Renault Megane již řadu let platí za důležitou oporu v nabídce francouzské automobilky. Nejnovější verze (renault megane 4, renault mégane) cílí na široké spektrum řidičů, od rodin s dětmi přes městské uživatele až po firmy či nadšence do sportovních verzí (megane rs, renault megane rs trophy). Tento model se navíc prodává v několika karosářských variantách, jako je renault megane grandtour (kombi), renault megane grand coupe (sedan) či renault megane combi.
Konkurence se vyostřuje, protože se bojuje o pozornost milovníků kompaktních hatchbacků i kombi. Mnoho lidí oceňuje Megane pro jeho typický francouzský šarm a pohodlí – najdete tu prostorný interiér, moderní motory (1.6 dCi, 1.3 TCe, a další) a atraktivní design. „Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě“ zejména pro ty, kteří hledají vyvážený mix mezi cenou, kvalitou a povedeným jízdním projevem.
Historie modelu a pověst značky
Renault Megane nahradil někdejší model R19 a poprvé spatřil světlo světa v polovině 90. let (renault megane 1). Od té doby prošel několika generacemi: renault mégane 2 (meagne 2, renault megane 2 rs) přinesl modernější design a lepší výbavu, zatímco renault mégane 3 (renault megane iii) se zaměřil na ještě větší spolehlivost a pokročilé technologie. Nejnovější generace, renault megane 4 (renault megane 4 recenze), vnesla do segmentu mnoho inovací, a to jak v oblasti bezpečnosti, tak designu interiéru i exteriéru.
Značka Renault je v Evropě vnímána jako spolehlivá a originální, a to i díky motorsportu (F1, rally) nebo sportovním verzím RS. renault megane rs trophy či megane rs renault patří mezi nejvýraznější hot-hatche. Majitelé si často pochvalují komfort a odhlučnění, zároveň ale zaznamenávají drobné elektronické nedostatky (dříve hlavně u megane 2). Přesto se Megane může pyšnit dobrými prodejními čísly a stabilní klientelou.
Generace | Roky výroby | Klíčové změny / Vlastnosti |
---|---|---|
Megane I | ~1995–2002 | Základní koncept, nástupce R19 |
Megane II | ~2002–2008 | Inovace designu, první RS verze |
Megane III | ~2008–2016 | Zaměření na kvalitu a bezpečnost |
Megane IV | ~2016–dosud | Moderní technologie, výrazný design |
Megane (2024?) | Budoucí novinky? | Možná evoluce E-Tech, další digitalizace |
Exteriér
Aktuální renault megane 4 upoutá pozornost sportovně laděnou maskou, LED světly s typickým denním svícením ve tvaru „C“ a zaoblenými liniemi, které vůz opticky rozšiřují. Díky tomu Megane působí velmi sebevědomě a elegantně, ať už jde o klasický hatchback, prostornější kombi (renault megane grandtour, renault megane combi) nebo stylový sedan (renault megane grand coupe).
V přední části zaujmou chromované akcenty kolem loga a výrazné nasávací otvory ve spodní části nárazníku. Boční linie mají spád i lehké prolisy, které pomáhají s aerodynamikou a zároveň odlehčují celkový vzhled. V zadní partii dominují podlouhlé LED svítilny, které se táhnou až k víku kufru.
Barevná škála zahrnuje klasické odstíny (bílá, šedá, černá), ale i nápadnější varianty, například červenou Flamme či modrou Cosmos. Nižší výbavy nabízejí menší 16″–17″ kola, zatímco vyšší (GT, RS) sahají po 18″–19″ discích, které vozu dodávají sportovnější ráz.
„Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě“, což platí dvojnásob pro sportovní verze renault megane rs, megane rs trophy, nebo megane gt, které vsázejí na větší spoilery, mohutnější nárazníky a difuzory.
Barva | Charakteristika |
---|---|
Bílá Glacier | Klasická, nenápadná |
Černá Étoile | Prémiový, elegantní vzhled |
Stříbrná Platinum | Decentní, univerzální volba |
Červená Flamme | Sportovní, zdůrazňuje dynamiku |
Modrá Cosmos | Moderní, dodává eleganci karoserii |
Interiér
Uvnitř Meganu překvapí kvalitní materiály, výrazné barevné kombinace (v závislosti na výbavě) a důraz na ergonomii. Měkčené plasty na palubní desce a ve dveřích dodávají prémiový dojem, zatímco chromované akcenty kolem výdechů klimatizace či řadicí páky osvěžují vzhled kabiny. Ve středové části se nachází dotykový displej infotainmentu (o velikosti 7–9,3 palce dle výbavy) s logickým ovládáním a podporou Apple CarPlay/Android Auto.
Sedáky nabízejí slušnou boční oporu, hlavně ve sportovních verzích (megane rs, megane rs trophy), kde najdete výraznější bočnice a možná i polokožené čalounění. U klasičtějších provedení (Life, Zen, Intens) převažuje kombinace textil–koženkové doplňky, které zaručují komfort pro každodenní jízdu. Ergonomicky jsou ovladače klimatizace a dalších funkcí umístěny tak, aby je řidič měl na dosah bez zbytečného rozptylování.
Technologie a vybavení uspokojí i náročnější řidiče: dvouzónová klimatizace, vyhřívaná sedadla, digitální přístrojový štít, asistenční systémy parkování a mnoho dalšího. Zadní lavice nabízí prostor adekvátní segmentu – pro vyšší pasažéry ale může být místa pro kolena i hlavu na limitu, zvláště v hatchbacku. Pokud potřebujete více prostoru, renault megane grandtour (renault megane kombi) je lepším řešením.
Zavazadlový prostor u hatchbacku nabízí kolem 384 litrů (u kombi verze ještě víc), což vystačí pro běžné rodinné nákupy nebo kratší výlety. Jednoduchým sklopením zadních sedadel zvětšíte ložnou plochu pro delší předměty.
Výbavový stupeň | Sedadla (materiál) | Palubní deska |
---|---|---|
Life (základ) | Textil, odolnější čalounění | Jednodušší, ale pevné plasty |
Zen | Lepší textil/koženka | Měkčené plasty, chrom. akcenty |
Intens / RS Line | Kombinace kůže/Alcantara | Prémiové dekory, velký displej |
Technické vlastnosti
Megane nabídne různé pohonné jednotky: benzinové (1.0, 1.2 TCe, 1.3 TCe) i dieselové (1.5 dCi, 1.6 dCi), s manuálními převodovkami nebo dvouspojkovými (EDC). renault megane 1.5 dci je tradičně oblíbený pro svou hospodárnost, zatímco benzinové 1.3 TCe vyzdvihuje plynulou akceleraci a tichý chod. U starších generací (renault megane 2, renault megane 3) jsou motory méně sofistikované, ale stále spolehlivé a levné na údržbu.
Pro milovníky sportovní jízdy existuje renault megane rs, renault megane rs trophy a megane gt – ty se chlubí vyšším výkonem, vyladěným podvozkem a agresivním designem. Tato provedení disponují i 4Control systémem (řízená zadní náprava), což zlepšuje obratnost v zatáčkách. renault megane coupe (trojdveřová karoserie) byl dříve také k mání, ale nyní dává značka přednost pětidveřovým hatchbackům.
Odpružení u běžných verzí je vyvážené mezi komfortem a stabilitou, řízení působí jistě a radost z jízdy nechybí. renault megane e tech (plug-in hybrid či elektrifikované verze) se v rámci modelové řady také objevují, hlavně v nových generacích, a nabízejí nižší emise či jízdu s asistenčním elektromotorem.
Paket / Motor | Výkon (kW) | Převodovka | Poznámka |
---|---|---|---|
1.2 TCe (100–130 k) | ~74–96 | Man./EDC | Starší verze, střední výkon |
1.3 TCe (130–160 k) | 96–118 | Man./EDC | Populární benzin, plynulá akcelerace |
1.5 dCi (90–115 k) | ~66–85 | Man./EDC | Ekonomický diesel, nízká spotřeba |
Megane RS / RS Trophy (220–300 k) | 162–220+ | Man./EDC | Sportovní verze, 4Control, ostrý podvozek |
E-Tech (Hybrid/Plug-in Hybrid) | ? | Automat | Kombinace benzin-elektromotor |
Funkčnost a komfort
Pokud jde o praktičnost, renault megane grandtour (renault megane kombi, renault megane sw) nabízí delší zavazadlový prostor (až kolem 500 litrů), díky čemuž je vhodný pro rodiny s dětmi nebo na převoz sportovního vybavení. V hatchbacku máte kolem 384 litrů, což vystačí na běžné nákupy či dva cestovní kufry. renault megane sedan (renault megane grandcoupé) zase vyhoví těm, kdo preferují klasický kufr oddělený od kabiny.
Hluk a vibrace jsou v běžné jízdě minimální, takže se hodí na dálniční přesuny bez přílišné únavy. Většina recenzí (renault megane recenze) zdůrazňuje komfort sedadel a stabilní podvozek. Při ostrém brzdění nebo jízdě po rozbitých okreskách je možné cítit tvrdší reakce podvozku u sportovních verzí (megane rs, megane rs trophy), ale běžné varianty jsou spíše naladěny na pohodlí.
Ve městě oceníte přehled z místa řidiče a plynulé řízení. Problém někdy představuje jen větší přední A-sloupek, který zhoršuje výhled v ostrých zatáčkách. Dlouhé cesty jsou díky dobře tvarovaným sedadlům (s podporou beder) a povedené klimatizaci příjemné, spotřeba se drží kolem 6–7 l/100 km u benzinů, dieselové varianty klesají i pod 5,5 l/100 km.
Karoserie | Počet sedadel | Základní objem kufru (l) | Max. objem po sklopení sedadel (l) |
---|---|---|---|
Hatchback (Megane 4) | 5 | ~384 | ~1247 |
Grandtour (kombi) | 5 | ~521 | ~1504 |
Grand Coupe (sedan) | 5 | ~503 | ~997 (složená zadní opěradla) |
Technologie a bezpečnostní systémy
Základem bezpečnosti u Meganu je sada airbagů (čelní, boční, hlavové), ESP, ABS a brzdový asistent. Většina moderních verzí přidává asistenční systémy jako hlídání jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu a adaptivní tempomat. Top verze (Intens, R.S. Line) mohou mít i automatické parkování nebo 360° kameru.
Infotainment (Renault R-Link či Easy Link) nabízí širokou škálu funkcí, od navigace po online služby. Vyšší stupně výbavy obsahují velký vertikální displej (až 9,3 palce), který usnadňuje ovládání klimatizace či nastavení jízdních režimů (Multi-Sense). renault megane e tech u novějších motorizací zahrnuje hybridní pohon, kde najdete i specifické ukazatele toku energie na displeji.
Jedinečným prvkem jsou i sportovní vychytávky u Megane RS – Launch Control pro rychlý rozjezd, nastavitelná tuhost tlumičů (u Trophy verze) a špičkový brzdový systém. Systém 4Control (natáčení zadní nápravy) se objevuje v některých sportovních variantách, což zlepšuje obratnost vozu v zatáčkách a při manévrování.
Technologie / Výbava | Základ (Life) | Střed (Zen) | Nejvyšší (Intens / R.S.) |
---|---|---|---|
Airbagy / ESP | Ano | Ano | Ano (rozšířené) |
Adaptivní tempomat | Ne (volitelně) | Volitelně / Ano | Ano (standard u RS verze) |
Infotainment (R-Link) | 7″ základ | 7–9,3″ vylepšený, navigace | 9,3″ + online funkce |
4Control (zadní náprava) | Ne | Ne | Ano (u některých RS/Trophy verzí) |
Ekonomika
Spotřeba paliva se u benzinových motorů (1.2 TCe, 1.3 TCe) pohybuje mezi 6–7,5 l/100 km v kombinaci, zatímco diesely (1.5 dCi, 1.6 dCi) často jedou i pod 5,5 l/100 km. Ve městě spotřeba roste podle zatížení vozu a stylu jízdy. Hybridní nebo elektrické verze (megane e tech) zatím v sortimentu nejsou masivně rozšířené, ale můžeme očekávat jejich posun vzhledem k ekologickým trendům.
Náklady na vlastnictví zahrnují pojištění, běžnou údržbu (výměny oleje, filtrů, brzdových destiček) a případné opravy. Renault Megane patří ve své třídě k cenově dostupným modelům, a to i co se týče náhradních dílů. Pokud si vyberete verzi RS, náklady na pneumatiky a brzdy mohou být vyšší, ale to je daň za sportovní potenciál.
Motor (typ) | Město (l/100 km) | Dálnice (l/100 km) | Kombinace (l/100 km) |
---|---|---|---|
1.2 TCe (starší) | ~7,5–8,5 | ~6–6,5 | ~7–7,5 |
1.3 TCe (140–160 k) | ~7–8 | ~5,5–6,5 | ~6–7 |
1.5 dCi (90–110 k) | ~5,5–6,5 | ~4,5–5,5 | ~5–5,5 |
Cena a výbava
renault mégane či reno megane v základu (Life) startuje kolem 400–450 tis. Kč (záleží na akčních nabídkách i ročníku), zatímco střední verze (Zen, Intens) se pohybují mezi 500–600 tis. Kč. Sportovní modely (GT, RS) či vyšší speciální edice (R.S. Trophy) se mohou vyšplhat přes 700 tis. Kč. Pro cenově výhodnější nákup můžete zvážit renault megane 2023 skladové vozy, kdy dealeři nabízejí bonusy jako navigaci zdarma nebo prodlouženou záruku.
Kromě standardních výbav Life, Zen, Intens existují i speciální série (např. GT Line, R.S. Line) s vlastním designovým zaměřením. Hlavní rozdíly ve vybavení tkví v použitých materiálech v interiéru, velikosti a funkcích infotainmentu, asistenčních systémech či designu předního a zadního nárazníku.
Stupeň výbavy | Klíčové vlastnosti | Orientační cena (Kč) |
---|---|---|
Life (základ) | 16″ kola, manuální klima, základní rádio | ~400–450 tis. |
Zen | 17″ disky, dvouzónová klima, 7″ infotainment, LED denní svícení | ~500 tis. |
Intens | 7–9,3″ displej, adapt. tempomat, park. senzory, lepší čalounění | ~550–600 tis. |
R.S. / GT | Sportovní sedadla, velká kola, sport. nárazníky, vyšší výkon | 650+ tis. |
Srovnání s konkurencí
Renault Megane soupeří s modely jako Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Peugeot 308 nebo Ford Focus. Škoda Octavia těží z obřího zavazadlového prostoru, i když design je spíše konzervativní. Podobně Volkswagen Golf zastává vysokou kvalitu interiéru a tradičního koncernového projevu, ovšem cenovka bývá o něco vyšší.
Peugeot 308 vsází na moderní i-Cockpit, pohledný exteriér a kvalitní dieselové i benzinové motory. Ve srovnání s Megane může být 308 místy extravagantnější v ergonomii a volant je menší. Ford Focus exceluje v jízdních vlastnostech, jeho řízení je proslulé precizním feedbackem, ale nevyniká tak komfortním podvozkem jako francouzská konkurence.
V oblasti cen Megane často vychází vstříc zákazníkům atraktivní cenovkou a bohatou základní výbavou. Spotřeba motorů (zejména 1.3 TCe či 1.5 dCi) je ve srovnání s Golfem, 308 či Focusem plně konkurenceschopná. Pro milovníky sportu je tu renault megane rs či megane rs trophy, které se řadí vedle Focusu ST/RS nebo Peugeotu 308 GTi, kde už opravdu rozhodují osobní preference designu a jízdního stylu.
Model | Cena (Kč) | Motory (Výkon) | Spotřeba (komb.) | Zajímavost |
---|---|---|---|---|
Renault Megane | ~400–700+ tis. | 1.3 TCe, 1.5 dCi, RS (300 k) | ~5–7 l/100 km | Francouzský styl, comfy jízdní projev |
Škoda Octavia | ~450–800+ tis. | TSI, TDI, iV (hybrid) | ~5–6,5 l/100 km | Prostorný kufr, konzervativní design |
VW Golf | ~500–900+ tis. | TSI, TDI, mild-hybrid, GTI/R | ~5,5–7 l/100 km | Kvalita zpracování, prémiový dojem |
Peugeot 308 | ~450–850 tis. | PureTech, BlueHDi, Hybrid | ~4,5–6,5 l/100 km | Odvážný i-Cockpit, design |
Zkušební jízda: zážitek z jízdy
Když jsem poprvé usedl do renault megane (konkrétně 1.3 TCe v provedení Intens), okamžitě mě oslovilo pohodlné sedadlo a slušný výhled z vozu. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje – volant padne přirozeně do ruky a kabina je příjemně utlumena. Během popojíždění ve městě jsem si vychutnával plynulé rozjezdy a jemné řazení šestistupňového manuálu.
Na dálnici jsem ocenil stabilní chování ve vyšších rychlostech: aerodynamický hluk zůstal i při 130 km/h v přijatelných mezích a motor nabídl dost točivého momentu pro svižná předjíždění. Sedadla mi navíc poskytla obstojnou oporu zad, takže ani po delší jízdě jsem necítil únavu. Když jsem se dostal na klikatou silnici, auto se chovalo sebejistě, byť ve srovnání se sportovním hatchbackem (např. megane rs) je laděno spíše na komfort.
Během testu jsem si pochvaloval i dotykový infotainment, který se jen minimálně zasekával. Zadní kamera pomohla při parkování v úzké uličce – i zde Megane prokázal přehlednost a dobrou manévrovatelnost. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje k objevování nových tras a radosti z pohodlné jízdy.
Osobně si myslím, že Megane působí moderně, ať už zvenčí, tak zevnitř. Pokud toužíte po vyloženě sportovním projevu, existují verze RS, které zážitek ještě umocní.
Skryté náklady a nuance vlastnictví
Vlastnit Renault Megane neznamená utrácet enormní sumy za servis – díly jsou cenově dostupné a síť autorizovaných servisů poměrně hustá. Přesto doporučuji dodržovat servisní intervaly, hlavně u menších přeplňovaných motorů (1.2 TCe, 1.3 TCe), kde je kvalita oleje klíčová pro dlouhou životnost turba.
Některé starší generace (megane 2, megane 3) občas trápily drobné elektronické poruchy nebo poruchy na podvozku (čepy, silentbloky). Pokud kupujete ojetinu, je vhodné prověřit servisní historii. V extrémních podmínkách (mrazy, horko) nezapomeňte na kvalitní chladicí kapalinu a pravidelné výměny kapalin.
Náhradní díly na sportovní verze (megane rs, megane rs trophy) vyjdou dráž, především brzdy a pneumatiky, ale to platí pro všechny ostré hatchbacky. Celkově jsou však náklady na běžnou údržbu Meganu srovnatelné s konkurencí (Focus, Golf, 308).
Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování
Rodinám nabídne Megane hlavně dostatečně velký kufr (u hatchbacku i kolem 384 l, u grandtouru přes 500 l) a komfort pro děti na zadních sedadlech. Díky mnoha odkládacím přihrádkám a možnostem ukotvení dětských sedaček ISOFIX působí auto rodinně přívětivě.
Pro firemní potřeby poslouží Megane jako reprezentativní vůz, který na obchodních schůzkách nezahanbí a zároveň nepřestřelí rozpočet. Dieselové varianty (např. 1.5 dCi) jsou vhodné pro delší flotilové využití s rozumnou spotřebou.
Na delších cestách oceníte komfort, odhlučnění a stabilitu. Navíc multimediální systém s navigací a různé asistenční systémy (adaptivní tempomat) usnadní dálniční jízdu.
Jedinečné vlastnosti
Jednou z jedinečností Meganu je široká škála karoserií: hatchback, grandtour (kombi), grand coupe (sedan), cabrio (renault megane cabrio) a sportovní RS. Málokterý konkurent nabízí takto univerzální rodinu modelů. K tomu připočtěme i bohaté motorizace – od úsporných dieselů přes benzinové TCe až po ostré RS verze.
„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy,“ není pro Megane výzvou, protože kompaktní rozměry a dobrý rejd dovolí snadné manévrování. Navíc vyšší stupně výbavy podporují řidiče zadní kamerou a parkovacími senzory, což eliminuje stres při hledání místa v centru.
Budoucí likvidita
Hodnota Meganu na sekundárním trhu klesá běžným tempem, které reflektuje konkurenci v hatchback/kombi segmentu. Přesto si zachovává slušný odbyt díky spojení přijatelných servisních nákladů a oblíbenosti značky Renault. Verze RS či limitované edice mají mnohdy lepší potenciál v udržení ceny, protože přitahují sportovně orientované kupce.
Pokud chcete Megane později prodat, dobrá servisní historie a zachovalý interiér zvýší šance na snadný a výhodný prodej. Dieselové varianty jsou tradičně v kurzu u řidičů s velkým kilometrovým nájezdem, zatímco benzinové TCe lákají nízkým povinným ručením a solidním výkonem.
Výhody a nevýhody
Výhody
- Široká nabídka karoserií (hatchback, kombi, sedan, RS, atd.)
- Komfortní podvozek a prostorný interiér
- Moderní design, bohatá výbava i ve středních stupních
- Příznivá cena a dostupný servis
Nevýhody
- Starší generace občas trpěly elektronickými chybami
- U hatchbacku nižší zadní prostor pro vysoké pasažéry
- Velký A-sloupek někdy omezuje výhled do stran
Celkově renault megane recenze vyzdvihují dobrý poměr výbavy, jízdního komfortu a ceny, přičemž drobné nedostatky nenarušují celkově pozitivní dojem.
Balíčky služeb a pojištění
Renault nabízí prodlouženou záruku (třeba pětiletou) a servisní balíčky, které zahrnují pravidelnou údržbu a některé díly. Díky nim si můžete předplatit běžné servisní úkony, což chrání před nečekanými výdaji. Pojistné u Meganu se obecně drží v nižším až středním pásmu, závisí ovšem na motorizaci (např. pro RS verzi je pojistka vyšší).
Doplňkové služby zahrnují asistenční služby, třeba odtah zdarma po celé Evropě během záruky. Pokud jde o balíčky prodloužené záruky, lze si vybrat z různých variant – některé pokrývají i dražší součástky typu turbo, dvouspojkovou převodovku EDC či systém 4Control (u RS).
Pokud si pořizujete renault megane nové vozy, často najdete akční zvýhodnění v podobě pojištění na rok zdarma či bezplatné připojištění skel. Vyplatí se porovnat více nabídek, a to i z hlediska leasingu či financování.
Závěr
Renault Megane je stálicí v kategorii kompaktních vozů. Díky široké nabídce karoserií, výkonným a zároveň úsporným motorům a bohatým výbavovým liniím si vybere skutečně každý – ať už jste rodina potřebující kombi (megane grandtour), nadšenec do ostrých hatchbacků (megane rs), nebo hledáte reprezentativní sedan (grand coupe). Nižší provozní náklady a cenová dostupnost ve srovnání s některými konkurenty zůstávají hlavními trumfy Meganu.
Osobně si myslím, že Megane je vhodný pro lidi, kteří hledají styl, slušnou bezpečnost a pohodlí. Na co si dát pozor? U ojetin se vyplatí prověřit servisní historii, hlavně u motorů TCe nebo starších dCi variant. „Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě,“ a přitom nemusíte platit astronomické částky.
Často kladené otázky
Jaká je reálná spotřeba renault megane 1.3 TCe?
V kombinaci se pohybuje okolo 6–7 l/100 km, ve městě může stoupnout k 8 l/100 km, na dálnici se drží kolem 6 l.
Jaký motor je nejspolehlivější pro dálniční provoz?
Mnoho lidí si myslí, že diesel 1.5 dCi nebo 1.6 dCi jsou ideální pro delší trasy díky nižší spotřebě, benzinové TCe ale také drží krok.
Existuje renault megane 4×4?
V klasické nabídce ne, standardně se prodává s pohonem předních kol. Verze 4×4 nebyla u Megane mainstreamová, spíše se objevila krátce nebo jen v RS formě s 4Control (natáčení kol, ale ne pohon 4×4).
Která karoserie pojme nejvíc zavazadel?
renault megane grandtour (kombi) nabízí zavazadlový prostor kolem 520 l, což je nejvíc ze všech variant (hatchback, sedan, coupé).
Jaké jsou běžné problémy starších ročníků (megane 2, megane 3)?
Občasné elektronické závady (karty, senzory), opotřebení podvozkových dílů. Při pravidelné údržbě však většinou spolehlivé.
Vyplatí se investovat do verze RS?
Pokud máte rádi sportovní jízdu a ostré hatchbacky, pak jednoznačně ano. Spotřeba i pojištění sice stoupnou, ale zážitek z jízdy je mimořádný.
Plánuje Renault představit renault megane 2024 nebo renault megane e tech?
Spekuluje se o dalším rozvoji hybridních a elektrických verzí. Čas ukáže, zda se plně elektřina či plug-in hybrid objeví i v české nabídce.