Renault Twingo patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější malé městské vozy. Už od své první generace (renault twingo 1) přinášel originální design a skvělou obratnost v úzkých uličkách, což ocenily zejména mladé rodiny a městští řidiči. Novější verze, jako renault twingo 3 či renault twingo nové, posouvají tuto koncepci ještě dál, ať už z hlediska stylu, nebo moderních technologií.
Díky kompaktním rozměrům si Twingo získává přízeň nejen v rušném městském provozu, ale dokáže posloužit i jako spolehlivý firemní vůz či nenápadný sportovní městský model (viz renault twingo 1.2 gt nebo renault twingo rs). Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, protože kombinuje svěží design, praktické rozměry a (u některých verzí) i překvapivě výkonné motory. Zároveň nabízí dostatek komfortu, aby zaujal rodiny i jednotlivce.
Historie modelu a pověst značky
První renault twingo 1 spatřilo světlo světa v roce 1992 a přineslo revoluční design s posuvnou zadní lavicí a netradičně tvarovanou karoserií. Tím si rychle získalo srdce Evropanů, kteří ocenili přátelské a veselé tvary. Ve své době šlo o jeden z nejkreativnějších městských hatchbacků. Další generace renault twingo 2 (představená kolem roku 2007) přidala modernejší tvary, výkonnější motory a bezpečnostní prvky, zatímco renault twingo 3 (od roku 2014) vneslo pohon zadních kol a ještě větší důraz na hravost.
Značka Renault je obecně známá pro své inovace, především v segmentu menších vozů. Vlastníci si často pochvalují šikovné nápady (posuvné sedadlo, variabilita interiéru) a příjemné řízení. Samozřejmě, objevují se i kritičtější názory na některé mechanické části či servisní náklady, nicméně celkově si Renault drží pověst tvůrce originálních a praktických aut.
Porovnání starších generací Twinga s novějšími verzemi (např. renault twingo 2015) ukazuje stálý posun k lepší bezpečnosti a větší konektivitě. Objevují se sportovní i speciální modely, jako renault twingo 1.2 gt či renault twingo rs, které cílí na řidiče hledající hravost a zábavu za volantem.
Rok | Klíčové vlastnosti |
---|---|
1992 (1) | První generace, revoluční design, posuvná zadní lavice |
2000 | Modernizace, mírné úpravy motorů a designu |
2007 (2) | Druhá generace, sportovní verze GT a RS, vyšší bezpečnost |
2014 (3) | Třetí generace s motorem vzadu, pohon zadních kol, redesign |
2020+ | Facelifty, nové technologie, větší konektivita, Twingo Electric |
Exteriér
Renault Twingo, ať už v první či třetí generaci, vždy kladl důraz na přátelský a hravý vzhled. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, díky kompaktnímu tvaru, zaobleným křivkám a krátkým převisům. Tato DNA přetrvává i u renault twingo 2024, kde přední část zdobí moderní LED světlomety a výrazné logo Renaultu.
U starších ročníků (např. renault twingo 2000, renault twingo 2005) byla přítomna jednodušší světla a základní maska chladiče. Novější modely hrají s detaily: chromované lišty, barevné akcenty a větší nasávací otvory. Ty vozu dodávají sportovní nádech, což ještě umocňuje existence varianty renault twingo gt (popřípadě renault twingo rs) s výrazným bodykitem a spoilerem.
Z hlediska karosářských provedení Twingo nenabízí klasické kombi nebo sedan, ale v minulosti existovala odvážná verze renault twingo cabrio (koncept či limitované série) – šlo o otevřenou střechu, která ještě podpořila hravost vozu.
Výběr barev je široký: od základní bílé po pastelové a metalické odstíny, jako je modrá, červená či oranžová. Některé limitované edice nabízejí dvoubarevnou karoserii a speciální polepy.
Barva | Charakteristika |
---|---|
Bílá (základ) | Jednoduchá, nenáročná na údržbu |
Červená Flamme | Výrazná, energická |
Modrá Celadon | Elegantní, moderní odstín |
Oranžová Valencia | Sportovní, přitahuje pohledy |
Černá Etoile | Prémiový dojem, zvýrazňuje křivky vozu |
Interiér
Otevřením dveří renault twingo objevíte prostornější kabinu, než byste u tak malého auta očekávali. Měkké plasty a barevné dekory dodávají moderní šmrnc, zatímco ergonomicky tvarovaná sedadla nabízejí solidní oporu tělu. Podle mého názoru má Twingo sílu překvapit i vyšší postavy, protože kabina je díky motoru vzadu (u novějších generací) řešena dost inteligentně.
Ergonomie se orientuje na jednoduchost, přitom však s důrazem na městské pohodlí. Tlačítka a ovladače zůstávají na dosah ruky, středový panel v nejnovějších verzích obsahuje dotykový displej pro multimediální systém. Twingo navíc sází na světlé a hravé varianty čalounění, což interiéru vtiskne pozitivní atmosféru.
Technologická výbava přináší u vyšších stupňů (např. ve verzích Intens nebo Limited) funkce jako automatickou klimatizaci, integrovanou navigaci či konektivitu pro chytré telefony. renault twingo interior si tak sice zachovává jednoduchého ducha, ale neztrácí krok s dobou: najdete tu USB porty, Bluetooth handsfree a v některých provedeních i digitální přístrojový štít.
Zavazadlový prostor u Twinga není obří (logicky jde o malé městské auto), ale přesto pojme základní nákupy nebo menší kufříky pro dvoučlennou výpravu. Díky sklopení zadních opěradel lze ještě zvětšit ložný prostor, avšak pokud očekáváte prostornost kombi, je lepší slevit z nároků.
Výbavový stupeň | Sedadla (materiál) | Palubní deska (povrch) |
---|---|---|
Základ | Textil, odolné plasty | Jednoduché plasty |
Střed | Lepší textilie / koženka | Mírně měkčené plasty, dekory |
Nejvyšší | Kvalitnější čalounění, barevné akcenty | Měkčené plasty, chromované prvky |
Technické vlastnosti
renault twingo od svých počátků vsadil na malé benzinové motory s nízkou spotřebou. V první generaci (renault twingo 1) se objevovaly benzinové čtyřválce okolo 1,2 litru, které sice nenabídly ohromující dynamiku, ale spolehlivě pokrývaly potřeby městské jízdy. Ve verzi renault twingo 1.2 gt (nebo renault twingo 2.0 v některých sportovních konceptech) šlo o zajímavé posílení pro řidiče hledající svižnější odezvu.
Druhá generace (renault twingo 2) přinesla modernizované motory, lepší bezpečnost a také úspěšnou sportovní verzi renault twingo rs. Třetí generace (renault twingo 3) uvedla motor vzadu a pohon zadních kol, což je v segmentu miniaut unikát. Tento koncept zlepšuje manévrovatelnost ve městě, avšak vyžaduje pečlivější rozložení hmotnosti.
Převodovky jsou převážně pětistupňové manuální, občas i robotizované či automaty (tzv. EDC). Odpružení vozu je nastaveno na komfort v nižších rychlostech, na rozbitých okreskách mohou vyšší výkony (třeba v GT nebo RS) poskytnout tužší charakter a lepší ovladatelnost. renault twingo 2024 pak nabízí aktualizované pohony, včetně renault twingo electric (twingo elektro), což cílí na rostoucí poptávku po emisně šetrnějších vozech.
Z hlediska praktičnosti se menší zavazadlový prostor a omezená šířka kabiny hodí spíše pro dvoučlenné posádky nebo malé rodiny. Avšak díky motoru vzadu dochází ke zlepšení poloměru otáčení, proto se Twingo snadno protáhne i do nejmenších uliček.
Paket / Motor | Výkon (kW) | Převodovka | Pohon | Poznámka |
---|---|---|---|---|
1.0 SCe (65–75 k) | ~48–55 | 5st. manuál | Zadní | Základní motor, ideál do města |
0.9 TCe (90 k) | ~66 | 5st. man./automat | Zadní | Turbem posílený benzin, svižnější |
1.2 GT (starší verze) | ~74–80 | 5st. manuál | Přední (gen. 2) | Sportovnější naladění, starší generace |
Twingo RS (gen.2) | ~100 kW* | 5st. manuál | Přední | Ostrá verze pro nadšence |
Twingo Electric (Z.E.) | ~60 kW | Jednostupňová (el.) | Zadní | Emise 0, omezený dojezd (~190 km) |
Funkčnost a komfort
Vnitřní prostor Twinga je primárně navržen pro 2–3 pasažéry, nicméně lze v nouzi posadit i čtyři. Zadní sedadla jsou úzká, takže v praxi se hodí spíš pro děti nebo drobnější dospělé. Zavazadlový prostor (kolem 220 litrů v novějších ročnících) stačí na menší nákupy, nicméně pro dlouhé cesty dvou osob lze zvětšit, pokud sklopíte zadní opěradla.
Hluková izolace je v městských rychlostech dostačující, avšak na dálnici se může ozvat výraznější aerodynamický šum. Mnoho lidí si myslí, že Twingo exceluje hlavně v městské dopravě, kde díky krátké kapotě a malému poloměru otáčení vyloženě vyniká. Spotřeba paliva se pak typicky pohybuje kolem 5–6 l/100 km, záleží však na stylu jízdy.
Při delších dálničních úsecích posádka ocení relativně pohodlná sedadla, avšak musíte počítat s menším prostorem okolo ramen. Bezpečnost na špatných silnicích zajišťuje klasická konstrukce podvozku (u starších generací pohon předních kol, u novějších zadní), která zvládne i mírné nerovnosti. renault twingo offroad (pokud by někdo experimentoval s vyšším podvozkem) není oficiálně vyráběn, takže na výlety do terénu se Twingo nehodí.
Pro městské dopravní zácpy a manévrování doporučuji verzi s automatizovanou převodovkou (pokud je k dispozici), která eliminuje časté řazení a snižuje únavu řidiče. Kdo vyžaduje opravdu minimální náklady na palivo, může sahnout po starších dieselových motorech (vzácně u Twinga) nebo po elektrickém pohonu renault twingo elektro (nově označovaném i jako Twingo Electric).
Konfigurace sedadel | Počet sedadel | Objem kufru (základ) | Max. objem (l) při sklopení |
---|---|---|---|
Zadní sedadla vztyčená | 4 | ~220 l | – |
Zadní sedadla sklopená | 2 | ~550–600 l | Zvýšená přepravní kapacita |
Technologie a bezpečnostní systémy
Základní asistenční systémy v Twingu zahrnují ABS, ESP a několik airbagů (přední, boční). S postupem času (zejména od renault twingo 2015) přibyly další vychytávky jako asistent rozjezdu do kopce, systém kontroly tlaku v pneumatikách či nouzové brzdění ve městě. V některých vyšších výbavách najdete i tempomat s omezovačem rychlosti, což oceníte na delších trasách.
Inovace se projevují také v multimediální oblasti. Renault do novějších Twing přidává systém R-Link, který integruje navigaci, rádio a další aplikace do jednoho dotykového displeje. Možnost propojení s chytrými telefony (Android Auto, Apple CarPlay) je dnes téměř samozřejmostí.
Jedinečné prvky v Twingu – například v 3. generaci – spočívají v koncepci motoru vzadu: to ovlivňuje celkovou ovladatelnost vozu, poloměr otáčení je překvapivě malý, což přináší výhodu při parkování. renault twingo interior tak díky tomu může nabídnout větší rovnou plochu vpředu a lépe vyřešenou palubní desku.
Z praktického hlediska mívají vyšší stupně výbavy (Intens, RS) i parkovací senzory, zadní kameru nebo LED denní svícení. renault twingo 1.2 gt a renault twingo rs si zakládají na sportovním ladění, tudíž nabízí i tužší podvozek, výkonově posílený motor a volitelnou přístrojovou desku s ukazateli tlaku turba (v případě přeplňování).
Technologie / Systém | Základ (Life) | Střed (Zen) | Nejvyšší (Intens / RS) |
---|---|---|---|
Infotainment (R-Link, apod.) | RDS rádio základ | Dotykový displej, BT | Větší displej, navigace |
Tempomat / Omezovač | Ne (volitelně) | Ano (omezené funkce) | Ano (adaptivní u novějších?) |
Zadní kamera / senzory | Jen senzory | Kamera volitelně | Ano (standard) |
LED denní svícení | Ano (u nových) | Ano (u všech verzí) | LED + stylizované, RS dekory |
Ekonomika
Spotřeba paliva v renault twingo se drží v nízkých hodnotách, hlavně pokud jde o menší benzinové motory. V městském provozu se pohybuje kolem 5–6 l/100 km, na dálnici může stoupnout na 6–7 l/100 km. Starší verze (např. renault twingo 2000) měly jednodušší motory, které při pečlivé údržbě fungují stále úsporně.
Náklady na vlastnictví zahrnují relativně dostupné pojistné, nízkou spotřebu a skromné ceny běžných náhradních dílů. U sportovních verzí (GT, RS) mohou být díly pochopitelně dražší, kvůli speciálním komponentům. Jestli auto používáte primárně ve městě, vyplatí se menší motor se základní výbavou, díky kterému zůstanou provozní výdaje na minimu.
Elektromobil renault twingo electric (renault twingo elektro) nabízí levný provoz v podobě elektřiny, avšak pořizovací cena bývá vyšší. Pro denní dojíždění do práce a zpět je tento model vhodný, zvlášť pokud máte zajištěné dobíjení doma nebo v garáži.
Verze / Motor | Město (l/100 km) | Dálnice (l/100 km) | Kombinace (l/100 km) |
---|---|---|---|
1.0 SCe (65–75 k) | ~6–6,5 | ~5–5,5 | ~5,5–6 |
0.9 TCe (90 k) | ~7 | ~6 | ~6,5 |
Twingo Electric (EV) | 0 (kWh/100 km) | 0 (kWh/100 km) | ~13–16 kWh/100 km |
Cena a výbava
Cena nového renault twingo se v základu obvykle pohybuje okolo 250–300 tis. Kč (v závislosti na akčních nabídkách, motoru a specifické zemi), zatímco vyšší stupně výbavy (Intens, RS) mohou snadno překročit 350–400 tis. Kč. renault twingo 2024 bude s největší pravděpodobností cenově mírně výš, zejména díky modernizovaným motorům a novým asistenčním systémům.
Dostupné balíčky tradičně zahrnují různé úrovně (Life, Zen, Intens, R.S. Line). Základ se může omezit na manuální klimatizaci, menší rádio a ocelové disky, zatímco střední verze přidávají lepší infotainment a designové doplňky. Vrcholné varianty si navíc zakládají na sportovním vzhledu, litých kolech a nejpokročilejších asistencích.
Z pohledu poměru ceny a kvality Twingo boduje primárně ve městě, kde oceníte snadné parkování, nízkou spotřebu a charakteristický design. Ti, kteří hledají větší komfort nebo rodinnější zaměření, však mohou narazit na omezený prostor zadních sedadel a kufru. Pokud ale s tím počítáte, Twingo se odmění hravostí a nízkými náklady.
Stupeň výbavy | Klíčové prvky | Orientační cena (Kč) |
---|---|---|
Life | Základ, manuální klima, menší rádio | od ~260 tis. |
Zen | Lepší čalounění, multimédia, LED denní světla | od ~290 tis. |
Intens | 7″ infotainment, parkovací senzory, lepší disky | od ~330 tis. |
RS / GT (sport) | Motor s vyšším výkonem, tužší podvozek, sport. doplňky | od ~350 tis. |
Srovnání s konkurencí
V segmentu miniaut soutěží renault twingo s modely jako Škoda Citigo, Volkswagen up! nebo Fiat 500. Škoda Citigo (resp. VW up!) se pyšní koncernovými technologiemi a tradiční spolehlivostí. Podle mnoha recenzí však Citigo nemá tak hravý design jako Twingo, a navíc nabízí obvykle jen pohon předních kol. Twingo zaujme motorem vzadu a vyšší agilitou v ostrých zatáčkách.
Fiat 500 hraje na retro notu a menší rozměry, což je zároveň plusem i minusem – interiér zůstává docela stísněný pro pasažéry vzadu, zatímco Twingo působí vzdušněji. Cenovky obou aut se pohybují podobně, avšak Twingo může mít výhodu ve verzi RS pro sportovně zaměřené řidiče.
Další možností je Toyota Aygo či Hyundai i10, které nabízejí obdobné městské schopnosti. Hyundai i10 boduje slušným prostorem a spolehlivými motory, ale jeho design je spíše konvenční a postrádá extravaganci Twinga. Toyota Aygo zase cílí na minimalizaci nákladů a jednoduchost.
renault twingo recenze zmiňují klady jako hravý projev v městských uličkách, chytře vyřešený interiér a stále originální styl. Na druhou stranu poukazují na menší zavazadlový prostor a vyšší rychlost na dálnici může být doprovázena větším hlukem.
Model | Cena (Kč) | Motory | Spotřeba (l/100 km) | Klíčová vlastnost |
---|---|---|---|---|
Renault Twingo | ~260–350 tis. | 1.0–1.2 (benzín, RS, elektro) | ~5–6 | Motor vzadu, hravý design |
Škoda Citigo | ~250–330 tis. | 1.0 MPI | ~4–5,5 | Koncernová spolehlivost |
Fiat 500 | ~280–400 tis. | 0.9 TwinAir, 1.2 | ~4–6 | Retro styl, ikona města |
Toyota Aygo | ~240–330 tis. | 1.0 VVT-i | ~4,5–5,5 | Jednoduchost, nízké náklady |
Zkušební jízda: zážitek z jízdy
Když jsem poprvé usedl za volant renault twingo rs, byl jsem překvapen příjemným usazením a sportovně vypadajícím volantem. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje ke svižné jízdě! Při průjezdu městskými uličkami jsem vnímal sebejisté řízení a lehkou přídavnou sílu motoru, což mě nutilo užít si každý rozjezd na semaforech.
Na dálnici Twingo udržovalo překvapivě stabilní kurz, i když se do kabiny dostával mírný aerodynamický hluk. Viditelnost z vozu je dobrá, boční zrcátka a velká čelní okna dávají přehled o okolí. Zadní část je kvůli motoru vzadu maličko cítit, pokud jedete přes hrboly, ale pocit stabilního vedení kol zůstává.
Městské ostřejší zatáčky a kruhové objezdy si Twingo vysloveně užívá. S pohonem zadních kol v novější generaci (renault twingo 3) přichází větší radost z řízení a možnost o něco menšího poloměru otáčení. Nenazval bych to čistým sportovním autem, ale pro radost z městských projížděk to naprosto stačí.
Z mé zkušenosti je Twingo hlavně o emotivním zážitku z malého auta: cítíte se v něm napojeni na silnici, i když nejde o žádné závodní speciál. Přesto – tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje dynamikou a hravým duchem, který vám na denních trasách vykouzlí úsměv na tváři.
Skryté náklady a nuance vlastnictví
Pravidelné náklady na renault twingo zůstávají obecně nízké, protože spotřeba se v běžném provozu drží kolem 5–6 l/100 km (pro benzinové verze). Pokud se rozhodnete pro verzi RS, pamatujte na vyšší spotřebu a také dražší pneumatiky. U starších modelů (např. renault twingo 2000) je vhodné zkontrolovat stav brzd a tlumičů, které mohou mít za sebou delší službu.
Náhradní díly na Twingo jsou vcelku dostupné, ale může se stát, že speciální komponenty (u RS či GT verzí) přijdou dráž než u standardních variant. Některé originální díly pro starší generaci (třeba renault twingo 2005) je třeba hledat přes specializované prodejce.
Při provozu v extrémních podmínkách (mrazivé zimy, rozpálené léto) se doporučuje dbát na stav chladicích kapalin a dostatečnou údržbu baterie. Motor vzadu (u nových generací) může v zimě způsobit odlišné rozložení hmotnosti, a tak je třeba dávat pozor na přilnavost zadních kol.
Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování
Pro malou rodinu (max. 2 dospělí + 1–2 děti) je Twingo zvládnutelné řešení, pokud se smíříte s menším kufrem. Dětské sedačky se na zadní sedadla vejdou, avšak prostor pro nohy bude omezený. Kočárek se do mini kufru nenacpe snadno, leda byste zadní sedadla částečně sklopili.
Pro práci (např. rozvoz menších zásilek ve městě) se Twingo hodí, protože lze snadno zaparkovat téměř kdekoli. Spotřeba, především u menších motorů, je nízká. Pokud s autem musíte cestovat po dálnicích, bude Twingo fungovat, ale při plném obsazení se výkon motoru může jevit limitovaný.
Na dlouhých cestách Twingo potěší hlavně ve dvou lidech, kdy zbyde i prostor na nějaká zavazadla. Je úsporné a ovladatelné, ale pro čtyřičlennou rodinu se už může kabina zdát stísněná.
Jedinečné vlastnosti
Jedním z klíčových rysů Twinga je koncepce motoru vzadu u novějších generací, což ho činí naprosto unikátním v segmentu minivozů. Tím se docílí extrémně malého poloměru otáčení a svérázného jízdního projevu, který se příliš nevidí u konkurence s motorem vpředu.
„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy,“ rozhodně platí pro Twingo – kompaktní rozměry a agilita z něj dělají mistra parkovacích dovedností. Navíc existuje i zmínka o raritních verzích cabrio (renault twingo cabrio) nebo offroad (renault twingo offroad), což dokládá, jak hravý a experimentální charakter toto mini auto může mít.
Budoucí likvidita
Z hlediska budoucí likvidity se Twingo řadí spíše k průměru. Malé městské vozy si drží stabilní oblibu na sekundárním trhu, takže ztráta hodnoty nebývá extrémní. Kdo udržuje svůj vůz v dobré kondici, s důrazem na pravidelné servisní intervaly a péči o karoserii, obvykle se s prodejem nepotýká s dramatickým poklesem ceny.
Zájem bývá hlavně o novější generace (renault twingo 2015 a novější), jelikož nabízejí bezpečnější konstrukci, moderní infotainment a pohon zadních kol. Speciální verze GT či RS mají svůj okruh fanoušků, což může udržet jejich cenu o něco výše.
Výhody a nevýhody
Mezi hlavní výhody renault twingo patří především kompaktní rozměry a skvělá obratnost, díky které se s ním skvěle proplétáte městským provozem. Nízká spotřeba (zvláště u menších motorů) a relativně nenáročná údržba z něj dělají přitažlivou volbu pro ty, kdo hledají úsporné auto na krátké trasy. Nepřehlédnutelný design, ať už jde o starší generace nebo aktuální model, baví a přitahuje pozornost.
Za nevýhodu bych označil limitovaný prostor pro cestující vzadu a menší zavazadlový prostor, což je však pro třídu miniaut poměrně běžné. Při vyšších dálničních rychlostech se projeví větší hluk v kabině a slabší dynamika – zejména u základních motorizací. Starší ročníky mohou mít specifické potíže s elektronikou nebo korozi, ale pokud se o vůz pečuje, jde o drobnosti řešitelné.
Celkově je Twingo lákavou volbou pro řidiče, kteří potřebují malé auto na každodenní popojíždění a nevystraší je menší kufr. Pro sportovně laděné jedince existují verze GT či RS, a pro ekologický provoz se nabízí renault twingo electric.
Balíčky služeb a pojištění
Renault standardně nabízí možnost prodloužené záruky (např. 5 let / 100 000 km) a balíčky zahrnující pravidelnou údržbu. Pro malé auto typu Twinga to může být zajímavá investice, zvlášť pokud plánujete delší držení vozu. Navíc jsou k dispozici asistenční služby Renaultu, které poskytují podporu při poruše či nehodě.
Pojištění Twinga je vesměs příznivé – jde o malý vůz s nižším výkonem, takže základní povinné ručení i havarijní pojistka mohou vyjít levněji. Samozřejmě pokud se rozhodnete pro variantu RS nebo GT, bude pojistné o něco vyšší kvůli vyššímu riziku.
Balíčky prodloužené záruky a servisních služeb nabízejí také přidanou hodnotu při dalším prodeji ojetiny, protože kupující ocení, že část nákladů a rizik už je pokrytá. Pokud nakupujete od autorizovaného dealera, často dostanete i akční nabídky na první servis zdarma nebo zvýhodněné příslušenství.
Závěr
Renault Twingo je esencí městského auta – nabízí hravý design, malé rozměry, jednoduché ovládání a nenáročnou údržbu. Osloví řidiče, kteří se potřebují spolehlivě pohybovat v hustém městském provozu a parkovat i v těch nejužších prostorech. Pokud hledáte cenově dostupnou a současně stylovou variantu, Twingo se rozhodně vyplatí zařadit do užšího výběru.
Osobně radím zvážit, k čemu auto nejvíce využijete. Pro klidnou městskou jízdu je ideální základní benzin (1.0 SCe), zatímco pro svižnější zážitky zvolte GT nebo RS. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě – stačí si vybrat ten správný motor a výbavu, aby splnil všechna vaše očekávání.
Často kladené otázky
Jaká je reálná spotřeba renault twingo s motorem 0.9 TCe?
V městském provozu se pohybuje kolem 6–7 l/100 km, mimo město klesne i na 5 l/100 km.
Existuje renault twingo cabrio?
Oficiálně ne v běžné nabídce, občas se objevily koncepty nebo limitované série s otevřenou střechou, ale masová produkce se nekonala.
Je Twingo vhodné pro rodinu se dvěma dětmi?
Na kratší trasy po městě ano, ale kufr a zadní sedadla jsou omezené. Pro delší dovolenou hledejte spíše větší model.
Co když chci sportovnější jízdu – je RS dobrá volba?
renault twingo rs nabízí tužší podvozek, silnější motor a lepší ovladatelnost. Pokud vás baví dynamická jízda, stojí za vyzkoušení.
Lze sehnat Twingo s naftovým motorem?
Oficiálně byla většina Twing roky spíše benzinová. Dieselové varianty se vyskytují zřídka a převážně v některých zemích.
Co je na novém renault twingo 2024 nejzajímavější?
Modernizovaný design, možnost elektrické verze (Elektro) a vychytávky v interiéru (např. pokročilý infotainment).
Má Twingo nějakou offroad verzi?
Neexistuje oficiální renault twingo offroad, i když se objevily výstřelky tuningových úprav. Z výroby to není reálná varianta.