Mazda CX-60 neboli mazda cx 60 recenze přináší svěží vítr do třídy středně velkých SUV a dokazuje, že japonská značka stále dokáže překvapit. Tento vůz zaujme elegantním designem, prostorným interiérem a pestrou nabídkou motorizací, včetně nových jednotek mazda cx 60 3.3 diesel. Podle mého názoru se jedná o jeden z mála modelů, který zvládne skloubit komfortní rodinné cestování s výrazným sportovním nádechem. Mnoho lidí si myslí, že si díky dobrému poměru cena/výkon a atraktivnímu zevnějšku získá přízeň široké cílové skupiny.
Mazda CX-60 cílí nejen na rodiny a firmy, ale i na městské řidiče, kteří si chtějí dopřát prostorné SUV se snadnou manévrovatelností. Navíc nabízí prvky, jež uspokojí nároky i sportovně založených motoristů: tužší podvozek, dostatek výkonu a možnost volby pohonu všech kol. Významný přínos pro trh spočívá v kombinaci spolehlivé japonské techniky a prémiového charakteru, což z něj dělá konkurenceschopnou volbu v nabitém segmentu. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, který vyžaduje moderní technologie a všestranné schopnosti.
Historie modelu a pověst značky
Mazda CX-60, nováčkem na trhu od roku 2022, navazuje na úspěch menších modelů CX-5 či CX-30. Značka Mazda se však může pyšnit bohatou historií sahající až do roku 1920 a dlouhodobou pověstí výrobce, který klade důraz na spolehlivost a inovativní technická řešení. Když jsem se poprvé setkal se staršími modely Mazda, ohromil mě především jejich precizní podvozek a nadstandardní kvalita zpracování. Tyto atributy si Mazda udržela i v případě větších SUV, a tak test mazda cx 60 přirozeně vyvolal očekávání, že právě tento vůz pozvedne laťku o kus výše.
V průběhu let Mazda reagovala na změny v poptávce a zaměřila se na efektivní motory, komfortní interiér a designovou filozofii „KODO – duše pohybu“. Novější generace, jako je CX-60, se snaží tento designový jazyk ještě zdokonalit a nabídnout navíc vyspělé technologie. Pokud srovnáme Mazda CX-60 se staršími SUV značky, zjistíme, že moderní model přináší robustnější vzezření, efektivnější pohonné jednotky a vylepšené asistenční systémy.
Pověst Mazdy stojí na solidním servisu, dostupnosti náhradních dílů i dlouhé životnosti jednotlivých součástí. Hodnocení majitelů navíc potvrzují, že Mazda dbá na detailní zpracování a nezapomíná na jízdní zážitek. Není proto překvapující, že recenze mazda cx 60 dává najevo, že tento model drží krok s tím nejlepším ve své třídě.
Tabulka: Chronologie změn modelu Mazda CX-60
Rok uvedení | Klíčové vlastnosti |
---|---|
2022 | První generace, nový design KODO, mild-hybrid technologie |
2023 | Vylepšené asistenční systémy, úprava podvozku |
2024 | Rozšíření motorizací (včetně mazda cx 60 3.3 diesel), zdokonalený infotainment |
Exteriér
Mazda CX-60 na první pohled nezapře rodinnou příslušnost k designové linii KODO. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě. Přestože jde o relativně velké SUV, tvary jsou ladné, což mu dodává elegantní a sebevědomý vzhled. Přední partie kombinuje robustní masku chladiče s jemnými chromovanými prvky a úzkými světlomety. Ty jsou ve vyšších verzích vybaveny adaptivní LED technologií, která významně zlepšuje viditelnost při noční jízdě.
Boční silueta odhaluje dlouhou kapotu a mírně klesající linii střechy, což vytváří dojem sportovního crossoveru. Aerodynamické detaily pomáhají snižovat hluk v interiéru a současně pozitivně ovlivňují spotřebu paliva. Podle mého názoru Mazda úspěšně vyvažuje robustní prvky SUV s elegantními křivkami, aby uspokojila různorodé požadavky zákazníků.
Jakmile se podíváte na zadní část, upoutají vás nápadně úzká světla a decentní spoiler na víku kufru. Tento prvek nejen vylepšuje estetiku, ale též přispívá k lepšímu proudění vzduchu kolem vozidla. Mazda CX-60 nabízí několik variant kol z lehkých slitin v různých velikostech, které dál posilují sportovní nádech vozu. Nechybí ani množství chromových doplňků, které mohou zvýraznit luxusní charakter auta.
Z hlediska barev si můžete vybrat z pestré palety, kam patří například perleťově bílá, tradiční Soul Red Crystal, antracitová šedá nebo elegantní modrá. V některých případech lze navolit kontrastní prvky, jež dodají autu osobitý šmrnc. Pro milovníky výrazných kombinací je k dispozici i dvoubarevné lakování, které rafinovaně podtrhuje dynamický výraz.
Tabulka: Dostupná barevná provedení
Barva | Popis |
---|---|
Soul Red Crystal | Prémiová červená s hlubokým leskem |
Snowflake White Pearl | Elegantní bílá s perleťovým efektem |
Machine Gray Metallic | Decentní šedá, zdůrazňující linie vozu |
Polymetal Gray | Sportovně laděná tmavší šedá |
Deep Crystal Blue | Tmavá modrá s odlesky |
Interiér
Když jsem poprvé usedl do kabiny Mazdy CX-60, překvapila mě kvalita použitých materiálů. Mazda cx 60 interior jasně ukazuje, že výrobce míří výš a snaží se poskytnout prémiový dojem ve všech ohledech. Hmatové vjemy z palubní desky i dveřních výplní potvrzují, že se tu nešetřilo na měkčených plastech, kůži ani dekorativních prvcích. Ve střední a vyšší výbavě najdete dokonce dřevěné vložky, které interiér oživují a dodávají mu punc luxusu.
Ergonomie sedadel je na velmi dobré úrovni, díky čemuž budete mít dostatečnou oporu zad i při delším cestování. Vyšší řidiči ocení široký rozsah nastavení sedačky a volantu, takže si snadno najdou ideální pozici za volantem. Ovládací prvky, jako je centrální displej nebo ovladač hlasitosti, jsou umístěné přímo po ruce a neodvádějí pozornost od řízení.
Technologická výbava odpovídá současným trendům: nechybí velký dotykový displej infotainmentu, kompatibilita s Apple CarPlay a Android Auto, ani bezdrátové nabíjení telefonů v některých výbavových stupních. Podle mého názoru je systém překvapivě svižný a uživatelsky přívětivý, takže nastavení navigace či klimatizace zvládnete doslova jedním okem. Ve vyšších specifikacích potěší ventilovaná sedadla, ambientní osvětlení a další detaily, které zvyšují pocit pohodlí na palubě.
Prostorově je CX-60 velkorysá, a to jak v přední, tak v zadní řadě sedadel. Pokud s sebou běžně vozíte pasažéry, určitě oceníte dostatek místa pro nohy i v zadní části vozu. Zavazadlový prostor se svým objemem řadí ke špičce v kategorii. Mnoho lidí si myslí, že kombinuje ideální poměr mezi kapacitou a praktičností: otevírání kufru je totiž dostatečně široké a nakládací hrana nízká, takže i těžší zavazadla vložíte bez námahy.
Tabulka: Povrchové materiály v různých výbavách
Výbava | Palubní deska | Sedadla | Dveřní výplně |
---|---|---|---|
Základní | Měkčené plasty | Kvalitní textil | Kombinace plast/textil |
Střední | Měkčené plasty + dekory | Látka / kůže (volitelně) | Měkčené plasty |
Nejvyšší (GT) | Kůže/dřevo + dekory | Prémiová kůže/Alcantara | Kůže s ozdobnými prvky |
Technické vlastnosti
Mazda CX-60 nabízí pestré spektrum motorizací. Zejména nová 3.3litrová vznětová jednotka (mazda cx 60 3.3 diesel) zaujme svým vysokým točivým momentem a slibuje solidní spotřebu i při svižné jízdě. Kdo se chce zaměřit na tišší chod a zážehové výkony, může sáhnout po benzínových motorech mild-hybrid. Ty kombinují účinnost s plynulým rozjezdem a podle mého názoru se skvěle hodí pro městský provoz.
Převodovky jsou ve většině verzí automatické, což poskytuje komfort zejména v dopravních zácpách. Manuální volba se do tohoto modelu standardně nenabízí, jelikož Mazda sází na moderní automatické systémy, které dokážou optimalizovat výkon a spotřebu. Podvozek je nastaven tak, aby spojoval jistotu při rychlejší jízdě se schopností tlumit nerovnosti na českých silnicích. Mírně tužší charakter podvozku ocení zejména ti, kdo rádi pocítí kontakt s vozovkou a vyžadují sportovnější odezvu.
Dynamika vozu se liší dle zvolené motorizace. U dieselových motorů můžete počítat s energickým zrychlením i dobrou odezvou v kopcích, zatímco benzínové verze lákají nižším hlukem a hladkým chodem. Pohon všech kol je volitelný u některých verzí a test mazda cx 60 prokázal, že přináší jistotu i na kluzkém povrchu a zvyšuje tak bezpečnost.
Praktické použití je díky vyšší světlé výšce a robustní konstrukci univerzální. Ať už jezdíte převážně po dálnicích, nebo se občas vydáte na nezpevněné cesty, Mazda CX-60 se dokáže přizpůsobit různým situacím. Samozřejmě není určena pro náročný terén, ale sníh či lehké bláto zvládne s přehledem.
Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů
Paket | Motor | Převodovka | Pohon | Výkon (kW) | Točivý moment (Nm) |
---|---|---|---|---|---|
Základní | 2.5 benzín mild-hybrid | 8st. Automat | Přední kola | ~141–150 | ~240–260 |
Střední | 2.5 benzín mild-hybrid | 8st. Automat | AWD (volitelně) | ~150–160 | ~260–270 |
Diesel 3.3 | 3.3 diesel (mazda cx 60 diesel) | 8st. Automat | AWD | ~170–190 | ~450–500 |
Nejvyšší (GT) | 3.3 diesel / 2.5 benzín (výkonová verze) | 8st. Automat | AWD | ~180–200 | ~500+ |
Funkčnost a komfort
Rozměry mazda cx 60 naznačují, že si vůz dokáže poradit s nároky rodiny, manažera i cestovatele. Vnitřní prostor je propracovaný tak, aby se pasažéři cítili pohodlně na předních i zadních sedadlech. Navíc objem kufru patří mezi nadprůměrné: díky optimálnímu tvaru zavazadelníku naložíte i větší kufry, dětský kočárek nebo sportovní vybavení.
Jízda na různých typech silnic ukazuje, že Mazda CX-60 zvládá dobře tlumit nerovnosti a kabina zůstává relativně tichá i při vyšší rychlosti. Hluk od pneumatik je utlumen a vibrace se nepřenášejí do interiéru tak výrazně. Městské dopravní zácpy nejsou problém díky hladkému automatu a účinným asistenčním systémům, které dokážou ulevit při častém rozjíždění.
Na delších trasách potom oceníte pohodlná sedadla i dobré odhlučnění, což přispívá k menší únavě řidiče. Já osobně bych vyzdvihl i výborný výhled z vozu, což usnadňuje manévrování a sledování okolní dopravy. Bezpečnost na horších silnicích je zajištěna stabilním podvozkem a volitelným pohonem všech kol. Pokud se chystáte do horských oblastí nebo často jezdíte za nepříznivého počasí, AWD rozhodně doporučuji.
Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny (v litrech, srovnání)
Parametr | Hodnota (l) | Poznámka |
---|---|---|
Zavazadlový prostor | ~550–570 | V závislosti na konfiguraci sedadel |
Maximální objem po sklopení | ~1 700–1 750 | Umožňuje převoz delších předmětů |
Prostor pro nohy vpředu | ~1050 | Měřeno od podlahy ke spodní hraně palubky |
Prostor pro nohy vzadu | ~950 | Pohodlné i pro vyšší postavy |
Technologie a bezpečnostní systémy
Mazda CX-60 neponechává nic náhodě ani v oblasti asistenčních systémů a moderních technologií. Již v základní výbavě získáte systémy, jako je automatické nouzové brzdění, udržování v jízdním pruhu a sledování mrtvého úhlu. Podle mého názoru se tím řadí k vozům, které poskytují vysoký standard bezpečnosti i ve svých cenově dostupnějších variantách.
Inovace, jako je adaptivní tempomat s radarovou technologií, usnadňují dálniční cestování a snižují únavu řidiče. Mazda také nasadila vychytávku v podobě kamerového systému pro lepší přehled o okolí vozu, což pomáhá při parkování či manévrování v úzkých prostorách. Tuto funkci jsem naposledy ocenil v situaci, kdy jsem parkoval na přeplněném obchodním parkovišti.
Vyšší výbavové stupně nabízejí i head-up displej, který zobrazí důležité informace přímo na čelní sklo. To je skvělý pomocník, protože nemusíte neustále kontrolovat palubní desku. Dalším zajímavým prvkem je systém pro monitorování únavy řidiče. Když zachytí opakované korekce volantem nebo změny ve stylu jízdy, doporučí pauzu. Když jsem se jednou vracel po dlouhém dni v práci, ocenil jsem varovnou signalizaci, jež mě přiměla udělat krátkou přestávku.
V kombinaci s pevnou karoserií a robustní konstrukcí působí Mazda CX-60 jako bezpečný společník na všechny cesty. Hodně lidí si myslí, že v tomto ohledu Mazda dohnala konkurenci a místy ji i předstihla – zejména z pohledu standardní výbavy.
Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení
Technologie | Základní | Střední | Nejvyšší (GT) |
---|---|---|---|
Automatické nouzové brzdění | Ano | Ano | Ano |
Adaptivní tempomat | Ne (příplatek) | Ano | Ano |
Sledování mrtvého úhlu | Ano | Ano | Ano |
Head-up displej | Ne | Ne (příplatek) | Ano |
360° kamerový systém | Ne | Ano (příplatek) | Ano |
Ekonomika
Spotřeba paliva u Mazdy CX-60 se liší podle zvolené motorizace. Benzínové mild-hybridní jednotky mají mírně vyšší spotřebu při městském provozu, obvykle kolem 8–9 l/100 km. Na dálnici však dokážou klesnout klidně k 7 litrům. Naopak dieselová verze mazda cx 60 3.3 diesel může vykazovat hodnoty kolem 6–7 l/100 km, což z ní dělá zajímavou volbu pro dlouhé trasy nebo časté cestování.
Z hlediska nákladů na vlastnictví se pohybujeme ve střední třídě. Servisní prohlídky probíhají obvykle jednou ročně nebo po 15 000 km. Daně a pojištění odpovídají kategorii středně velkého SUV s větším objemem motoru, avšak Mazda si udržuje pověst značky, která není přehnaně nákladná na údržbu. Když jsem se bavil s majiteli starších modelů, většina z nich potvrdila, že servisní náklady se příliš neliší od konkurenčních vozů.
V současné době Mazda nenabízí plně elektrickou verzi tohoto modelu. Místo toho se soustředí na mild-hybridní a dieselové varianty, jež se snaží dosáhnout přijatelné úrovně emisí a spotřeby. Mnoho lidí si myslí, že by značka mohla časem představit i plug-in hybridní verzi, ovšem oficiální informace zatím nejsou k dispozici.
Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu
Motorizace | Město (l/100 km) | Dálnice (l/100 km) | Kombinace (l/100 km) |
---|---|---|---|
2.5 benzín mild-hybrid | ~8,5–9,0 | ~7,0 | ~7,5–8,0 |
3.3 diesel (AWD) | ~7,0 | ~6,2 | ~6,5–7,0 |
2.5 benzín mild-hybrid (AWD) | ~9,0 | ~7,5 | ~8,0–8,5 |
Cena a výbava
Mazda CX-60 se nabízí v několika výbavových stupních, které se liší především v oblasti komfortu, asistenčních systémů a drobných designových prvků. Základní verze je cenově nejdostupnější, ale překvapivě ji Mazda vybavila klíčovými bezpečnostními funkcemi a slušným infotainmentem. Myslím si, že to dává smysl pro ty, kteří chtějí robustní vůz bez nutnosti připlácet si za luxusní doplňky.
Pro náročnější zákazníky je určena střední výbava. Nabízí adaptivní tempomat, vyhřívaná sedadla, lepší audio systém a možnost dokoupit si 360° kameru. Tyto prvky citelně zvyšují komfort a zjednodušují život za volantem, obzvlášť ve městě. Vyšší stupně pak zahrnují prémiovou kůži, elektricky nastavitelná sedadla, head-up displej a řadu dalších technologií, které se promítají do vyšší cenovky.
Ceny se samozřejmě liší v závislosti na zvoleném motoru a příplatkové výbavě. Diesel 3.3 je obecně dražší než benzinové mild-hybridy, ovšem pro dlouhé cesty a větší tahání (například přívěsy) se může vyplatit. Pokud vám jde o co nejnižší vstupní náklady, sáhnete spíše po základním benzínovém mild-hybridu s pohonem předních kol.
Poměr ceny a kvality je u Mazdy CX-60 vyvážený, neboť dostáváte robustní SUV s japonskou spolehlivostí a prémiovým nádechem. Nejlepší je porovnat konkrétní konfigurace a zohlednit reálné potřeby. Když jsem si sestavoval vlastní konfiguraci, nakonec jsem zvolil střední výbavu se silnějším motorem a pohonem 4×4, protože jsem chtěl najít rovnováhu mezi cenou a komfortem.
Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly
Výbava | Klíčové prvky | Orientační cena (Kč) |
---|---|---|
Základní | ABS, 6x Airbag, manuální klima | od ~1 100 000 |
Střední | Adaptivní tempomat, vyhřívaná sedadla, 360° kamera (příplatek) | od ~1 300 000 |
Nejvyšší (GT) | Prémiová kůže, head-up displej, 360° kamera | od ~1 500 000 |
Srovnání s konkurencí
V kategorii středně velkých SUV se Mazda CX-60 setkává s tvrdou konkurencí. Jedním z nejbližších rivalů může být Toyota RAV4, která se vyznačuje osvědčenou hybridní technologií a dlouhodobou spolehlivostí. Toyota nabízí nižší spotřebu v městském provozu díky full-hybrid systému, avšak její interiér může působit o něco méně luxusním dojmem než kabina Mazdy CX-60. Mnoho lidí si myslí, že pokud hledáte hlavně úsporu paliva, Toyota RAV4 může být lepší volbou, zatímco Mazda boduje svým elegantním designem a lepším pocitem z jízdy.
Dalším konkurentem je Hyundai Santa Fe. Ten nabízí bohatou standardní výbavu už v základní verzi a prostornější interiér vhodný pro větší rodiny. Cenová politika Hyundai může být agresivnější, což přitáhne cenově citlivější zákazníky. Na druhou stranu, Mazda CX-60 cílí spíše na prémiověji laděnou klientelu, která hledá kvalitní materiály, precizní zpracování a jedinečný řidičský zážitek.
Pokud se zaměříme na spotřebu paliva, Toyota RAV4 Hybrid je z této trojice často nejúspornější, zejména v městském cyklu. V terénu a na horších cestách má ovšem navrch Mazda CX-60 s pohonem všech kol a silnějším dieselovým motorem, který dokáže lépe táhnout. Hyundai Santa Fe nabízí rovněž diesel a čtyřkolku, nicméně Mazda se často chlubí sofistikovanějším podvozkem a přesnějším řízením.
Z hlediska ceny se všechny tři modely pohybují v podobném rozmezí, ovšem detailní ceníky se liší v závislosti na výbavě a motorizaci. Mazda cílí na zákazníky, kteří si chtějí připlatit za pocit jisté exkluzivity. Pokud bych to měl shrnout, Mazda CX-60 vyčnívá svým designem, jízdními vlastnostmi a kvalitou interiéru, zatímco konkurenti mohou nabízet lepší parametry v konkrétních oblastech – ať už je to spotřeba, cena, nebo prostor.
Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty
Model | Hlavní přednost | Spotřeba | Výbava vs. cena | Prostor |
---|---|---|---|---|
Mazda CX-60 | Prémiový design, kvalitní jízda | ~6–9 l/100 km | Vyšší cena, vyšší kvalita | Prostorný kufr, luxusní interiér |
Toyota RAV4 | Hybridní technologie | ~5–7 l/100 km | Poměrně vyvážená | Střední kufr |
Hyundai Santa Fe | Bohatá standardní výbava | ~6–9 l/100 km | Levnější základní verze | Velký prostor, rodinný charakter |
Zkušební jízda: zážitek z jízdy
Když jsem dostal příležitost otestovat Mazda CX-60 na různých typech silnic, byl jsem zvědav, jak se projeví její pověstné naladění podvozku. První kilometry ve městě potvrdily, že vyšší posez a hladké řazení automatu usnadňují manévrování v úzkých uličkách. Výhled z vozu je slušný, a díky kamerovým systémům jsem se cítil jistější i na stísněných parkovacích místech.
Na dálnici pak CX-60 ukázala stabilitu a dobře potlačený aerodynamický hluk. Motor, ať už benzínový mild-hybrid nebo diesel 3.3, nabízí plynulý zátah a dostatečné zrychlení pro bezpečné předjíždění. Podle mého názoru tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje, protože kombinuje komfort rodinného SUV s trochou sportovní jiskry, typické pro vozy Mazda.
Terénní úsek, kam jsem se odvážil, sice nebyl extrémní, ale test mazda cx 60 prokázal, že i lehčí bahnitý povrch a kluzké cesty pro ni nejsou problém. Pohon AWD jistil stabilitu, a auto zároveň zůstávalo snadno ovladatelné. Ne, není to off-road, ale pro běžné situace na chalupě nebo při výletech do přírody to bohatě stačí.
Zkrátka, za volantem Mazdy CX-60 mám pocit, že řídím moderní a propracovaný vůz, který se nebojí zapojit emotivní prvek. Rozhodně doporučuji každému zájemci zkusit zkušební jízdu, protože teprve pak vynikne, jak příjemně se auto chová při každodenním provozu.
Skryté náklady a nuance vlastnictví
Majitelství Mazdy CX-60 s sebou nese několik pravidelných nákladů, na které byste se měli připravit. Prvním je samozřejmě údržba vozu – jednou ročně či po 15 000 km je dobré navštívit autorizovaný servis, aby zkontrolovali olej, filtry a další klíčové součásti. Když jsem řešil servis starší Mazdy, překvapilo mě, že náhradní díly nejsou tak drahé, jak by se mohlo zdát. Přestože CX-60 je větší model, Mazda se snaží držet servisní náklady na přijatelné úrovni.
Dále se vyplatí myslet na pojištění. Větší SUV s výkonnými motory může mít vyšší pojistné sazby, zvláště pokud jezdíte často do zahraničí nebo bydlíte ve frekventované oblasti. Pokud navíc chcete připojistit další prvky (např. asistenční služby), připravte se na mírně zvýšené měsíční poplatky.
Shánění náhradních dílů obvykle není problematické, protože Mazda má v Evropě stabilní distribuční síť. Přesto jsem slyšel, že specifické komponenty (např. některé interiérové dekory) mohou mít delší dodací lhůty. V zimním období je vhodné investovat do kvalitních zimních pneumatik, protože vyšší hmotnost vozu vyžaduje spolehlivou přilnavost. Při extrémních mrazech může spotřeba paliva o něco vzrůst, a to především u benzínových mild-hybridních jednotek.
Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování
Mazda CX-60 dokáže skvěle posloužit rodinám s dětmi. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru pro dětské autosedačky a kočárek se bez větších potíží vejde do kufru. Navíc vyšší posez usnadňuje manipulaci s malými dětmi, protože se tolik nemusíte ohýbat. Pokud máte větší rodinu nebo často převážíte objemnější zavazadla, oceníte objemný kufr a možnost sklopit zadní sedadla, čímž získáte takřka přepravní prostor na úrovni menší dodávky.
Když jde o firemní využití, Mazda CX-60 má reprezentativní vzhled a zároveň vyhovuje potřebám obchodníků, manažerů i techniků, kteří někdy musejí dojet i na odlehlejší místa. Komfortní jízda na dálnici i stabilita na horších cestách dělají z tohoto SUV velmi univerzální pracovní nástroj.
Pro cestování na dlouhé trasy, ať už jde o rodinnou dovolenou nebo služební jízdy, se CX-60 díky pohodlným sedadlům a pokročilým asistenčním systémům jeví jako spolehlivý společník. Multimediální výbava udržuje posádku v obraze a v případě nudy zabaví hudbou či dalšími aplikacemi. Mnoho lidí si myslí, že vzhledem k jeho rozměrům je to ideální parťák i na delší mezinárodní cesty, kde oceníte komfort, bezpečnost a schopnost zdolávat různé typy silnic.
Jedinečné vlastnosti
Mazda CX-60 ukazuje jedinečné propojení japonské preciznosti se západními požadavky na prostorné SUV. Podle mého názoru vyniká především v tom, jak kombinuje pocit luxusu s dostupnější cenovou hladinou, než byste možná čekali u prémiových konkurentů. Její design KODO čerpá inspiraci v přírodě a vytváří dojem neustálého pohybu.
Jednou z exkluzivních technologií může být sofistikovaný pohon všech kol, který reguluje točivý moment mezi nápravami nejen při zrychlování, ale i při zatáčení. Díky tomu je jízda stabilní a zároveň vzrušující. Oceníte to, když míříte do horských oblastí nebo když silnici pokryje sníh či bahno. Dalším příkladem je systém parkovacích kamer, s nímž se pohodlně vejde auto i do úzké městské kapsy, protože poskytuje přehled o okolí vozu z různých úhlů.
Kromě toho se můžete těšit i na jemné detaily, jako je ozdobné prošívání palubní desky či kombinace kůže a dřeva, které podtrhuje luxusní a zároveň minimalistický ráz interiéru. Pro někoho to mohou být maličkosti, ale právě tyto drobné prvky dělají z Mazdy CX-60 unikátní kousek.
Budoucí likvidita
Ztráta hodnoty v čase je pro mnoho zájemců o nové SUV důležitým faktorem. Mazda CX-60 si podle aktuálních předpokladů bude držet svoji hodnotu lépe než průměr, protože značka má dlouhodobě dobrou pověst a spolehlivost. Když jsem sledoval inzerci starších modelů Mazda, překvapilo mě, jak stabilní si uchovávají cenu i po několika letech provozu.
Na sekundárním trhu se navíc zvyšuje poptávka po dobře vybavených SUV, které nabízejí kombinaci komfortu a spolehlivosti. CX-60 splňuje obojí, takže pokud se po čase rozhodnete vůz prodat, je pravděpodobné, že o něj bude zájem. Potenciální kupci ocení především robustní konstrukci a prémiově laděný interiér.
Obtíže při dalším prodeji tedy s největší pravděpodobností nebudou nijak výrazné. Samozřejmě platí, že pravidelná údržba a péče o vůz jsou klíčové k udržení vysoké zůstatkové hodnoty. Pokud se budete o svou Mazdu CX-60 starat, nejspíš nebudete mít problém najít kupce, až nadejde čas k výměně vozu za novější model.
Výhody a nevýhody
Mezi hlavní výhody Mazdy CX-60 patří prémiový design, který přitáhne pozornost na první pohled. Auto působí robustně a přesto elegantně, což z něj dělá ideální volbu pro ty, kdo chtějí spojit styl s praktičností. Další plus představuje kvalitně zpracovaný interiér s pestrou nabídkou technologií. Tichá kabina, pohodlná sedadla a dostatek prostoru přidávají vozu na atraktivitě, a to platí jak pro město, tak pro delší trasy. Motorizace mazda cx 60 motory (včetně benzínových mild-hybridů a dieselů) poskytují vyvážený mix výkonu a spotřeby.
Nevýhodou může být vyšší pořizovací cena u výbavových stupňů, které už zahrnují pokročilé asistenční systémy a luxusní prvky. Pokud někdo hledá nejlevnější řešení v této třídě, najde alternativy u jiných značek. Dalším faktorem může být mírně tužší podvozek, který potěší sportovně laděné řidiče, ale někomu se může zdát méně komfortní na rozbitých silnicích.
Celkově Mazda CX-60 představuje konkurenceschopné SUV, které cílí na řidiče toužící po prémiovějším dojmu. Poctivé srovnání s konkurencí ukazuje, že v oblasti designu a kvality interiéru má vůz silnou pozici, zatímco u cenovky a prostornosti zavazadelníku nemusí vždy dominovat. Myslím si ale, že pro mnoho zájemců to nebude zásadní překážka a vzhled i jízdní vlastnosti jim za tu investici stojí.
Balíčky služeb a pojištění
V rámci nákupu Mazdy CX-60 můžete často narazit na zvýhodněné balíčky služeb, které zahrnují například bezplatný první servis nebo prodlouženou záruku. Já osobně vždy doporučuji se o těchto možnostech informovat, protože mohou ušetřit nemalou část nákladů na údržbu v prvních letech vlastnictví. Záruční podmínky se většinou drží standardních tří let nebo 100 000 najetých kilometrů, přičemž prodloužené programy často pokrývají klíčové komponenty, jako je motor či převodovka.
Co se týče pojištění, vyšší pořizovací cena a větší objem motoru mohou znamenat o něco dražší zákonné i havarijní pojištění. Pokud si ale připojistíte například asistenční služby, dostanete většinou i komfortní pomoc v případě nehody nebo poruchy, a to může ušetřit starosti v nepředvídatelných situacích. Mnoho lidí si myslí, že se vyplatí porovnat nabídky různých pojišťoven a zohlednit bonusy za bezeškodní průběh.
Balíčky prodloužené záruky mohou zahrnovat i pravidelné servisní prohlídky za zvýhodněných podmínek nebo možnost využít náhradní vůz. Tato služba je ideální pro ty, kteří jsou na svém autě závislí v práci a nechtějí riskovat, že se při opravách ocitnou bez dopravy.
Závěr
Mazda CX-60 je podle mého názoru vhodná pro všechny, kdo vyhledávají luxusně laděné SUV s všestrannými schopnostmi. Její design zaujme jak rodiny, tak firemní zákazníky, kteří hledají reprezentativní vůz pro pracovní jednání. Sportovnější typy řidičů ocení tužší naladění podvozku a výkonné motorizace, přičemž rodiny nepřijdou o potřebný prostor a pohodlí.
Na co si dát pozor? Především na volbu výbavy a motoru, protože cenový rozdíl mezi základní a plně vybavenou verzí může být značný. Osobně bych doporučil vyzkoušet pohon všech kol, pokud plánujete jezdit v horších podmínkách. Důležité je také nezapomínat na pravidelnou údržbu, která pomůže zachovat hodnotu vozu do budoucna.
Závěrem bych zdůraznil, že Mazda CX-60 nabízí směs komfortu, designu a spolehlivé techniky, čímž dokáže oslovit široké spektrum řidičů. Pokud hledáte SUV, které vás nejen doveze do cíle, ale zároveň zanechá dojem, CX-60 může být trefou do černého.
Často kladené otázky
Jaká je skutečná spotřeba paliva u dieselové verze mazda cx 60 3.3 diesel?
V reálném provozu se pohybuje kolem 6–7 l/100 km. Na delších dálničních trasách může klesnout i pod 6 l, zejména pokud jezdíte konstantní rychlostí.
Vyplatí se pořízení pohonu všech kol (AWD)?
Pokud žijete v horské oblasti nebo často jezdíte po méně udržovaných silnicích, určitě ano. AWD také poskytuje větší stabilitu a bezpečnost na mokrém či zasněženém povrchu.
Je mazda cx 60 interior vhodný pro vyšší postavy?
Ano, interiér je prostorný a umožňuje široké nastavení sedadel i volantu. Vzadu by však opravdu velmi vysocí pasažéři mohli postrádat více místa pro nohy.
Jak často musím chodit do servisu?
Doporučuje se jednou ročně nebo po 15 000 km, podle toho, co nastane dříve. Při servisních prohlídkách se kontroluje stav motoru, podvozku a dalších klíčových komponent.
Lze Mazda CX-60 používat jako firemní vůz?
Rozhodně! Má reprezentativní design, pohodlná sedadla a dostatek prostoru pro zavazadla i materiály. Je to spolehlivé a zároveň elegantní auto.
Jaká je nabídka balíčků prodloužené záruky?
Mazda nabízí různé varianty, které kryjí například motor a převodovku i po skončení standardní záruky. Některé balíčky zahrnují také asistenční služby či náhradní vůz v případě poruchy.
Co odlišuje Mazdu CX-60 od menších modelů, jako je CX-5?
CX-60 je větší, má výkonnější motory a nabízí luxusnější prvky výbavy. V interiéru je více místa pro zadní cestující a zavazadla, což ocení zejména rodiny a náročnější zákazníci.