Suzuki

Nezaujatá recenze Suzuki Ignis: Překvapí vás svými možnostmi?

Auto Suzuki Ignis patří mezi kompaktní vozy, které okamžitě zaujmou svým osobitým vzhledem a praktickými rozměry. V současné nabídce japonského výrobce představuje svěží kombinaci městské obratnosti a vyššího posazu, díky němuž se řidič cítí nad silnicí sebejistěji. Ignis auto Suzuki uvádí v různých variantách – například Suzuki Ignis 4×4 pro milovníky dobrodružství nebo modely s automatickou převodovkou pro pohodlné a bezstarostné řízení. V nejnovější verzi Suzuki Ignis 2024 navíc výrobce přináší několik designových a technických úprav, které reagují na požadavky současného trhu.

Tento miniaturní crossover může zaujmout široké spektrum uživatelů – od rodin, které ocení jeho snadnou ovladatelnost a praktický zavazadlový prostor, až po jednotlivce hledající spolehlivý vůz do městského ruchu. Někteří lidé jej používají jako firemní dopravní prostředek, zatímco jiní si pochvalují sportovní nádech při rychlejší jízdě. Suzuki Ignis recenze často vyzdvihují jeho nízkou spotřebu a spolehlivost. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, protože nabízí moderní design, dostatek funkcí a příjemný jízdní komfort v kompaktním balení.

Historie modelu a pověst značky

Suzuki Ignis se na světové trhy poprvé podíval už na přelomu tisíciletí. Původní koncepce se zaměřila na propojení městského hatchbacku se zvýšeným podvozkem, což v té době nebylo příliš obvyklé. Postupem času se Ignis proměnil z mírně neohrabaného mini-SUV ve vyváženější vůz, který si klade za cíl nabídnout uživatelům hravý design a současně šetřit místo i peněženku. Když porovnám první generaci s novějšími modely, vidím jasný posun ve zpracování interiéru a kvalitě jízdních vlastností.

Historie modelu Suzuki Ignis
Historie modelu Suzuki Ignis

Značka Suzuki je všeobecně vnímána jako spolehlivý výrobce, který se specializuje na menší vozy a motocykly. Díky tomu si vybudovala pověst, jež zdůrazňuje nízké provozní náklady, nenáročný servis a poměrně širokou servisní síť po celé Evropě. Majitelé proto často volí Suzuki kvůli příznivému poměru cena/výkon a dlouhé životnosti motorů. Já osobně znám několik lidí, kteří na své staré vozy Suzuki nedají dopustit právě kvůli jejich odolnosti.

Vzhledem k nedávným změnám v designu a technice nabízí Suzuki Ignis 2024 modernizované prvky, které posilují jeho pozici na trhu. Malé rozměry, chytrá řešení v interiéru a možnost volby pohonu na přední nebo všechny čtyři kola z něj dělá atraktivní volbu pro ty, kdo chtějí menší, ale přesto schopný vůz.

Tabulka: Chronologie změn modelu

ObdobíKlíčové vlastnosti
2000–2003První generace, jednoduchý interiér, základní motor 1.3
2003–2008Facelift, vylepšený design a varianta 4×4
2016–2020Nová generace, moderní prvky, lepší bezpečnost
2021–2023Drobné designové úpravy a vylepšení motoru
2024Poslední modernizace, lepší výbava, hybridní technologie

Exteriér

Na první pohled si Suzuki Ignis uchovává typický tvar malého crossoveru. Silueta působí hravě, ale přitom zvládá nečekaně dobře zvýraznit robustní stránku vozu. Přední maska a výrazné světlomety se zakusují do čelní linie, čímž auto budí pozornost už z dálky. Suzuki 4×4 Ignis varianty navíc často zdůrazňují terénní vzhled drobnými ochrannými plasty v oblasti prahů a blatníků.

Exteriér Suzuki Ignis
Exteriér Suzuki Ignis

Z bočního profilu si všimnete, že karoserie stojí poměrně vysoko nad zemí, což přináší lepší rozhled z kabiny a vyšší světlou výšku pro případný výjezd na polní cestu. Podle mého názoru zůstávají linky Ignisu vyvážené, takže se auto nezdá příliš úzké ani příliš vysoké. Kolem čelních světel a mřížky chladiče lze najít decentní chromované akcenty, jež zvýrazňují moderní tvář modelu.

Výrobce nabízí několik barevných provedení, od konzervativní bílé či šedé až po zářivé odstíny oranžové a modré. Právě tím si Ignis udržuje mladistvý výraz a odliší se od jednobarevného davu. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, a působí tak dojmem neúnavného společníka do městských uliček i na odlehlejší silnice.

Mnoho lidí si myslí, že díky kompaktním rozměrům a vyšší světlé výšce Ignis skvěle zaparkuje v úzkých mezerách, aniž by ztrácel stabilitu na silnici. Když jsem si ho prohlížel na parkovišti vedle větších SUV, působil maličce, ale jeho design se rozhodně neztrácel.

Tabulka: Dostupná barevná provedení

BarvaPopis
Bílá perleťElegantní, nenápadná
Šedá metalízaDecentní a praktická
Oranžová metalízaEnergická, výrazná
Modrá perleťModerní, s nádechem sportovnosti
Černá metalízaKlasika s luxusním dojmem

Interiér

Vnitřek Ignis auto Suzuki překvapí hned na první pohled díky světlým plastovým panelům, které rozbíjejí jinak jednotvárnou tmavou palubní desku. Interiér působí vzdušně a navozuje dojem prostornosti. Podle mého názoru je hlavní kouzlo v jednoduchém a přitom účelném uspořádání ovládacích prvků. Když jsem se posadil za volant, ocenil jsem kompaktní palubní desku a snadno dostupné ovladače klimatizace i rádia.

Interiér Suzuki Ignis
Interiér Suzuki Ignis

Použité materiály zpravidla kombinují odolný plast s měkčenými povrchy, které jsou příjemné na dotek. Sedadla nabízejí rozumnou oporu pro záda a díky dostatečně vysoké střeše se uvnitř Ignisu cítíte jako v autě vyšší třídy. Zavazadlový prostor sice neohromí obrovským objemem, ale pro běžné nákupy či kratší výlety je plně dostačující. Pokud chcete převézt objemnější náklad, snadno složíte zadní sedadla a získáte tak další místo.

Ve vyšších výbavách se setkáte s moderním multimediálním systémem, který se dá spárovat s chytrým telefonem. Pro mě je velkou výhodou přítomnost podpory Apple CarPlay a Android Auto, díky čemuž můžete sledovat navigaci nebo pouštět oblíbenou hudbu. Ignis také dostal klimatizaci, která je v základní verzi manuální, u lépe vybavených verzí ale nechybí automatické nastavení teploty.

Přední sedadla se vyznačují dobrou ergonomií a místa pro nohy je tu překvapivě dost. Na zadních sedačkách se dva dospělí usadí bez větších problémů, ale vyšší pasažéři mohou cítit lehký nedostatek prostoru v oblasti kolen. Přesto se mi tento interiér zdá velmi šikovně využitý – zejména s ohledem na rozměry vozu.

Tabulka: Povrchové materiály v obalech

MateriálVlastnostiDoporučená údržba
Plast + textilOdolný, snadno čistitelnýObčasné vysávání, vlhký hadřík
KoženkaElegantní vzhledOtření vlhkým hadříkem
Měkčené plastyPříjemné na dotykJemné čisticí přípravky

Technické vlastnosti

Hlavním pohonným ústrojím pro Suzuki Ignis je benzinový motor o objemu 1.2 litru. Když jsem se před časem bavil s několika nadšenci do japonských aut, shodli jsme se, že tento čtyřválec nabízí dostatečný výkon pro běžné ježdění ve městě i občasnou jízdu mimo něj. Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou (Suzuki Ignis manuál) auto zrychluje plynule a nabízí slušnou dynamiku, ačkoli od něj nemůžete čekat sportovní výkony.

Mohlo by vás zajímat →  Podrobná recenze Suzuki S Cross a jeho největší přednosti
Motor Suzuki Ignis
Motor Suzuki Ignis

Pro ty, kdo preferují pohodlnější řízení bez neustálého řazení, je k dispozici Suzuki Ignis automat. Tato varianta přináší bezproblémovou jízdu, kterou ocení zejména řidiči v hustém městském provozu. Převodovka řadí relativně hladce a díky nízké hmotnosti Ignisu necítíte velkou ztrátu výkonu. Kromě toho existují verze s mild-hybridní technologií, jež pomáhá šetřit palivo při nižších rychlostech nebo během rozjezdů.

Odpružení je naladěné na spíše komfortní notu. Podle mého názoru sice při svižnějším projíždění zatáček cítíte náklony karoserie, ale většinu nerovností Ignis zvládne bez nepříjemných otřesů. Velkým plusem je možnost pořídit si ignis 4×4 suzuki (označovaný také jako suzuki 4×4 ignis), který nabízí pohon všech kol. Tato volba je obzvlášť lákavá pro řidiče, kteří se chtějí spolehnout na lepší trakci za deště či na zasněžených silnicích.

Výrobce rozdělil nabídku do několika paketů, které se liší výbavou a také charakteristikou pohonného ústrojí. Základní paket s manuální převodovkou a předním pohonem bude vyhovovat těm, kdo hledají cenově dostupný a úsporný vůz. Kdo si ale rád dopřeje něco navíc, může zvolit vyšší výbavové stupně zahrnující například bezklíčový přístup, lepší multimediální systém a právě čtyřkolku.

Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů

SpecifikaceZákladní paketStřední paketNejvyšší paket
Převodovka5MT5MT / Automat5MT / Automat + Hybrid
PohonPředníPřední / 4×44×4
Bezklíčový přístupNeNeAno
MultimédiaZákladní rádioRádio + BluetoothPokročilý infotainment
Bezpečnostní systémyZáklad (ABS)ABS + ESPKomplexní vč. asistentů

Funkčnost a komfort

Přestože je Suzuki Ignis malé, nabízí vnitřní prostor, který se dokáže přizpůsobit mnoha účelům. Zadní sedadla lze částečně posouvat, což rozšiřuje kufr nebo místo pro nohy cestujících. Pro běžné nákupy, dětské kočárky nebo menší zavazadla je kufr plně dostačující. Když jsem naposledy potřeboval převézt rozloženou komodu, sklopil jsem zadní sedadla a Ignis to zvládl s přehledem.

Rozmery Suzuki Ignis
Rozmery Suzuki Ignis

Úroveň hluku a vibrací je při běžné městské jízdě příjemně nízká. Při vyšších dálničních rychlostech už v kabině uslyšíte aerodynamický šum, ale jde o přijatelnou hranici vzhledem k velikosti vozu. Městské dopravní zácpy zvládá Ignis hravě, protože díky ignis 4×4 suzuki variantě (pokud se pro ni rozhodnete) nabízí navíc jistotu lepší stability při nepříznivém počasí. Kdo dává přednost základnímu přednímu pohonu, neudělá chybu, pokud se pohybuje převážně ve městě – auto je mrštné, lehké a spotřeba paliva zůstává nízká.

Na dlouhých cestách už sice pocítíte omezení kompaktních rozměrů, ale sedadla jsou překvapivě pohodlná. Mnoho lidí si myslí, že hlavním trumfem Ignisu zůstává kombinace vyššího posazu a příjemné ergonomie, což zabraňuje únavě zad. Když jsem s Ignisem jel přes kopcovitou krajinu, zaznamenal jsem příjemnou ovladatelnost a pocit jistoty v zatáčkách.

Na špatných silnicích, kde se objevují výmoly nebo bláto, se Ignis hodí ještě víc, pokud máte pohon všech kol. Díky vysoké světlé výšce se dá dostat i do míst, kam byste se s běžným malým hatchbackem báli.

Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny (v litrech, srovnání)

ProstorIgnis (základní)Ignis (zadní sedadla sklopená)
Zavazadlový prostor260–270Až 500+
Prostor pro nohyPřiměřený
Max. užitečný objem860 (odhad při zcela sklopených sedadlech)

Technologie a bezpečnostní systémy

Základní výbava Suzuki Ignis zahrnuje nezbytné prvky bezpečnosti, jako jsou přední airbagy, ABS a elektronická distribuce brzdné síly. Ve středních a vyšších výbavách se setkáte s dalšími pomocníky – například asistent pro jízdu v pruzích nebo detekci překážek před vozem. Podle mého názoru těchto pár funkcí dokáže v hustém městském provozu ušetřit spoustu stresu.

Mezi inovace, které stojí za zmínku, patří mild-hybridní systém v některých verzích, jenž pomáhá s plynulejším rozjezdem a šetří palivo při dojíždění k semaforům. Když jsem měl možnost zkusit hybridní variantu, překvapilo mě, jak tichý dokáže Ignis být při pomalých jízdách. Nejde sice o plnohodnotné hybridní auto, ale i tenhle drobný elektrický „doprovod“ se v praxi vyplácí.

U vyšších výbav nechybí dotykový displej s navigací nebo pokročilý audiosystém. V praxi to znamená, že i při delších cestách s dětmi můžete snadno pouštět hudbu z telefonu nebo si pohodlně naplánovat trasu. Já osobně oceňuji, že rozhraní je přehledné a není přeplácané zbytečnými funkcemi, které by řidiče rušily.

Praktickou užitečnost těchto systémů vnímám jako vysokou. Ignis není vůz, který by se chlubil luxusem na úkor spotřeby, ale nabízí právě tolik moderních vymožeností, kolik většina lidí potřebuje k pohodlné a bezpečné jízdě.

Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení

TechnologieZákladní výbavaStřední výbavaNejvyšší výbava
Airbagy (čelní/boční)2/–2/22/2 + hlavové
ESP, asistent rozjezdu do kopceAnoAnoAno (rozšířené funkce)
Hybridní podporaNeVolitelněAno
Dotykový displejNeAno (menší verze)Ano (větší + navigace)
TempomatNeAno (klasický)Adaptivní tempomat

Ekonomika

Spotřeba paliva se u Suzuki Ignis pohybuje velmi přívětivě, zejména pokud se zaměříte na základní benzinové verze. Ve městě se obvykle dostanete na 5–6 litrů na 100 kilometrů, což je v dnešní době solidní hodnota. Na dálnici se spotřeba zvýší přibližně o litr, ovšem i tak si Ignis uchovává image hospodárného auta. Pokud sáhnete po mild-hybridním provedení, při klidné jízdě můžete spotřebu ještě snížit.

Ekonomika Suzuki Ignis
Ekonomika Suzuki Ignis

Náklady na vlastnictví zahrnují především běžnou údržbu, povinné ručení a případně havarijní pojištění. Díky menšímu objemu motoru a nižšímu výkonu vás ovšem nečekají tak vysoké částky jako u větších SUV. Když jsem se naposledy bavil s vlastníkem staršího Ignisu, zmínil, že i originální díly bývají poměrně dostupné, a tak není nutné spoléhat pouze na neznačkové náhrady.

V nabídce bohužel zatím nenajdete čistě elektrickou verzi, ale mild-hybridní verze uspokojí zájemce o nižší emise a náklady na palivo. Pokud s autem jezdíte hlavně po městě, finanční úspora se rychle projeví.

Mohlo by vás zajímat →  Detailní recenze Suzuki SX4: Je to ideální vůz pro vás?

Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu

VerzeMěsto (l/100 km)Dálnice (l/100 km)Smíšený cyklus (l/100 km)
1.2 benzin (manuál)5,5–6,06,5–7,05,8–6,2
1.2 benzin (automat)5,8–6,36,8–7,36,0–6,5
1.2 mild-hybrid (manuál)5,0–5,56,0–6,55,2–5,7

Cena a výbava

Ceník Suzuki Ignis zahrnuje několik verzí. Základní model, vybavený manuální převodovkou a předním pohonem, se obvykle pohybuje v cenové hladině okolo 300 až 350 tisíc korun (v závislosti na akčních nabídkách). Pokud chcete automatickou převodovku a vyšší výbavu, připravte si zhruba o 40 tisíc více. Suzuki Ignis 4×4 přidává další částku navrch, ale na oplátku dostanete všestrannější vůz, který zvládne i kluzké povrchy.

Rozdíly mezi jednotlivými balíčky se týkají zejména komfortní výbavy a technologických prvků. Základní výbava nezahrnuje dotykový displej ani pokročilé bezpečnostní asistenční systémy, ovšem nabízí vše nezbytné pro bezpečnou jízdu. Střední stupeň výbavy přidává lepší infotainment a často i doplňky, jako jsou mlhovky či lepší sedadla. Nejvyšší paket se pak může chlubit adaptivním tempomatem nebo dalšími asistenčními technologiemi.

Myslím si, že pokud hledáte rovnováhu mezi cenou a výbavou, vyplatí se střední výbavový stupeň s manuální převodovkou a případně pohonem všech kol. Ten poskytne téměř vše, co při každodenním použití potřebujete, a přitom nezatíží rodinný rozpočet jako luxusnější varianty.

Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly

PaketKlimatizaceTempomatInfotainmentPohon
ZákladníManuálníNeRádio (bez BT)Přední
StředníManuálníAno (klasický)Displej + BluetoothPřední / 4×4
NejvyššíAutomatickáAdaptivníRozšířený systém + navi4×4 + Hybrid

Srovnání s konkurencí

Na trhu existuje několik vozů, které lze postavit vedle Suzuki Ignis. Jedním z nich je například Hyundai i10, jenž se prodává za podobnou cenu a cílí na městské řidiče. Hyundai i10 nabídne o trochu větší vnitřní prostor a některé moderní systémy už v základní výbavě, ale nenabízí vyšší světlou výšku ani pohon všech kol. Pro ty, kdo touží po univerzálnějším autě, má Ignis navrch díky možnosti ignis 4×4 suzuki řešení.

Dalším zajímavým konkurentem by mohla být Toyota Aygo X, která se svým crossoverovým vzhledem cílí na podobnou skupinu zákazníků. Aygo X má sice moderní design a výbornou pověst Toyoty v oblasti spolehlivosti, ale nenabízí pohon 4×4. V otázce výbavy a technologických vychytávek se s Ignisem vcelku vyrovná, avšak ceny vyšších verzí Ayga X mohou být o něco vyšší než u Suzuki.

Když srovnáme klíčové parametry, jako je spotřeba a cena, Ignis se pohybuje ve velmi konkurenceschopných mantinelech. Na rozdíl od některých soupeřů nabízí variabilnější pohon a zároveň si udržuje nízkou hmotnost, díky které je docela svižný. Mnoho lidí si myslí, že největší trumf Ignisu spočívá v jeho schopnosti kombinovat vlastnosti městského mini-auta s náznakem terénních dovedností.

Co se týče nevýhod, Ignis přece jen patří do třídy menších vozů, takže prostorností nepředčí větší hatchbacky nebo malá SUV. Pokud tedy plánujete pravidelné rodinné výlety se spoustou zavazadel, možná budete muset v kabině improvizovat. Přesto podle mého názoru Ignis boduje tam, kde roli hraje hlavně obratnost, spolehlivost, pohon 4×4 a přijatelná cena.

Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty

ModelCena (Kč)Spotřeba (l/100 km)PohonProstornost
Suzuki Ignis300–400 tis. (podle verze)5,0–6,5Přední / 4×4Střední
Hyundai i10280–380 tis.5,3–6,5PředníO něco větší
Toyota Aygo X320–420 tis.5,0–6,0PředníSrovnatelná

Zkušební jízda: zážitek z jízdy

Když jsem poprvé usedl za volant Suzuki Ignis, překvapila mě dobrá viditelnost do všech stran. V kombinaci se zvýšeným posazem řidiče cítíte, že máte nad silnicí větší kontrolu. Volant reaguje s příjemnou lehkostí a v hustém městském provozu snadno zakroužíte i v úzkých uličkách. Přesto Ignis nepůsobí vratkým dojmem. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje – k radosti z každého kilometru a objevování neznámých zkratek.

Na dálnici se sice při vyšších rychlostech dostaví mírný aerodynamický hluk, ovšem nejde o nic nepřekonatelného. Auto drží stopu slušně, i když v ostrých zatáčkách musíte počítat s mírným nakláněním karoserie. Pohon 4×4 mě pak nadchl, když jsem Ignis vzal na štěrkovou cestu na okraji města. Ani drobné nerovnosti a hlína mu nedělaly velké problémy.

Myslím si, že přednosti Ignisu ocení zejména řidiči, kteří preferují kompaktní vůz s terénním nádechem. Ignis si zachovává lehkou ovladatelnost, a přesto poskytuje slušnou porci jistoty i na méně upravených cestách. Během testování jsem si všiml, že převodové stupně jsou rozvrženy tak, abyste měli dost síly při rozjezdu a také příjemné tempo na dálnici.

Pokud hledáte pohodlnou jízdu, základní verze s manuální převodovkou bohatě postačí. Pokud chcete ještě více klidu a snadnější manévrování v kolonách, určitě se vyplatí zvážit Suzuki Ignis automat.

Skryté náklady a nuance vlastnictví

Počítejte s tím, že pravidelné náklady na údržbu jsou sice nižší než u mnoha konkurentů, ale měli byste pečlivě sledovat servisní intervaly. Když jsem naposledy čelil nutnosti vyměnit filtr a motorový olej, překvapilo mě, jak cenově dostupné originální díly vlastně jsou. Přesto doporučuji plánovat si návštěvy servisu dopředu, protože menší díly nemusejí být vždy skladem.

Obtížné shánění náhradních dílů u Ignisu obvykle nehrozí, jelikož Suzuki má v Evropě stabilní zastoupení. Náklady na opravu mohou stoupnout, pokud byste potřebovali nestandardní díl nebo pokud by šlo o elektronický komponent. Nicméně i tak se většina oprav drží v přijatelných relacích.

V extrémních podmínkách, jako jsou tuhé zimy, oceníte variantu 4×4, jež přináší lepší záběr na sněhu nebo ledu. Bydlíte-li ve vyšších polohách, Ignis s pohonem všech kol zvládne ledacos. Teploty nad 30 °C pak mohou trochu zatěžovat klimatizaci, ale i s tím si auto rozumně poradí.

Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování

Pro rodiny s menšími dětmi je Suzuki Ignis dobrým společníkem. Zadní sedadla pojmou dvě dětské sedačky a kufr vystačí na běžné rodinné nákupy. Pokud máte dvě menší ratolesti, pravděpodobně si nebudete stěžovat ani na prostor pro nohy na zadních sedadlech. Když jsem to naposledy řešil u známých, ocenili zejména snadné usazení dítěte do sedačky díky vysokému střešnímu oblouku.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Suzuki Swift a jeho hlavní přednosti

V pracovním prostředí může Ignis posloužit jako spolehlivý služební vůz nebo auto do rozvozu menších balíků. Jeho obratnost oceníte při častém zastavování ve městě, kdy každá vteřina při manévrování v úzkých uličkách hraje roli. Podle mého názoru je také provozně úsporný, a tak nezatíží firemní rozpočet.

Na delších cestách budete muset počítat s menším zavazadlovým prostorem a poněkud vyšší hlučností při rychlejší jízdě, přesto ale Ignis zvládne několikahodinové přesuny bez většího drama. Multimediální systém s možností připojení telefonu vám usnadní navigaci a poslech hudby, takže i děti vzadu se nebudou nudit.

Jedinečné vlastnosti

Jednou z hlavních jedinečných vlastností Suzuki Ignis je spojení kompaktních rozměrů a možnosti Suzuki Ignis 4×4. Ve městě se protáhnete všude, a když vyjedete mimo asfalt, nebudete hned v úzkých. Tenhle malý crossover zkrátka dokáže využít svůj vyšší podvozek i pohon všech kol tak, aby vás bezpečně dostal z většiny běžných nástrah na silnici.

Jedinečné vlastnosti Suzuki Ignis
Jedinečné vlastnosti Suzuki Ignis

Zajímavým aspektem je také funkční a zároveň hravý design. „Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy,“ by mohlo být heslem Ignisu. Díky vysoké střeše a variabilnímu uspořádání interiéru se v něm dobře cestuje, a přitom se jedná o jedno z nejkratších aut ve své třídě. Za toto šikovné řešení si zaslouží uznání.

Budoucí likvidita

Ztráta hodnoty vozu Suzuki Ignis je ve srovnání s mnoha jinými malými auty poměrně pozvolná. Mnoho lidí, kteří si koupili Ignis jako nový, ho dokáže po několika letech prodat za rozumnou cenu. Důvodem je reputace spolehlivosti a celková oblíbenost kompaktních modelů Suzuki.

Na sekundárním trhu je poptávka po dobře udržovaných Ignisech stabilní, zvlášť pokud jde o verze s pohonem 4×4. Někteří řidiči jsou totiž ochotni si za tuhle vlastnost připlatit, protože na trhu nenajdete zase tolik malých aut se čtyřkolkou. Obtíže při dalším prodeji byste zaznamenali pouze v případě, že by vůz vykazoval větší technické nedostatky nebo byl vážně bouraný.

Výhody a nevýhody

Hlavní výhodou Suzuki Ignis je podle mého názoru jeho flexibilita: malé vnější rozměry, ale překvapivě prostorný interiér, možnost pohonu 4×4 a ještě k tomu relativně nízká spotřeba. Šoféři, kteří hledají univerzální auto do města i lehkého terénu, ocení jeho mrštnost a zároveň slušné pohodlí. Přidáme-li spolehlivost značky Suzuki a poměrně dostupné ceny servisních úkonů, vzniká velmi atraktivní balíček.

Výhody a nevýhody Suzuki Ignis
Výhody a nevýhody Suzuki Ignis

Na druhé straně nemůžeme Ignis úplně vychválit do nebes. Pokud patříte mezi vyšší cestující, nebo vozíte často čtyři dospělé lidi, může se vám zadní lavice zdát stísněná. Přestože zavazadlový prostor stačí na běžné pochůzky, na větší výpravy budete muset hledat kreativní způsoby uspořádání věcí. Také v oblasti luxusnějších prvků (například elektricky ovládaných sedadel nebo prémiových audiosystémů) není Ignis nejvybavenější.

Poctivé srovnání s konkurencí ukáže, že Ignis si drží vynikající pozici díky kombinaci nízké ceny, spolehlivosti a pohonu všech kol. Jeho nevýhodou je menší nabídka místa pro pasažéry i zavazadla. Pokud ale netoužíte po veliké kabině, dokáže Ignis mile překvapit v mnoha ohledech.

Balíčky služeb a pojištění

Záruční podmínky pro nové vozy Suzuki bývají standardně dvouleté s možností prodloužení o další roky. Někteří prodejci nabízejí různé akční balíčky, například první servis zdarma nebo zvýhodněné ceny přezutí na zimní pneumatiky. Když jsem se na to nedávno ptal v místním autosalonu, překvapilo mě, že se dalo sjednat i prodloužení záruky na pět let za poměrně přijatelný příplatek.

Kromě toho existují balíčky prodloužené záruky přímo od importéra, které pokrývají hlavní mechanické součásti. Pokud se rozhodnete, že si chcete vůz nechat déle a chcete mít klid v duši, určitě má smysl zvažovat i tuto volbu. Mnoho lidí si myslí, že pro auto Suzuki Ignis se vyplatí mít alespoň základní havarijní pojištění – vůz je sice levnější, ale při nehodě či vandalismu se opravy mohou prodražit.

Doplňkové služby, jako je asistenční služba na cestách, přidávají ještě více na komfortu. Pokud vás čekají delší cesty po Evropě, vyplatí se ověřit, jaké pokrytí asistenční služby zahrnují. Pro klid při každodenním používání to může být významný benefit.

Závěr

Suzuki Ignis vyniká především svojí schopností skloubit malé rozměry, praktičnost a možnost zvolit čtyřkolku. Díky tomu se hodí pro městské uživatele, kteří chtějí svižné a lehce ovladatelné auto, i pro ty, kteří občas potřebují zdolat nezpevněné cesty. Z mého pohledu představuje Ignis atraktivní řešení pro širokou škálu zákazníků, od rodin s menšími dětmi po lidi, kteří jezdí hlavně po městě, ale nechtějí se vzdát občasného výletu do přírody.

Osobně bych doporučil věnovat pozornost především volbě pohonu a převodovky – pokud řešíte časté popojíždění ve městě, Suzuki Ignis automat vás ušetří neustálého řazení. Na co si dát pozor? Hlavně na servisní historii a pravidelnou údržbu, abyste si zajistili dlouhou životnost a stabilní výkon. Nakonec platí, že Ignis dokáže upoutat pozornost svou praktičností a stylovým designem, čímž si snadno získá srdce mnoha řidičů.

Často kladené otázky

Jaká je skutečná spotřeba paliva u Suzuki Ignis 4×4?

Ve smíšeném provozu se pohybuje kolem 5,5–6,5 l/100 km, záleží na jízdním stylu a terénu.

Existuje hybridní verze Ignisu?

Ano, některé modely Ignis mají mild-hybridní systém, který pomáhá snižovat spotřebu ve městě.

Je Ignis vhodný pro vysoké řidiče?

Přední sedadla nabízejí poměrně dost prostoru, ale na zadních sedadlech se vysocí cestující mohou cítit stísněně.

Jak se liší Suzuki Ignis manuál a Suzuki Ignis automat?

Manuál poskytuje více kontroly nad řazením a nižší pořizovací cenu, zatímco automat ulehčuje jízdu v hustém provozu.

Hodí se Ignis na delší dovolené?

Ano, ale je třeba počítat s menším zavazadlovým prostorem. Sklopení zadních sedadel však situaci podstatně vylepší.

Jaké jsou servisní intervaly?

Většinou se pohybují v rozmezí 15 000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve.

Jakou má Suzuki Ignis hodnotu při dalším prodeji?

Díky pověsti spolehlivého vozu a možnosti pohonu 4×4 si Ignis drží relativně dobrou zůstatkovou hodnotu.

Signature Jaroslav Netrebich Autoexperts.cz

Netrebich Jaroslav

Yaroslav Netrebich je diplomovaný strojní inženýr s více než desetiletou praxí v automobilovém průmyslu. Je držitelem certifikátu Advanced Automotive Diagnostics a účastníkem kurzů o elektrických a ekologických technologiích v automobilovém průmyslu. Yaroslav se účastnil mezinárodních autosalonů, jako jsou Ženevský autosalon a IAA Mobility, a testovacích jízd předních značek včetně BMW, Tesla a Mercedes-Benz. Jeho články byly publikovány na významných portálech, jako je www.auto.cz , www.sauto.cz, což potvrzuje jeho autoritu v oblasti odborných znalostí automobilového průmyslu.

↓ Související články ↓

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button