Recenze Renault Captur – spojení elegantního designu a funkčnosti
Renault Captur se již nějakou dobu řadí mezi lídry kategorie malých městských crossoverů. nově se představuje v modernizované podobě: renault captur 2024, který sází na svěží design, technologickou výbavu a pestrou nabídku motorů včetně LPG varianty (renault captur lpg). Díky kompaktním rozměrům (rozměry renault captur dosahují délky kolem 4,2 metru) se model hodí do města, avšak nezklame ani na delších trasách.
Cílová skupina sahá od rodin s dětmi, kterým poskytuje pohodlný a bezpečný interiér, až po mladé lidi či firmy, jež hledají stylové a přitom praktické SUV. Verze se sportovním nádechem (renault captur 1.3 tce recenze) může zaujmout i nadšence, kteří očekávají živější jízdní projev. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, neboť spojuje moderní design s důrazem na pohodlnou a úspornou jízdu.
Historie modelu a pověst značky
První generace Capturu se objevila v roce 2013 a rychle si získala oblibu mezi fanoušky crossoverů. Renault vsadil na vyvýšenou karoserii, povedený design a široké možnosti personalizace, díky čemuž model zaznamenal vysoké prodeje v celé Evropě. Druhá generace, představená v roce 2019 (renault captur 2019 a posléze renault captur 2020), přinesla modernější interiér, vyspělejší technologie a lepší jízdní vlastnosti.
Značka Renault si v průběhu let vybudovala solidní reputaci, a to především v oblasti inovací a motorových technologií. renault captur recenze často oceňují originální design francouzského výrobce, jehož vozy jsou obecně vnímány jako pohodlné a cenově dostupné. Zároveň si Renault zakládá na bezpečnosti, a proto i Captur nabízí řadu asistenčních systémů.
Pokud srovnáme starší verze (např. renault captur 0.9 tce recenze) s novějšími modely, uvidíme pokrok v oblasti pohonných jednotek (renault captur 1.2 tce recenze, renault captur 1.3 tce recenze) i v komfortu. Nový renault captur (captur 2023 a captur 2024) se může pochlubit ještě sofistikovanějšími asistenčními systémy, úspornějšími motory a vylepšenými prvky konektivity.
Rok | Klíčové vlastnosti |
---|---|
2013 | První generace Captur, malý městský crossover |
2017 | Facelift, modernizace designu a technologií |
2019–2020 | Druhá generace, přepracovaný interiér i exteriér |
2023–2024 | Aktualizace motorů, vylepšené asistenční systémy |
Exteriér
Renault Captur zaujme již při prvním pohledu vyváženými proporcemi a svalnatými liniemi karoserie. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, a to především díky ostře tvarovaným světlometům a nápadité masce chladiče s logem Renault. Výrazné blatníky a mírně vyvýšená karoserie umocňují crossoverový charakter a dodávají autu robustní vzhled.
Zepředu vyniknou LED světlomety s typickým podpisem ve tvaru písmene „C“, jež jsou pro moderní renaulty charakteristické. Boční silueta je hladká a plynulá, zakončená lehce skloněnou střechou. Zadní část kombinuje horizontální LED světla s výraznou linkou mezi nimi. Pokud chcete sportovnější vizáž, výrobce nabízí výbavové stupně s většími koly (až 18 palců) či odlišnými nárazníky.
Volba barvy je také široká – od pastelových odstínů a jednoduché bílé až po metalické či dvoubarevné provedení. Pro individuální vzhled lze v některých verzích kombinovat barvu karoserie a střechy, což Captur rozsvítí a odliší od běžných vozů ve městě.
Design nového renault captur (zejména verze z let 2023 a 2024) působí vyzrále, a přitom mladistvě. Aerodynamika je vylepšená, což se podepisuje na menším hluku ve vyšších rychlostech a o něco lepší spotřebě. Výrazné prvky, jako chromové doplňky nebo stříbrné ochranné lišty, dodávají eleganci, zatímco rozšířená spodní část dveří chrání před stříkanci bláta.
Barva | Charakteristika |
---|---|
Bílá Glacier | Neutrální, vhodná pro flotily |
Černá Étoile | Elegantní, zvýrazňuje linky |
Červená Flamme | Energická, výrazná barva |
Modrá Iron | Decentní, moderní odstín |
Oranžová Atacama | Dvoubarevné kombinace, sportovnější look |
Interiér
Po nasednutí do nového renault captur upoutá jednoduchý, avšak kvalitně zpracovaný interiér. Palubní deska kombinuje měkčené plasty a moderní tvary, které vytvářejí útulnou, ale současně funkční atmosféru. Obzvlášť v prostředních a vyšších stupních výbavy (např. Intens) je kvalita materiálů citelná – volič převodovky a volant s koženými prvky dodávají luxusnější dojem.
Ergonomie sedadel je nastavena tak, aby i vyšší postavy pohodlně našly vhodnou pozici. Zadní lavice se dá posouvat, což zvyšuje variabilitu prostoru mezi zadními sedadly a zavazadlovým prostorem. Tento prvek ocení rodiny s dětmi, jež potřebují někdy více místa pro nohy, jindy pro objemnější nákup.
Technologie a vybavení zahrnují digitální přístrojový štít s možností personalizace a velký dotykový displej s multimediálním systémem EASY LINK. Funkce Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem, takže můžete streamovat hudbu z mobilu či zobrazit navigaci z Google Maps. renault captur automat (s dvouspojkovou převodovkou EDC) navíc díky ergonomickému uspořádání ulehčuje řízení ve městě i na dálnici.
Samotný zavazadlový prostor nabízí kolem 400 litrů v základním uspořádání, což se v kategorii kompaktních crossoverů řadí k lepšímu průměru. Po posunutí zadních sedadel dozadu se sice prostor zmenší, ale přesto zůstává dost místa pro běžnou rodinnou výbavu.
Výbavový stupeň | Sedadla | Palubní deska |
---|---|---|
Základ (Life) | Textil, odolné plasty | Jednodušší plasty, minimalistický design |
Střed (Zen) | Lepší textil / koženka | Měkčené plasty, dekorační lišty |
Nejvyšší (Intens/R.S. Line) | Kůže / Alcantara | Prémiové materiály, chromové / karbonové doplňky |
Technické vlastnosti
Renault Captur je k dispozici s řadou benzinových, dieselových i LPG motorů. Nejčastěji se setkáte s přeplňovaným benzinem 1.0 TCe či 1.3 TCe. Například renault captur 1.3 tce recenze oceňují plynulý zátah a úsporný provoz, pokud s motorem nezacházíte extrémně sportovně. Pro vyznavače ještě úspornějších variant existuje renault captur lpg (tzv. renault capture lpg), kde se spotřeba a náklady na palivo dají snížit díky levnějšímu plynu.
Převodovky jsou manuální pětistupňové či šestistupňové, ve vyšší výbavě a s některými motory potom naleznete automat EDC (dvouspojkovou převodovku). Ten usnadňuje jízdu v hustém městském provozu – renault captur test s automatem často chválí jeho hladké řazení.
Odpružení je naladěno na komfort – auto tlumí nerovnosti městských ulic a předvídatelně se chová i v rychlejších zatáčkách. Samozřejmě je třeba brát v potaz vyšší světlou výšku, takže při extrémnější jízdě může dojít k většímu náklonu karoserie. V rámci kategorie jde ale o velmi povedený mix pohody a jistoty.
Srovnáme-li jednotlivé pakety, základní výbava s nižším výkonem (1.0 TCe) může být ideální pro klidnou městskou jízdu, zatímco výkonější 1.3 TCe přidává nadšení z rychlejší akcelerace, obzvláště při předjíždění na dálnici. renault captur lpg recenze pak vyzdvihují nižší provozní náklady a relativně jednoduchou údržbu.
Paket / Motor | Výkon (kW) | Převodovka | Palivo | Poznámka |
---|---|---|---|---|
1.0 TCe (90–100 k) | ~66–74 | 5–6st. manuál | Benzín | Ideální pro město, základní verze |
1.3 TCe (130–155 k) | ~96–114 | 6st. manuál / 7st. EDC | Benzín | Vyšší výkon, plynulé EDC |
1.0 TCe LPG (100 k) | ~74 | 6st. manuál | Benzín + LPG | Nižší náklady díky LPG |
Diesel (1.5 dCi) | ~70–85 | 6st. manuál / 7st. EDC | Nafta | Vhodné pro delší trasy (v některých zemích) |
Hybrid / E-Tech | ~103+ | Autom. (CVT) | Benzín / hybrid | V zahraničí k dispozici, úsporný |
Funkčnost a komfort
Interiér Capturu nabízí dost místa pro čtyři dospělé a případně menší děti, což stačí pro běžnou rodinnou potřebu. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 380 a 455 litry v závislosti na posunutí zadních sedadel. To je na malý crossover slušné číslo, díky kterému pojmete nákup i kratší víkendovou výbavu. Pokud zvolíte variantu s posuvnou zadní lavicí, bude manévrovatelnost zavazadel ještě flexibilnější.
Úroveň hluku na různých typech silnic je obstojná – v městských uličkách se Captur chová tiše, na dálnici lze při vyšších rychlostech zaznamenat mírný aerodynamický šum od zrcátek. Kdo hledá vůz pro každodenní ježdění, nebude zklamán. Některé recenze vyzdvihují pohodlí i při delší jízdě, třeba směrem na dovolenou, díky relativně měkkému odpružení a stabilnímu podvozku.
Ve městských dopravních zácpách najdete výhodu v lepším výhledu z vozu a obratném řízení. Spotřeba se samozřejmě zvýší, ovšem benzinový tříválec nebo LPG verze dokážou provozní náklady udržet v rozumné výši. Pro dálniční přesuny a komfortnější styl jízdy se doporučuje renault captur automat.
Při lehkém off-roadu se Captur sice nezmění ve skutečné SUV, ale pro polní cestu či rozbitou silnici naprosto vyhoví. Bezpečnost posiluje i světlá výška a slušné asistenční systémy, takže se nemusíte bát ani mírně horšího povrchu.
Konfigurace sedadel | Objem kufru (l) | Počet míst k sezení | Poznámka |
---|---|---|---|
Zadní sedadla standard | ~380–420 | 5 | Základní uspořádání |
Posunutá zadní lavice vpředu | ~455+ | 5 | Menší prostor pro nohy vzadu, větší kufr |
Sedadla sklopená | ~1100+ | 2 | Maximální kapacita |
Technologie a bezpečnostní systémy
Renault Captur se vyznačuje solidní sadou asistenčních systémů už v základním provedení. Nechybí ABS, ESP a kontrola trakce. Vyšší stupně výbavy přidávají adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, automatické nouzové brzdění či udržování v jízdním pruhu. Podle mého názoru to dělá z Capturu jeden z nejbezpečnějších malých crossoverů na trhu.
Inovativní technologie zahrnují systém Renault EASY LINK s velkým dotykovým displejem (7 až 9,3 palce), který spojuje navigaci, audio a konektivitu s chytrými telefony. Integrace Apple CarPlay nebo Android Auto je dnes standardem, takže se můžete spolehnout na oblíbené aplikace přímo na obrazovce palubního systému.
Jedinečnou vlastností modelu je „Multi-Sense“, jenž umožňuje zvolit jízdní režim (Eco, Sport, MySense) – tím se změní odezva motoru, řízení i nastavení displeje. Kdo chce jemnější řízení ve městě, zvolí Eco, sportovnější jízdu pak podpoří režim Sport.
Z hlediska praktické užitečnosti je důležitý třeba systém 360° kamer (dostupný u některých verzí), který pomůže při parkování v úzkých prostorech. Také LED světlomety s funkcí automatického přepínání dálkových a potkávacích světel dělají noční jízdy bezpečnější.
Technologie / Výbava | Základ (Life) | Střed (Zen) | Nejvyšší (Intens/R.S. Line) |
---|---|---|---|
Infotainment (EASY LINK) | 7″ displej | 7″ / navigace | 9.3″ s online funkcemi |
Adaptivní tempomat | Ne | Volitelný | Ano |
Parkovací kamera | Zadní | 360° volitelně | 360° standard |
Multi-Sense (jízdní režimy) | Ne | Ano | Ano |
Ekonomika
Spotřeba paliva se u základních benzinových motorizací (např. 1.0 TCe) pohybuje kolem 6–7 l/100 km v kombinaci, zatímco silnější 1.3 TCe mohou v praxi dosahovat 7–8 l/100 km. renault captur lpg recenze naznačují, že díky pohonu na plynovou nádrž dokáže vůz jezdit ještě levněji, přičemž reálná spotřeba LPG bývá o zhruba 1–2 l/100 km vyšší než u benzínu, ale díky nižší ceně paliva se jedná o úspornou volbu.
Náklady na vlastnictví se liší dle míry opotřebení a druhu motoru – dieselové verze se u Capturu vyskytují poměrně málo, takže většina majitelů sází na benzin či LPG. Pro firmy může být zajímavá varianta LPG, zatímco rodiny možná zvolí klasický benzin pro nižší startovní cenu. Daně a pojištění se zpravidla drží ve střední kategorii díky nižším objemům motorů a výkonu.
Hybridní nebo čistě elektrickou verzi Capturu Renault prozatím nenabízí, spíše se spoléhá na malou hmotnost a efektivní spalovací motory, což v kombinaci s pohonem LPG uspokojí většinu ekonomicky smýšlejících zákazníků.
Verze / Motor | Město (l/100 km) | Dálnice (l/100 km) | Kombinace (l/100 km) |
---|---|---|---|
1.0 TCe (90–100 k) | ~7 | ~5,5–6 | ~6–7 |
1.3 TCe (130–155 k) | ~8–9 | ~6,5–7,5 | ~7–8 |
LPG (TCE 100 LPG) | ~8–9 | ~6–7 | ~7–8 (Nižší náklady na palivo) |
Cena a výbava
Cena nového renault captur se pohybuje mezi 450–600 tis. Kč v základní benzinové verzi, zatímco vyšší výbavy a motorizace (např. 1.3 TCe s automatem) mohou překročit 700 tis. Kč. Pokud uvažujete o variantě LPG, počítejte s mírným příplatkem, ale dlouhodobě nižšími provozními náklady.
Dostupné balíčky výbavy obvykle zahrnují stupně Life, Zen a Intens (případně R.S. Line pro sportovnější vzhled). U základního modelu najdete manuální klimatizaci a základní infotainment, střední úroveň přidává lepší sedadla či dotykový displej s navigací a nejvyšší stupně se chlubí asistenčními systémy, větší obrazovkou nebo hliníkovými disky. nově se objevuje captur 2024, který díky designovým a technologickým úpravám působí ještě o stupeň moderněji.
Poměr ceny a kvality vychází pro Captur solidně, jelikož v kategorii malých crossoverů nabízí funkční interiér, kvalitní pohonné jednotky a atraktivní design. Konkurenti jako Škoda Kamiq či Peugeot 2008 se drží v podobných cenových hladinách, ale Captur se snaží lákat výhodnějšími akčními nabídkami a zaměřením na LPG variantu.
Stupeň výbavy | Klíčové prvky | Orientační cena (Kč) |
---|---|---|
Life | Základní infotainment, manuální klima | od ~450 tis. |
Zen | Dotykový displej, lepší sedadla, LED světla | od ~520 tis. |
Intens | 7–9″ infotainment, parkovací senzory, adaptivní tempomat | od ~600 tis. |
R.S. Line | Sport. design, větší kola, speciální doplňky | od ~650 tis. |
Srovnání s konkurencí
Mezi nejvýraznější konkurenty Capturu patří Peugeot 2008, Škoda Kamiq a Seat Arona. Peugeot 2008 se chlubí výrazným designem a moderním i-Cockpit interiérem, zatímco renault captur vsází na tradičnější kabinu, avšak se zajímavými prvky (např. posuvnou zadní lavicí). Oba vozy mají podobnou základní cenu i spotřebu, nicméně Captur navíc nabízí LPG verzi, kterou Peugeot 2008 nenabízí.
Škoda Kamiq je silná hlavně v prostornosti a jednoduchém ovládání, které ocení konzervativní klienti. V otázce designu či variability se ale může zdát méně odvážná než Captur. Spotřeba motorů TSI a TDI u Kamiqu je srovnatelná s benzinovými a dieselovými variantami Capturu. Renault tak proti Kamiqu staví atraktivnější vzhled a francouzské know-how ve výrobě malých vozů.
Seat Arona zase míří na sportovnější styl jízdy a mladistvý look, avšak vnitřní prostor je o něco menší. Captur si drží výhodu prostornější zadní lavice a kufru, především díky posuvu sedadel. Kdo hledá výkon, možná sáhne po TSI 110/150 u Arony, zatímco u Capturu najde benzin 1.3 TCe nebo LPG variantu.
Celkově jsou všechny tyto modely velmi blízké co do cen i motorů. Volba tedy závisí na osobních preferencích stylu, vnitřní variabilitě a případné náklonnosti k pohonu LPG. captur 2024 recenze často vyzdvihují i lepší asistenční systémy v základní verzi než u některých konkurentů.
Model | Cena (Kč) | Motory (benzín/diesel/LPG) | Spotřeba (l/100 km) | Klíčová výhoda |
---|---|---|---|---|
Renault Captur | ~450–700 tis. | 1.0–1.3 TCe, 1.5 dCi, LPG | ~5–7 | Variabilita sedadel, LPG verze |
Peugeot 2008 | ~460–720 tis. | PureTech, BlueHDi | ~5–7 | Design, i-Cockpit |
Škoda Kamiq | ~460–740 tis. | TSI, TDI | ~5–7 | Prostornost, praktický interiér |
Seat Arona | ~450–700 tis. | TSI, TDI | ~5–7 | Sportovnější charakter |
Zkušební jízda: zážitek z jízdy
Když jsem poprvé usedl za volant renault captur 1.3 tce recenze, pocítil jsem překvapivou kombinaci lehkosti a stability. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje: zvuk motoru je v zátěži příjemně naladěný, a přitom nezatěžuje kabinu zbytečným hlukem. Ve městě jsem ocenil plynulost automatické převodovky, která přechází mezi převodovými stupni téměř nepostřehnutelně.
Na dálnici se Captur chová klidně, s bezpečnou stabilitou i při vyšších rychlostech. Aerodynamický hluk kolem zrcátek je slyšitelný, ale nedosahuje takové míry, aby rušil posádku. Odezva volantu je lehce posilovaná, což ocení méně zkušení řidiči v městském provozu, zatímco zkušené řidiče může lákat spíše 1.3 TCe verze pro svižnější akceleraci.
Když jsem krátce zkusil i mírně rozbitou silnici, Captur odfiltroval nerovnosti přijatelně. Podvozek působí kompaktně a nemá tendenci k přehnanému naklánění v zatáčkách. Při ostrém průjezdu serpentin sice cítíte, že jde o vyšší crossover, ale bezpečnost a stabilita zůstávají na dobré úrovni.
Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje svým komfortem a jednoduchou ovladatelností. Zkrátka přináší pocit, že se dokáže přizpůsobit rozmanitým jízdním situacím – od městského chaosu až po dálniční tempo, které se Capturu líbí víc, než bych předpokládal u malého crossoveru.
Skryté náklady a nuance vlastnictví
Při vlastnictví renault captur je dobré počítat s pravidelnou údržbou, která zahrnuje výměnu oleje, filtrů a svíček (pokud jde o benzin). Dieselové verze s DPF filtrem (pokud jsou na trhu) potřebují kvalitní naftu a občasné delší jízdy na pročištění filtru. LPG varianta zase vyžaduje extra kontrolu plynové nádrže a vedení, nicméně provozní náklady bývají nižší.
Dostupnost náhradních dílů je u Capturu dobrá, Renault je ověřenou značkou s širokou servisní sítí. Opravy se cenově řadí spíše do střední kategorie – nepatří k nejdražším, ale některé speciální díly (např. pro výbavu Intens či R.S. Line) mohou být o něco nákladnější.
V extrémních podmínkách, jako je horké léto nebo mrazivá zima, se doporučuje pravidelně kontrolovat chladicí kapalinu a stav baterie. Pokud používáte vůz primárně ve městě s častými krátkými jízdami, může se spotřeba reálně zvýšit o 1–2 l/100 km oproti tabulkovým hodnotám.
Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování
Rodiny ocení praktické rozměry renault captur, které nabízejí dostatek místa pro čtyři dospělé a jedno dítě, případně dvě děti. Zadní sedadla mohou být posuvná, takže lze volit mezi větším prostorem pro nohy či zavazadla. Koupě vyšší verze výbavy potom přináší komfortní sedadla, klimatizaci pro celou posádku a moderní infotainment, který zabaví děti na cestách.
Pro pracovní využití (např. rozvoz menších zásilek nebo firemní potřeby) je Captur díky svým rozměrům hbitý při manévrování ve městě, a přitom poskytuje slušný zavazadlový prostor. Pro firemní flotily může být zajímavá LPG verze (renault captur lpg recenze ji často oceňují za nízké náklady).
Na delších cestách překvapí Captur pohodlnými sedadly a solidním odhlučněním interiéru. Spotřeba se drží v přijatelných mezích, takže se vůz hodí i pro výlety do zahraničí. Pokud chcete opravdu sportovní ladění, Captur ho nenabídne v takové míře jako kupříkladu Mégane R.S., avšak pro běžné cestování je zcela dostačující.
Jedinečné vlastnosti
Renault Captur zaujme kombinací praktického interiéru s líbivým designem městského crossoveru. Jedinečnou technologií je například snadno posuvná zadní lavice, která ve své kategorii není úplnou samozřejmostí a výrazně zvyšuje variabilitu. Také nabídka LPG verze se v současných crossoverech nevidí každý den.
„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy“ s Capturem vcelku reálné je, protože i přes vyšší stavbu má docela krátkou záď a dobrý rejd. Stísněný parkovací prostor tak nemusí být tak stresující, zvlášť pokud využijete parkovací kameru nebo senzory.
Budoucí likvidita
Z hlediska ztráty hodnoty patří Captur k průměrně si držícím modelům značky Renault. Menší crossovery si totiž nacházejí stabilní odbyt i na trhu ojetin, což vyrovnává postupnou amortizaci. Verze 1.3 TCe či LPG bývají žádané, hlavně kvůli přijatelné spotřebě a nízkým nákladům na palivo.
Pokud se o auto dobře staráte, zachovává si Captur dobrou prodejní cenu, zejména pokud máte servisní historii vedenou v autorizovaných servisech. Poptávka na sekundárním trhu je solidní, a pokud nezapomenete na pravidelnou údržbu a pečlivost v péči, neměli byste mít velký problém s pozdějším prodejem.
Výhody a nevýhody
Hlavní výhodou renault captur je jeho univerzálnost pro městské i dálniční použití, kombinace atraktivního designu a praktického interiéru. Další velké plus přináší možnost pohonu na LPG, která výrazně snižuje provozní náklady. Posuvná zadní lavice a slušný objem kufru zajišťují vysokou flexibilitu při převážení nákladu či rodinných zavazadel.
Nevýhodou může být mírně vyšší cena ve srovnání s některými menšími hatchbacky a také fakt, že v extrémních situacích (např. na rozbitých silnicích ve vysoké rychlosti) se Captur nechová tak jistě jako nižší vozy. I tak ale v rámci kategorie crossoverů drží krok s konkurencí.
Závěrem lze říci, že pro většinu zákazníků je Captur lákavou volbou, která spojuje kouzlo SUV s rozumnou cenovkou a úspornými motory (např. renault captur 0.9 tce recenze). Proti konkurentům typu Peugeot 2008 nebo Škoda Kamiq nabízí Captur hlavně osobitý francouzský design a možnost LPG verze, což lze považovat za jeho jedinečnou devizu.
Balíčky služeb a pojištění
Renault tradičně nabízí k modelu Captur také prodlouženou záruku (např. na 5 let / 100 000 km) a balíčky plánované údržby za výhodnou cenu. Tyto služby mohou zahrnovat bezplatné výměny motorového oleje, filtrů a některých dalších spotřebních součástek. Pokud plánujete Captur využívat intenzivně či jej mít delší dobu, může být taková investice rentabilní.
Pojištění vozu se v případě menších crossoverů drží v nižší až střední sazbě, závisí především na konkrétním motoru a výkonu. Verze s LPG často vyžadují pojistky jen mírně odlišné, pokud vůbec. Jestli plánujete auto pořídit na leasing či úvěr, jsou k dispozici balíčky havarijního pojištění přímo od dealera Renault.
Balíčky prodloužené záruky pak mohou pokrývat jak základní pohonné jednotky (benzin, diesel), tak i LPG systém. Hodí se zejména pro klid v případě nečekaných závad, nebo pokud byste vůz chtěli v budoucnu prodat s lepší hodnotou díky delší záruční lhůtě.
Závěr
Renault Captur oslovuje díky svému modernímu designu, praktickému interiéru a variabilním pohonným jednotkám. Hodí se pro městské řidiče, kteří ocení vyšší karoserii a dobrou manévrovatelnost, ale uspokojí i nároky rodiny s dětmi, jež hledají prostornější a flexibilní SUV. Pokud preferujete úsporu paliva, verze na LPG nabídne zajímavou alternativu k běžným benzinovým motorům.
Osobně bych radil zvážit, jaký motor a stupeň výbavy potřebujete, aby vyhovoval vašim nárokům. Pokud chcete hlavně jezdit po městě a občas vyjet na delší trasu, bude benzin 1.3 TCe či LPG ideální. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, a to zásluhou přitažlivého vzhledu, komfortu a moderních technologických prvků.
Často kladené otázky
Jaká je skutečná spotřeba renault captur lpg?
Obvykle se pohybuje mezi 7–8 l/100 km (plynu) v kombinaci, což je ekonomicky výhodné díky nižší ceně LPG.
V čem se liší nový renault captur 2024 oproti starším ročníkům?
Má přepracované světla, mírné změny designu, vyspělejší infotainment a efektivnější motory.
Je captur vhodný pro rodinu s dvěma dětmi?
Ano, díky posuvné zadní lavici, dostatečnému kufru a vyšší stavbě se v něm rodiny cítí komfortně.
Můžu sehnat renault captur s automatem i v LPG verzi?
Záleží na trhu, ale některé verze LPG nabízejí i automatickou převodovku. Lepší je se informovat u konkrétního dealera.
Jaká je reálná servisní náročnost 1.3 TCe motoru?
Při dodržení servisních intervalů a používání kvalitních olejů se jedná o spolehlivou jednotku s rozumnými náklady.
Lze Captur použít i pro delší dálniční přesuny?
Ano, pohodlná sedadla a dobré odhlučnění to umožňují. Při vyšších rychlostech ale čekejte mírně vyšší aerodynamický hluk.
Jaké jsou rozměry renault captur?
Délka se pohybuje kolem 4,2 m, šířka cca 1,8 m a výška přibližně 1,58 m. Díky tomu se snadno vejde na běžná parkovací místa.