobná | Podobná | Mírně vyšší |
Výkon/V8 turbo | ~600 k | ~600 k | ~600 k |
Pohon | 4×4 (quattro) | 4×4 (xDrive) | 4×4 (4MATIC) |
Technologie | Špičková MMI | iDrive špičkové | MBUX pokročilé |
Spotřeba | Podobná | Podobná | Podobná |
Prostor | Velký (Avant) | Velký (Touring) | Velký (Estate) |
Zkušební jízda: zážitek z jízdy
Když jsem si Audi RS6 test poprvé vyzkoušel, okamžitě jsem ocenil pohodlnou pozici za volantem a skvělý výhled vpřed. Sedadlo řidiče mi dovolilo najít ideální polohu během chvíle. Přístrojový štít byl přehledný, volant dobře padl do ruky a reakce vozu na plyn, brzdu i volant byly okamžité. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje.
Ve městě RS6 působí až překvapivě civilizovaně. Tichý chod motoru v nízkých otáčkách a adaptivní tlumiče pomáhají překonat nerovnosti bez drncání. Na dálnici se promění v expresní raketu – při sešlápnutí plynu cítíte, jak tělem projíždí elektrizující vlna adrenalinu. Ve vyšších rychlostech zůstává vůz stabilní a jistý.
Na okreskách se projeví sportovní geny. Podvozek skvěle drží stopu, čtyřkolka quattro umožňuje bezpečné a přesné průjezdy zatáčkami. A přestože váží hodně, umí být překvapivě mrštná, pokud jí dáte prostor.
Skryté náklady a nuance vlastnictví
Držet v garáži RS6 neznamená jen vychutnávat si výkon, ale také počítat s vyššími náklady. Pravidelný servis, speciální oleje, kvalitní pneumatiky a brzdové destičky patří k výdajům, které se nedají obejít. Když jsem se bavil s majitelem starší Audi RS6 c5, zmínil, že díly jsou dostupné, ale levně nevyjdou.
Obtížné shánění specifických náhradních dílů může nastat u limitovaných edicí jako Audi RS6 r, kde jedinečná řešení znamenají vyšší cenu. V extrémních podmínkách, jako je husté sněžení nebo letní vedro, funguje RS6 stále dobře, pokud se o ni staráte. Myslím si, že důsledná údržba a kvalitní servis jsou klíčem k dlouhé životnosti.
Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování
Pro rodinu může RS6 překvapit: dětské sedačky se dají snadno připevnit, Audi RS6 avant nabízí dostatek místa na kočár i sportovní vybavení. Pokud nepotřebujete SUV, je to dobrá volba – kombinuje prostornost s jízdní dynamikou, kterou rodinné vozy obvykle nenabízejí.
Pro práci (třeba firemní potřeby, rozvoz, taxi) je možná trochu extravagantní, ale pokud vaše firma cílí na image a reprezentaci, proč ne? Myslím si, že klienti ocení pohodlí, kterým RS6 překypuje.
Na dlouhých cestách přijde ke slovu schopnost rychle a bezpečně překonávat velké vzdálenosti. Když jsem cestoval po dálnici z jedné metropole do druhé, byl jsem rád za komfortní sedadla, špičkový audiosystém a rozměrný zavazadelník.
Jedinečné vlastnosti
Audi RS6 vyniká několika unikátními rysy. Za zmínku stojí spojení extrémního výkonu s každodenní použitelností a obdivuhodnou praktičností. Podle mého názoru je to jeden z mála vozů, který dokáže ohromit na závodní dráze a zároveň bez potíží zaparkovat v přecpané městské ulici. Když jsem naposledy řešil náročné parkování, RS6 s kamerovým systémem a přesným řízením „vklouzla“ do mezery na parkovišti, do které by se slabší povahy možná ani nepokoušely vjet.
Jedinečné technologie, jako adaptivní podvozek, virtuální kokpit nebo precizní asistenční systémy, dodávají vozu charakter, který nenabízí každé auto.
Budoucí likvidita
Hodnota RS6 klesá pomaleji než u běžných modelů, zejména díky prémiové pověsti a exkluzivitě. Není ale nerozumné očekávat, že i Audi RS6 2018 po pár letech provozu ztratí značnou část své pořizovací ceny. Pokud však vůz udržujete, servisujete v autorizovaných střediscích a uchováte jeho historii, může se solidní hodnota na sekundárním trhu držet déle.
Mnoho lidí si myslí, že RS6 si i jako ojetina najde své zákazníky, kteří ocení její vlastnosti. Mít ji tedy nemusí být špatnou investicí.
Výhody a nevýhody
Mezi hlavní výhody RS6 patří výkon, komfort, prostornost a prestiž. Je to vůz, který může plnit roli rodinného auta i dravého drtiče okresních silnic. Technologie, bohatá výbava a bezpečnostní prvky posouvají zážitek z jízdy na vysokou úroveň. Podle mého názoru RS6 skvěle kombinuje více světů.
Nevýhody zahrnují vysokou cenu, nákladný servis a vyšší spotřebu paliva. To nejsou problémy, které by zcela odradily, ale stojí za to je zvážit před koupí. Pokud přemýšlíte mezi RS6 a konkurencí, možná zjistíte, že si za kompletní balíček Audi trochu připlatíte.
Poctivě řečeno, RS6 není pro každého. Je to drahé, rychlé a lehce přehnané auto. Přesto si myslím, že pokud hledáte vrchol kombinace praktičnosti a výkonu, najdete v RS6 splněný sen.
Balíčky služeb a pojištění
Audi nabízí širokou škálu záručních podmínek, které mohou prodloužit standardní garance na několik let či desítky tisíc kilometrů. Doplňkové služby, jako první servis zdarma, asistenční služby v případě poruchy nebo slevy na originální náhradní díly, pomáhají udržet náklady pod kontrolou.
Některé balíčky prodloužené záruky zahrnují i možnost náhradního vozu při opravách, což oceníte, pokud RS6 využíváte pro důležité pracovní cesty nebo rodinné výlety. Myslím si, že kvalitní pojištění je u tak výkonného a drahého auta klíčové. Havarijní a GAP pojištění poskytnou klid v případě nehody nebo odcizení.
Závěr
Když to shrnu, Audi RS6 recenze ukazují, že jde o výjimečný vůz, který spojuje vysoký výkon, praktičnost a luxus. Hodí se pro rodiny, městské uživatele toužící po reprezentativním autě, firmy, které chtějí udělat dojem, i nadšence do sportovní jízdy. Podle mého názoru RS6 osloví hlavně lidi, kteří nechtějí dělat kompromisy mezi praktičností a zábavou.
Doporučuji věnovat pozornost výběru výbavy, provést zkušební jízdu a zamyslet se nad dlouhodobými náklady. Na co si dát pozor? Na spotřebu, pojištění, a samozřejmě pečlivý výběr doplňků, abyste neplatili za něco, co nevyužijete. Tento vůz nejen plní funkci auta, ale i inspiruje a vytváří emoce.
Často kladené otázky
Jaká je skutečná spotřeba paliva?
Ve městě může být 13–15 l/100 km, na dálnici kolem 8–10 l/100 km a kombinovaně asi 10–12 l/100 km.
Jaká je nejnovější verze RS6?
Nejnovější generace Audi RS6 c8 se objevuje od roku 2019 a dále se modernizuje, například Audi RS6 2024.
V čem se liší RS6 c5 a RS6 c8?
RS6 c5 byla první generace s dravým osmiválcem, RS6 c8 je sofistikovanější, má moderní asistenční systémy a nižší spotřebu.
Je Audi RS6 vhodná pro rodinu?
Ano, Audi RS6 avant nabízí velký zavazadelník, snadné upevnění dětských sedaček a pohodlný interiér.
Vyplatí se pořízení ojeté RS6?
Pokud je dobře udržovaná, může představovat zajímavou koupi. Držte se ověřených servisů a kompletní historie.
Co RS6 GT a RS6 R verze?
Tyto verze přidávají vyšší výkon, ostřejší naladění podvozku a exkluzivní designové prvky, což osloví náročné fandy výkonu.
Jaké pojištění doporučujete?
Myslím si, že havarijní pojištění a GAP jsou u takto drahého a výkonného auta rozumnou volbou, abyste byli chráněni při nenadálých situacích.