Ford

Recenze Ford Evos: Detailní test nejmodernějších funkcí

Ford Evos představuje novou éru crossoverů, jež kombinuje prvky kupé a SUV v jednom balení. Model poprvé zaujal svět jako koncepční vůz (ford evos 2011), avšak nyní se dostává na trh v reálné podobě. Tento ford evos crossover cílí nejen na rodiny, které potřebují dostatečně prostorný vůz, ale i na městské řidiče, kteří touží po moderním designu a chytrých technologiích. Pokud uvažujete o voze pro firemní použití, Evos nabízí reprezentativní vzhled a dostatek místa pro pasažéry, zatímco sportovně laděné detaily osloví i milovníky dynamické jízdy.

Jednou z hlavních předností Evosu je spojení komfortu a inovací. Zákazníci si chválí prostornou kabinu, vyspělou infotainmentovou výbavu i efektivní pohonné jednotky (ford evos motor). Tento model se na trhu ukazuje jako revoluční krok značky, který může zamíchat kartami v kategorii crossoverů. „Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě,“ a zároveň nabídne skvělý poměr cena/výkon.

Historie modelu a pověst značky

Když Ford v roce 2011 představil první koncepci s názvem ford evos 2011, šlo především o designovou studii, jež naznačovala směr budoucích modelů značky. O deset let později se na některých trzích objevil sériový ford evos 2021, který si ponechal nezaměnitelný sportovní styl a přidal technologické prvky. Nová generace, mířící do roku 2024 (ford evos 2024), slibuje ještě více komfortu a chytrých řešení.

Historie modelu Ford Evos
Historie modelu Ford Evos

Ford je obecně známý pro svoji spolehlivost a celosvětovou síť servisů. Majitelé si cení dostupných náhradních dílů a poměrně rozumných cen servisních úkonů. U Evosu se navíc Ford snaží navázat na úspěch modelů jako Mustang Mach-E či Kuga, kde se setkáváme s hybridními a plug-in hybridními verzemi. I proto hodnocení majitelů bývá pozitivní: kladou důraz na dobré jízdní vlastnosti, nápaditý design a přívětivý interiér.

Pokud bychom srovnali ford evos s jeho předchůdci, můžeme vidět posun od tradičního designu k avantgardnímu a luxusnějšímu pojetí. Někteří řidiči mají dojem, že Evos propojuje to nejlepší z různých segmentů automobilového průmyslu – eleganci kupé a zvýšený podvozek crossoveru. Tabulka níže ukazuje chronologii vývoje a hlavní rysy jednotlivých fází.

Tabulka: Chronologie změn modelu (roky, klíčové vlastnosti)

Rok/GeneraceKlíčové vlastnosti
2011 (Concept)Designový experiment, sportovní linie
2021 (1. verze)První sériová podoba, výrazné technologie
2024 (Nový Evos)Inovace v interiéru, zdokonalené asistenty

Exteriér

Karoserie Fordu Evos působí na první pohled jako mix kupé a crossoveru. Přední část zdobí charakteristická maska chladiče, kterou doplňují úzké LED světlomety propojené výraznou lištou. Automobilka vsadila na dynamické křivky, jež se linou podél boků vozu a opticky ho protahují do elegantně štíhlé siluety. Nízká střecha a mírně svažující se záď zajišťují sportovní dojem, zatímco vyšší podvozek garantuje lepší průchodnost terénem.

Exteriér Ford Evos
Exteriér Ford Evos

Jedinečné prvky exteriéru doplňují masivnější blatníky, které vyplňují velká kola – podle konkrétní výbavy až 20palcová. Chrom se u Evosu vyskytuje spíše střídmě, převážně na klikách a kolem oken, aby automobil působil futuristicky a ne přeplácaně. Výrazná zadní světla navazují na módní LED grafiku, která zdůrazňuje šířku vozu.

Ford evos crossover nabízí různé barvy i speciální edice. Základní paleta zahrnuje tradiční odstíny (bílá, šedá, černá), avšak k dispozici jsou i odvážnější metalické tóny. Některé limitované verze přinášejí kombinované barevné schéma střechy a karoserie. Osobně si myslím, že přítomnost sytých barev lépe vyzdvihne odvážné linie.

„Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě,“ a to vystihuje Evos naprosto přesně. Designéři vsadili na kontrast mezi ostrými hranami a plynulými křivkami. Díky tomu působí auto současně prémiově a zároveň přístupně – potěší mladší generaci i zákazníky, kteří hledají netradiční firemní vůz.

Tabulka: Dostupná barevná provedení

BarvaCharakteristika
Oxford WhiteKlasická elegance, snadná údržba
Agate BlackPrémiový vzhled, zdůrazňuje linie
Rapid RedSportovní akcent, upoutá pozornost
Blue MetallicModerní odstín, ideální k futur. designu
Dark MatterExkluzivní šedá, vysoce efektní na slunci

Interiér

Po otevření dveří oceníte prostornou kabinu, která důmyslně spojuje ergonomii s luxusnějším zpracováním. Ford evos interier staví na kontrastu tmavších materiálů s jemnými dekory, což dodává pocit elegance. Pocit robustnosti si přitom zachovává díky pevným, ale příjemným plastům a měkčeným povrchům v místech, kde se často dotýkáte rukama. Vyšší verze nabízejí i čalounění z kůže nebo kvalitní koženky.

Interiér Ford Evos
Interiér Ford Evos

Ergonomie sedadel mně osobně vyhovovala – přední sedadla nabízejí dostatečnou boční oporu, aniž by omezovala pohyb při nastupování. Zadní řada poskytuje prostor pro kolena i hlavu, díky šikovnému tvaru střešní linie. Podle mého názoru se tam pohodlně vejdou dva dospělí, třetí si možná posteskne nad menší šířkou, ale to je standard v této kategorii crossoverů.

V oblasti technologií nabízí Evos široký dotykový displej, který se táhne napříč větší částí palubní desky. Systém reaguje rychle a podporuje Apple CarPlay i Android Auto. Některé verze mohou mít i digitální přístrojový štít, který vám umožní přizpůsobit zobrazení podle stylu jízdy. Klimatizace je v základních verzích manuální, u vyšších pak dvouzónová automatická, jež vám garantuje příjemné podmínky i v parném létě.

Zadní sedadla lze částečně sklopit, takže získáte větší zavazadlový prostor, který je při normálním uspořádání již docela velkorysý. Evos cílí na rodinu nebo firmu, která hledá praktický a reprezentativní vůz. Proto nechybí drobné přihrádky na drobnosti, vestavěné USB porty a další detaily pro pohodlné cestování.

Tabulka: Povrchové materiály v obalech

Výbavový balíčekSedadlaPalubní deska
Standard (Base)Látka, odolnáPevné plasty, částečně měkčené
Střed (Trend)Vylepšená látka / koženkaJemné obložení, designové prvky
Luxusní (Titanium / L)Kůže, prošívané detailyPrémiové materiály, kovové akcenty

Technické vlastnosti

Ford evos motor se většinou spoléhá na moderní přeplňované čtyřválce, v některých variantách doplněné o mild-hybridní systém. Základ obvykle představuje benzínový agregát o objemu 1.5 nebo 2.0 litru, který zajišťuje dobrý poměr výkonu a spotřeby. Zákazníci někdy očekávají i čistou hybridní verzi, avšak v současné době Ford Evos spíš nabízí benzinové turbo motory. Očekává se, že pro ročník ford evos 2024 bude kladen důraz na ekologii, což by mohlo přinést větší škálu pohonných jednotek.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Focus – vyvážený mix technologií a stylu
Motor Ford Evos
Motor Ford Evos

Převodovku zastupuje typicky 8stupňový automat, který pracuje plynule a reaguje svižně při předjíždění. Pohon obvykle najdete v přední nápravě, i když některé spekulace naznačují možnost AWD v určitých trzích. Sportovní jízdu podporuje ostřejší naladění řízení a volitelné jízdní režimy, které ovlivňují odezvu plynu a tuhost posilovače.

Odpružení se zaměřuje na kompromis mezi komfortem a stabilitou. Evos se chová čitelně v zatáčkách, karoserie se příliš nenaklání, což uvítáte při dynamickém stylu řízení. Na druhou stranu si ale udržuje pohodlí na rozbitějších silnicích, díky čemuž posádka netrpí zbytečnými otřesy.

V níže uvedené tabulce najdete srovnání jednotlivých paketů (pokud jsou k dispozici), které se liší primárně výkonem, použitým motorem a úrovní výbavy. Ve všech případech Evos působí dostačujícím dojmem pro každodenní provoz, ať už v centru města, či na dálnici.

Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů

PaketMotor (výkon)PřevodovkaPohonSpotřeba (l/100 km, komb.)
Base1.5 EcoBoost (110–120 kW)6/8st. automatFWDcca 6,5–7,5
Trend2.0 EcoBoost (140–150 kW)8st. automatFWD/AWDcca 7–8
Titanium / L2.0 EcoBoost (150–160 kW)8st. automatAWDcca 7,5–8,5
Hybrid (potenc.)2.0 Hybrid (cca 145 kW)e-CVTFWD/AWDcca 5,5–6

Funkčnost a komfort

Ford Evos slibuje komfort pro posádku i praktické využití pro každodenní provoz. Když sednete dovnitř, okamžitě cítíte dostatek místa jak vpředu, tak vzadu – pro rodiny s dětmi naprosto dostačující, pro dospělé na zadních sedadlech také. Objem zavazadlového prostoru (typicky přes 500 litrů) oceníte při nákupech nebo na delších cestách. Zadní opěradla jdou sklopit, čímž navýšíte kapacitu na více než 1 300 litrů.

Úroveň hluku a vibrací je u Evosu docela nízká. V městských dopravních zácpách se pohybuje s lehkostí, a díky citlivému řízení se snadno proplétá mezi auty. Spotřeba ve městě samozřejmě roste, ale moderní turbomotory si zachovávají přijatelný průměr. Při ucpané dopravě se vyplatí funkce start-stop, která snižuje zbytečné spalování paliva.

Na dlouhých dálničních trasách oceníte pohodlná sedadla a dobře odhlučněný interiér, kde nedochází k nepříjemnému aerodynamickému hluku. Evos se drží jistě i při vyšších rychlostech a jeho podvozek dobře filtruje menší nerovnosti. Pokud narazíte na špatné silnice, auto zůstává stabilní, a tak se nemusíte bát ani jemného terénu.

Scénář použití zahrnuje i bezpečnější jízdu na zasněžených cestách, zejména pokud zvolíte variantu s pohonem všech kol. Tady Evos dokazuje, že překonává tradiční pojetí hatchbacku a míří k univerzálnímu crossoveru.

Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny (v litrech, srovnání)

KonfiguraceObjem kufru (l)Max. po sklopení (l)Prostor vpředu (mm)Prostor vzadu (mm)
Evos (standard)cca 520cca 1350+1050980
Evos (hybrid, možný)cca 500cca 1300+1050970

Technologie a bezpečnostní systémy

Ford Evos 2024 se pyšní bohatou technickou výbavou, která zajišťuje bezpečný a pohodlný provoz. Základní asistenční systémy zahrnují automatické nouzové brzdění, hlídání jízdního pruhu nebo kontrolu pozornosti řidiče. Vyšší verze pak přinášejí adaptivní tempomat, systém pro sledování mrtvého úhlu, či poloautonomní řízení v dopravních zácpách.

Inovace se týkají také infotainmentu – obří dotykový displej a moderní uživatelské rozhraní synchronizují smartphone, navigaci i audio. Některé varianty nabízejí speciální funkce, třeba rozpoznávání gest, takže můžete ztlumit hudbu mávnutím ruky. Mnoho lidí si myslí, že takové vychytávky bývají jen v luxusní třídě, ale Evos dokazuje, že se technologický pokrok dá přenést i do cenově přístupnějšího segmentu.

Jedinečnou vlastností je i pokročilý head-up displej, který zobrazuje rychlost a navigační šipky přímo v zorném poli. Tím minimalizuje nutnost odvracet oči od silnice. Navíc si lze personalizovat barevné schéma a rozložení ukazatelů, což ocení fajnšmekři, kteří rádi ladí auto podle svých preferencí.

Níže uvedená tabulka porovnává hlavní technologické a bezpečnostní vybavení podle výbavových stupňů. Základní balíček zajišťuje solidní ochranu, zatímco prémiové verze přidávají prvky, které dříve bývaly k vidění jen u prémiových značek.

Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení

TechnologieZáklad (Base)Střed (Trend)Top (Titanium / L)
Automatické nouzové brzděníAnoAno (vylepšené)Ano (pokročilé)
Adaptivní tempomatNeAno (přípl.)Ano
Infotainment (velikost displeje)Menší (8″)Větší (10–12″)Panoramatický (12–13″+)
Head-up displejNeAno (přípl.)Ano
Parkovací asistent + 360° kameraNeAno (přípl.)Ano

Ekonomika

Spotřeba paliva u nového Evosu závisí na zvolené motorizaci – menší přeplňované benzíny (např. 1.5 EcoBoost) se ve městě pohybují kolem 7–8 l/100 km, na dálnici klesnou pod 6,5 litru. Silnější dvoulitr (ford evos motor 2.0) může mít kombinovanou spotřebu 7–8 l/100 km. V hybridní verzi (pokud se objeví na daném trhu) se dají očekávat hodnoty kolem 5–6 l/100 km ve smíšeném provozu.

Ekonomika Ford Evos
Ekonomika Ford Evos

Náklady na vlastnictví zahrnují nejen palivo, ale i servis, daně a pojištění. Ford u svých nových modelů garantuje rozumné ceny dílů a dostupnou servisní síť. Pojištění se bude odvíjet od zvoleného výbavového stupně a vašeho bonusu – Evos cílí na střední třídu, takže pojistné není přehnaně vysoké.

Pokud by se v budoucnu objevily hybridní či elektrické varianty, mohla by klesnout spotřeba i daně, avšak pořizovací cena by zřejmě vzrostla. V každém případě Evos míří na trh jako kompromis mezi prémiovými a dostupnými crossovery, takže v poměru cena/výkon vychází relativně dobře.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Cougar: Atraktivní kupé pro milovníky sportovní jízdy

Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu

VerzeMěsto (l/100 km)Dálnice (l/100 km)Smíšený cyklus (l/100 km)
1.5 EcoBoost (odhad)7,5–8,56–6,56,5–7,5
2.0 EcoBoost (běžné)8–96,5–7,57–8
Hybrid (plán.)5–6,54,5–5,55–6

Cena a výbava

Cena Fordu Evos se může lišit v závislosti na konkrétním trhu, avšak obecně se pohybuje ve střední až vyšší střední hladině, kdy základní verze nabízejí slušnou úroveň standardní výbavy. Například klimatizace, multimediální systém a základní asistenční prvky jsou k dispozici už v základu. Za pokročilé technologie, jako adaptivní tempomat nebo panoramatický displej, si však připlatíte.

Hlavní rozdíly ve výbavě spočívají ve velikosti infotainmentu, typu sedadel a míře bezpečnostních systémů. Pokud jste například rodina, která ocení pohodlí a moderní funkce, určitě zvažte střední výbavu (Trend) s větším displejem a balíčkem asistentů. Pro náročné řidiče, kteří chtějí maximum luxusu a technologických vychytávek, je tu verze Titanium nebo L, jež láká na vyhřívaná sedadla, elektronicky ovládaný kufr a prémiové audio.

Poměr ceny a kvality zůstává solidní, hlavně když vezmeme v potaz inovativní design, bohatou výbavu a možnost osobního doladění (třeba barevným sladěním interiéru). Pokud hledáte konkurenci, mnohdy musíte sáhnout hlouběji do kapsy nebo se smířit s menší nabídkou v oblasti technologií.

Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly

Stupeň výbavyKlíčové vlastnostiOrientační cena (Kč)
Base (Standard)Menší displej, látková sedadla, základní asistenční systémyod 700 000
TrendVětší infotainment, lepší sedadla, více asistentůod 800 000
Titanium / LKožené čalounění, adapt. tempomat, vyhř. sedadlaod 900 000

Srovnání s konkurencí

Na trhu cílí Ford Evos hlavně proti modelům, jako je Toyota C-HR, Nissan Qashqai nebo Hyundai Tucson. Toyota C-HR sází na hybridní ústrojí a futuristický design, který však nenabízí tolik prostoru pro zadní pasažéry. Nissan Qashqai je oblíbený v Evropě a boduje cenou, ale Evos ho může předčit originalitou a prostornějším interiérem. Hyundai Tucson zas vyniká odvážným designem a širokou škálou pohonů, kde Evos kontruje výraznou pohledností a technickými inovacemi.

Pokud se podíváme na cenovou politiku, Evos se často pohybuje o něco výš než Qashqai, ale nabídne bohatší standardní výbavu a sofistikovanější infotainment. Ve srovnání s Toyotou C-HR se Evos ukazuje jako praktičtější, a přesto stylový. Tucson je z hlediska technologií podobně vybaven, avšak Evos někdy vyhrává v detailním zpracování a nabídce doplňků.

Z hlediska spotřeby se Evos drží v průměru 7–8 l/100 km pro základní benzinové verze. Toyota C-HR se chlubí nižšími hodnotami díky hybridu, Nissan Qashqai spoléhá na úsporné benzinové či dieselové motory, a Tucson mívá širší paletu včetně hybridu. Ford Evos 2021 a novější roky (popř. 2024) by mohly brzy přinést hybridní variantu, aby držely krok s konkurencí v ohledu nižší spotřeby.

Výhodou Evosu je jednoznačně vzhled a moderní, prostorný interiér se spoustou technologií. Nevýhodou může být omezená paleta motorů a vyšší cenovka u top verzí. Přesto recenze ford evos poukazují na vydařenou kombinaci designu, kvality a funkčnosti, které ho posouvají do popředí segmentu.

Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty

ModelCena (Kč)Spotřeba (l/100 km)TechnologieProstornostDesign
Ford Evos700–900 tis.7–8VysokáVelmi dobráFuturistický
Toyota C-HR650–850 tis.5–6,5 (hybrid)Středně vysokáMenší zadní prostorOdvážný
Nissan Qashqai600–800 tis.6–7,5StředníDobráKonzervativnější
Hyundai Tucson650–900 tis.6–8 (dle verze)VysokáDobráModerní

Zkušební jízda: zážitek z jízdy

Když jsem poprvé usedl za volant Ford Evos 2021, uvítal mě útulný a přitom futuristický interiér. Pozice za volantem mi připadala přirozená – ne příliš vysoká, ale stále s dostatečným přehledem. Odezva volantu mě potěšila, protože nebyl ani přehnaně lehký, ani zbytečně tuhý. Ve městě jsem proto neměl problém elegantně projíždět ostré zatáčky, a dokonce mi manévry mezi auty přišly intuitivní.

Na dálnici Evos brzy ukázal, co v něm vězí. Motor 2.0 EcoBoost měl dostatek síly pro plynulé předjíždění, a přesto se držel v nízkých otáčkách, takže hluk byl příjemně tlumený. Podvozek zůstával stabilní i ve vyšších rychlostech, k čemuž přispívala dobrá aerodynamika a tuhý skelet. „Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje,“ napadlo mě v momentě, kdy jsem si uvědomil, jak snadno polyká kilometry a přitom zůstává komfortní.

Při sjezdu z dálnice a testování na hrbolatějších silnicích jsem ocenil slušné tlumení nerovností a přesnou převodovku. V tu chvíli mi bylo jasné, že Evos není jen stylový crossover do města, ale zvládne i delší trasy s klidem a elegancí.

Skryté náklady a nuance vlastnictví

Vlastnictví Fordu Evos může přinést několik skrytých nákladů. Pravidelná údržba zahrnuje výměny oleje, filtrů a brzdových destiček v intervalech určených výrobcem, což se v praxi promítne do několika tisíc ročně. Pokud se rozhodnete pro verzi s většími koly a nízkoprofilovými pneumatikami, počítejte s vyšší cenou pneumatik.

Náklady na opravy mohou růst s tím, jak auto stárne. Ford nabízí rozsáhlou servisní síť, takže to většinou není problém. Mnoho lidí si myslí, že i pro starší modely zůstává dostupnost dílů celkem dobrá, ačkoliv u velmi specifických komponent může dojít k mírně delším dodacím lhůtám.

V extrémních podmínkách typu kruté zimy nebo tropických veder oceníte robustnost podvozku a kvalitní chlazení motoru. Přesto se vyplatí kontrolovat stav kapalin a případně investovat do vyhřívané garážové stání, abyste v zimě ušetřili pohonným jednotkám i akumulátoru.

Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování

Ford Evos nabízí solidní prostor pro rodinu, hlavně díky prostorné zadní lavici a dostatečné šířce kabiny. Při instalaci dětských sedaček uvítáte ISOFIX kotvy a snadný přístup skrz vyšší střešní linii. Zavazadlový prostor kolem 500 litrů pojme rodinné nákupy, kočárek i pár cestovních tašek.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Explorer – robustní komfort pro rodinu i dobrodruhy

Pro firemní potřeby funguje Evos jako reprezentativní vůz s technickou vybaveností – působí moderně a designově atraktivně, zároveň se do něj vejdou dokumenty i menší náklad. Pokud byste plánovali taxi či rozvoz, spotřeba zůstává relativně příznivá. Navíc je interiér komfortní i pro pasažéry, kteří by ocenili příjemné sezení a dostatek místa pro nohy.

Při delších cestách Evos potěší dobrou ergonomií sedadel a variabilitou prostoru. Klimatizace, multimédia a tichý chod motoru vytvářejí příjemnou atmosféru, díky níž se dlouhé hodiny za volantem zdají méně únavné. V tomto ohledu se Evos hodí i jako ideální společník na víkendové výlety nebo služební cesty, kde oceníte příjemný mix pohodlí a stylu.

Jedinečné vlastnosti

Ford Evos vyniká originálním designem, který spojuje DNA coupé s robustnější siluetou crossoveru. Výrazná příď a prudce klesající střecha vytvářejí dojem dynamického vozu, což doplňuje prostorný interiér s moderními technologiemi. Díky tomu cílí na řidiče, kteří požadují komfort i osobitý styl.

Jedinečné vlastnosti Ford Evos
Jedinečné vlastnosti Ford Evos

„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy“ možná není popis přesně pro Evos, ale díky chytrému řízení a asistenčním prvkům se manévrování stává snazším. Provozu v úzkých uličkách napomáhá vyšší světlá výška a citlivé řízení. Unikátní je též mohutná digitální palubní deska a infotainment, jež připomínají futuristické koncepty, ale zároveň zůstávají praktické a intuitivní.

Budoucí likvidita

U nových modelů značky Ford se obecně předpokládá dobrá udržitelnost hodnoty, a Evos by neměl být výjimkou. Přestože jde o novější koncepci, poptávka po crossoverech roste a design Evosu je dostatečně atraktivní na to, aby zůstal moderní i po několika letech.

Na sekundárním trhu tak Evos nejspíš najde kupce, kteří ocení kombinaci funkčnosti a odvážného designu. Pokud budete pravidelně servisovat a vést si dokumentaci, měl by se prodej obejít bez větších obtíží. Možné komplikace se mohou týkat jen specifických verzí výbavy, které se hůře shánějí nebo prodávají kvůli menšímu okruhu zájemců.

Výhody a nevýhody

Mezi hlavní výhody Fordu Evos patří moderní design, který zaujme na první pohled, a dobře navržený interiér s pokročilými technologiemi. Prostorná kabina a dostatečně velký kufr vyhoví rodinným i firemním potřebám. K tomu přidejme efektivní motory a bohatou škálu asistenčních systémů, jež podporují bezpečnost a pohodlí.

Výhody a nevýhody Ford Evos
Výhody a nevýhody Ford Evos

Někteří řidiči by ovšem mohli za nevýhodu považovat vyšší cenu při plné výbavě. Omezená paleta motorizací (převážně benzin, zatím bez větší volby hybridů) může také vést k mírnému omezení zákaznické základny, zejména v Evropě, kde poptávka po dieselech ještě nepolevila.

Při srovnání s konkurencí vychází Evos dobře v oblasti designu a technologické nabídky. Pokud však hledáte vyloženě prostorné rodinné MPV nebo extravagantní sportovní kupé, může dojít k určitým kompromisům. Pro většinu řidičů představuje Evos ideální střední cestu mezi těmito extrémy.

Balíčky služeb a pojištění

Ford poskytuje na model Evos standardní tovární záruku, která se obvykle pohybuje kolem dvou až tří let, podle daného trhu. Mnoho dealerů nabízí prodloužené záruky, které se vyplatí, pokud chcete auto dlouhodobě užívat a vyhnout se riziku neočekávaných výdajů na pohon nebo elektroniku. Kromě toho můžete narazit na akce typu první servis zdarma, aby vás značka motivovala k nákupu.

Služby typu asistenční linky při nehodě nebo poruše bývají už v základu, vč. odtahu zdarma do určité vzdálenosti. Pokud chcete vyšší standard, existují balíčky s půjčením náhradního vozu nebo garancí opravy do 24 hodin. Pojištění se u crossovere střední třídy pohybuje v obvyklém rozmezí, ovšem díky moderním asistentům může některá pojišťovna nabídnout slevu.

Balíčky prodloužené záruky pokrývají obvykle klíčové komponenty, jako motor, převodovku a vybrané elektrické systémy. Někdy je v ceně i speciální přezkoušení stavu vozu před uzavřením záruky. Pokud se rozhodnete pro full-servis, nebudete muset řešit prakticky nic dalšího kromě tankování.

Závěr

Ford Evos se mi jeví jako ideální volba pro ty, kdo chtějí netradiční crossover, který kombinuje dynamický vzhled s prostorným interiérem. Hodí se pro rodiny i jednotlivce, kteří hledají stylové auto na každodenní dojíždění i víkendové výpravy. Díky novým motorům a bohaté technologické výbavě bude Evos schopný konkurovat etablovaným jménům v tomto segmentu.

Pokud si Evos pořizujete, dejte si pozor na správný výběr motorizace a potřebných asistenčních systémů – ať se vám investice vyplatí. V rámci cenové relace možná nepatří mezi nejlevnější, ale „Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě“ a jeho jedinečné křivky i funkce vám každodenní život výrazně zpříjemní.

Často kladené otázky

Jaká je skutečná spotřeba paliva u Fordu Evos?

V praxi se pohybuje v rozmezí 6,5–8 l/100 km v kombinovaném provozu, u silnějších motorů a agresivní jízdy to může být o litr víc.

Kdy se poprvé objevil koncepční Evos?

První koncept spatřil světlo světa v roce 2011 (ford evos 2011) a představil designový směr značky, který se časem vyvinul do sériové podoby.

Nabízí se i dieselová varianta?

Většina trhů dostává benzinové a případně hybridní verze, diesel zatím není univerzálně dostupný. Záleží na konkrétní zemi a emisních předpisech.

Je Evos výhodný i pro rodiny s dětmi?

Ano, díky prostornému interiéru, dostatečnému objemu kufru a ISOFIX úchytům pro dětské sedačky si ho rodiny chválí.

Jaká je cena základní verze?

Orientačně začíná kolem 700 tisíc Kč, vyšší verze mohou přesáhnout 900 tisíc Kč dle výbavy a motoru.

Jak se Evos chová na špatných silnicích?

Díky vyšší světlé výšce a robustnímu podvozku zvládne i hrubší povrchy, přesto jde spíše o městský a dálniční crossover než offroad.

Co odlišuje Evos od ostatních Fordů?

Hlavně netradiční design a moderní pojetí interiéru, které z Evosu dělá jedinečný crossover v portfoliu značky.

Signature Jaroslav Netrebich Autoexperts.cz

Netrebich Jaroslav

Yaroslav Netrebich je diplomovaný strojní inženýr s více než desetiletou praxí v automobilovém průmyslu. Je držitelem certifikátu Advanced Automotive Diagnostics a účastníkem kurzů o elektrických a ekologických technologiích v automobilovém průmyslu. Yaroslav se účastnil mezinárodních autosalonů, jako jsou Ženevský autosalon a IAA Mobility, a testovacích jízd předních značek včetně BMW, Tesla a Mercedes-Benz. Jeho články byly publikovány na významných portálech, jako je www.auto.cz , www.sauto.cz, což potvrzuje jeho autoritu v oblasti odborných znalostí automobilového průmyslu.

↓ Související články ↓

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button