Renault

Recenze Renault Arkana – atraktivní splynutí SUV a kupé

Renault Arkana patří mezi nejnovější přírůstky automobilky Renault ve světě SUV-kupé. Jeho unikátní silueta kombinuje výhody crossoveru s elegancí sportovního vozu a cílí na řidiče, kteří chtějí praktičnost bez kompromisů v designu. Díky sebevědomým liniím, vyšší světlé výšce a prostornému interiéru představuje renault arkana skvělou volbu pro rodiny, manažery cestující denně do města i firmy hledající vůz pro reprezentativní použití. Některé verze (např. renault arkana r.s. line) přinášejí i sportovní nádech.

Na trhu vyniká především atraktivním designem a širokou nabídkou motorů, včetně hybridních (renault arkana hybrid). Tím se odlišuje od klasických SUV a současně nabízí úspornější provoz. renault arkana 2024 se navíc připravuje s ještě vyspělejšími technologiemi a vylepšeným interiérem. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, neboť kombinuje líbivý vzhled s prostorností a moderními prvky, které nadchnou náročné řidiče i milovníky komfortu.

Historie modelu a pověst značky

Arkana Renault poprvé představil pro ruský trh, kde se SUV-kupé verze ukázala jako odvážný pokus přitáhnout pozornost mladších zákazníků. Model se rychle rozšířil také do dalších zemí, například v Evropě se představil v roce 2021 (renault arkana 2021) a postupně získává oblibu u těch, kdo touží po netradičním pojetí rodinného vozu.

Historie modelu Renault Arkana
Historie modelu Renault Arkana

Značka Renault je dlouhodobě spojována s důrazem na pohodlí, design a inovace v oblasti pohonů (např. E-Tech technologie). renault arkana recenze obecně vyzdvihují osvědčenou spolehlivost motorů a dobrý poměr ceny a výbavy. V porovnání s předchozími modely, jako jsou klasická SUV Captur či Kadjar, přináší Arkana především sportovnější vzhled a novou koncepci karoserie.

S každým rokem se objevují drobné úpravy – renault arkana 2022 přidal pár vylepšení v interiéru a v nabídce motorizací, renault arkana 2023 se více zaměřil na hybridní varianty a renault arkana 2024 (připravovaný) slibuje vyšší míru konektivity a technologické vychytávky.

RokKlíčové vlastnosti
2019 (v Rusku)Uvedení modelu Arkana, SUV-kupé koncept
2021 (v Evropě)Oficiální příchod, hybridní motory E-Tech
2022Drobné úpravy interiéru, obohacení výbav
2023Fokus na hybrid, vylepšená konektivita
2024 (plán)Další evoluce designu, pokročilé asistenční systémy

Exteriér

Karoserie renault arkana v sobě spojuje robustnost SUV a elegantní křivky kupé. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, díky svažující se střeše vzadu a výrazným bokům. Příď vozu nese moderní LED světlomety s typickým světelným podpisem ve tvaru „C“, zatímco maska chladiče má decentní chromové lišty. Celková silueta evokuje sportovní charakter, který je ve světě crossoverů stále populárnější.

Exteriér Renault Arkana
Exteriér Renault Arkana

Zadní partie se může pochlubit elegantními, úzkými světly propojenými decentní linkou. Zadní nárazník mívá v závislosti na výbavě integrovanou pseudo-difuzorovou část a může zahrnovat i sportovní koncovky výfuku (zejména u renault arkana r.s. line). arkana renault tak přináší výraz SUV-kupé, který je v této cenové kategorii relativně unikátní.

Výrobce nabízí řadu barevných odstínů, od klasické bílé přes metalickou šedou či černou až po výrazné odstíny červené nebo oranžové. V některých případech je k dispozici dvoubarevný lak, který zdůrazňuje odlišnou barvu střechy. Pokud toužíte po ještě lepším vzhledu, R.S. Line pak přidává sportovní doplňky, červené akcenty a větší kola.

BarvaCharakteristika
Bílá GlacierKlasická, nenápadná a snadná na údržbu
Černá ÉtoilePrémiový dojem, zvýraznění linií karoserie
Červená FlammeSportovní, přitahuje pozornost
Oranžová ValenciaVýrazná, energická
Šedá CassiopéeElegantní, moderní

Interiér

Při pohledu do renault arkana interior zaujme kombinace moderní ergonomie a kvalitních materiálů. Měkčené plasty na palubní desce a dveřních panelech vytvářejí dojem vyšší třídy, což potvrzují i chromované či matně stříbrné akcenty. Sedadla se snaží spojit komfort s přiměřenou boční oporou, aby se pasažéři cítili pohodlně při delších cestách.

Interiér Renault Arkana
Interiér Renault Arkana

Ergonomie je promyšlená: středový panel mírně nakloněný k řidiči umožňuje snadnější ovládání dotykového displeje infotainmentu. Ten v závislosti na výbavě může mít 7 až 9,3 palce a zahrnuje navigaci, Bluetooth a podporu Apple CarPlay či Android Auto. Podrobnější informace o jízdních režimech a spotřebě najdete na digitálním přístrojovém štítu, který působí moderně a přehledně.

V zadní části nezapře Arkana svůj SUV-kupé charakter – prostor pro hlavu může být o něco nižší kvůli svažující se střeše. Přesto většině pasažérů (do 185 cm) postačí, a nabízená šířka kabiny je srovnatelná s kompaktními SUV. renault arkana kufr (respektive renault arkana objem kufru) nabízí přibližně 480–500 litrů (dle verze), což vystačí pro středně velké nákupy a běžnou rodinnou výbavu.

Výbavový stupeňMateriály sedadelPalubní deska
Základ (Zen)Kvalitní textilie, odolnéMěkčené plasty, základ dekory
Střed (Intens)Kombinace textil/koženkaČástečně měkčené, chrom akcenty
R.S. LineSportovní čalounění, alcantara / kůžePrémiové doplňky, červené akcenty

Technické vlastnosti

renault arkana motory zahrnují benzinové i hybridní jednotky. Klasickou volbou zůstává 1.3 TCe (mnohdy s mild-hybridním systémem), kde se výkon pohybuje od 103 kW (140 k) do 116 kW (158 k). renault arkana 1.3 tce recenze často chválí jeho pružnost a dobrou spotřebu kolem 6–7 l/100 km v kombinovaném provozu.

Motor Renault Arkana
Motor Renault Arkana

Pro příznivce alternativních pohonů přichází renault arkana e-tech (renault arkana hybrid), využívající podobnou technologii jako Clio E-Tech. Tím nabízí nižší emise a schopnost pohybovat se v nízkých rychlostech čistě na elektřinu. renault arkana hybrid recenze vyzdvihují tichý chod v městských kolonách a velmi plynulé řazení díky speciální převodovce.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Renault Austral – moderní SUV s důrazem na inovace

Pohon všech kol (renault arkana 4×4) zatím v evropské nabídce nedominuje – Arkana je tu většinou předokolka. V některých zemích se ovšem mohla objevit verze s 4WD, nicméně v ČR to zatím není masově k dispozici.

Odpružení Arkanu je naladěné na kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách. V kombinaci s vyšší stavbou karoserie jde o pohodlné SUV na denní používání, i když při ostřejší jízdě se projeví mírné naklánění. Při plynulém cestování po dálnici či okreskách většinou potěší stabilní a tichý chod.

Paket / MotorVýkon (kW)PřevodovkaPohonPoznámka
1.3 TCe 140 (mild-hybrid)~1037st. EDCPředníNejčastější, vyvážený poměr výkon/spotřeba
1.3 TCe 158 (mild-hybrid)~1167st. EDCPředníSilnější verze pro dynamičtější jízdu
E-Tech Hybrid (1.6)~105 (celk.)Multi-modePředníHybridní systém, úsporné a tiché ve městě
4×4 verze? (dostupná?)?7st. EDC/man.4WD/4×4?Možná jen pro vybrané trhy, ne EU standard

Funkčnost a komfort

Vnitřní prostor Arkany svou prostorností konkuruje menším rodinným SUV, ačkoliv je definována jako SUV-kupé. Tvar střechy sice lehce ubírá místo pro hlavu vzadu, nicméně dva dospělí nebo děti se tam usadí bez potíží. renault arkana rozměry vyzdvihují i slušnou šířku kabiny, takže se pasažéři necítí stísněně.

Rozmery Renault Arkana
Rozmery Renault Arkana

renault arkana kufr má objem kolem 480 litrů (resp. renault arkana objem kufru), což stačí pro běžné rodinné nákupy či víkendový výlet. Zadní lavice se dá sklopit do roviny, takže lze převážet i větší předměty. V hybridní verzi bývá kufr kvůli bateriím lehce zmenšen, avšak stále zůstává nadprůměrně prostorný v rámci třídy.

Hluk a vibrace se v běžné jízdě drží na minimu – jakmile však vyrazíte na dálniční tempo, mírný aerodynamický hluk od zrcátek je patrný. Přesto se Arkana chová stabilně i na horších silnicích, kde podvozek zachytí většinu nerovností bez dramatických otřesů v kabině.

Scénáře použití:

  • Městské dopravní zácpy: renault arkana hybrid či mild-hybrid se osvědčí nízkou spotřebou a plynulým rozjezdem, příjemné vyšší sezení pak zlepšuje výhled.
  • Dlouhé cesty: anatomicky tvarovaná sedadla a rozumná spotřeba paliva u TCe přinášejí komfort a hospodárnost.
  • Bezpečnost na špatných silnicích: vyšší světlá výška pomůže při jízdě po nerovném asfaltu nebo lehčí polňačce – renault arkana 4×4 (pokud by byla k mání) by nabídla ještě o úroveň lepší trakci.
VerzePočet sedadelZákl. objem kufru (l)Max. po sklopení (l)
Arkana TCe5~480~1260
Arkana E-Tech Hybrid5~450~1200

Technologie a bezpečnostní systémy

Ve standardní výbavě renault arkana najdeme sadu asistenčních systémů, jako je ESP, ABS a několik airbagů včetně bočních a hlavových. Vyšší stupně přidávají moderní vychytávky – adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, hlídání mrtvého úhlu či asistent pro jízdu v pruzích. Některé verze dokonce nabízejí poloautonomní funkce pro jízdu v kolonách (Traffic Jam Assist).

Inovace v oblasti pohonu přinášejí hybridní řešení (renault arkana e-tech), které kombinuje benzinový motor s elektromotorem. Tímto způsobem lze dosáhnout nižších emisí a úspornějšího provozu, obzvlášť při popojíždění po městě. U vyšších motorizací 1.3 TCe mild-hybrid pro změnu ulehčuje spalovacímu motoru při rozjezdech a rekuperuje energii při brzdění.

Jedinečnou vlastností je u Arkany i tzv. MULTI-SENSE systém, který umožňuje měnit charakteristiky vozu (řízení, reakce plynu, barva ambientního osvětlení) dle zvoleného jízdního režimu (Eco, Comfort, Sport apod.). Pro milovníky detailů je k dispozici i digitální kokpit s konfigurovatelnými budíky, kde vidíte údaje o spotřebě, dojezdu i asistenčních systémech.

Tyto prvky v praxi znamenají, že se vůz dobře přizpůsobí různým nárokům řidiče – jednou klidná jízda s nízkou spotřebou, podruhé svižnější průjezd po okreskách. Bezpečnostní testy (např. Euro NCAP) Arkana zvládá na vysoké úrovni, což rodiče i firemní zákazníky jistě potěší.

Technologie / SystémZáklad (Zen)Střed (Intens)Nejvyšší (R.S. Line)
Adaptivní tempomatVolitelněAnoAno (vylepšená verze)
MULTI-SENSE (jízdní režimy)NeAnoAno (rozšířené možnosti)
360° kamera / parkovací senzoryZadní senz.360° kamera volitelněAno (standard)
Infotainment (Easy Link)7″7–9,3″ + navigace9,3″ + advanced navigace

Ekonomika

Benzinová verze 1.3 TCe obvykle spotřebuje kolem 6–7 l/100 km v kombinaci, přičemž v městském provozu může hodnota stoupnout o litr navíc. renault arkana hybrid (E-Tech) slibuje ještě lepší ekonomiku, hlavně při jízdě po městě, kde elektromotor pomáhá s rozjezdy a rekuperuje energii. Podle recenzí renault arkana hybrid recenze můžete dosáhnout i 5 l/100 km v reálném provozu.

Ekonomika Renault Arkana
Ekonomika Renault Arkana

Náklady na vlastnictví se skládají z pojistného (obvykle střední cenová kategorie), servisu a daní. V porovnání s prémiovými SUV je Arkana příznivější, a to jak pořizovací, tak provozní cenou. Dlouhodobá spolehlivost motorů Renaultu je solidní, což snižuje riziko drahých oprav.

Pro příznivce elektromobility se zatím čistě elektrická verze nenabízí, ale mild-hybrid a hybrid (renault arkana e-tech) představují optimální řešení pro nízké emise a menší spotřebu paliva.

Verze / MotorMěsto (l/100 km)Dálnice (l/100 km)Kombinace (l/100 km)
1.3 TCe (140–160 k)~7–8~6~6,5–7
E-Tech Hybrid (cca 140 k)~4,5–5,5~5–6~5

Cena a výbava

renault arkana 2023 se pohybuje v základních verzích (Zen) kolem 550–600 tis. Kč, v závislosti na konkrétním trhu a akčních nabídkách. Střední stupeň (Intens) s lepší výbavou (větší displej, LED světla, adaptivní tempomat) může dosáhnout 650–700 tis. Kč. Nejvyšší R.S. Line (renault arkana r.s. line nebo renault arkana rs line) stojí ještě víc a pyšní se sportovním designem i bohatou technologií.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Renault Kangoo 2025 – prostorný parťák do města i na výlety

Dostupné balíčky pokrývají jak komfort (vyhřívaná sedadla, prémiové čalounění), tak bezpečnost (asistenční systémy, parkovací kameru). renault arkana skladové vozy často nabízejí zvýhodněnou cenu nebo bonus v podobě prodloužené záruky.

Poměr ceny a kvality u Arkany bývá hodnocen pozitivně, protože vůz nabízí atraktivní SUV-kupé design v kombinaci s prostorným interiérem a úspornými motory. Ve srovnání s prémiovými značkami stejná kategorie vychází mnohem levněji, a přesto Arkana udržuje důstojnou úroveň výbavy.

Stupeň výbavyKlíčové prvkyOrientační cena (Kč)
Zen (základ)7″ displej, základní asistenční systémy, manuál / EDC~550–600 tis.
IntensLED světlomety, adapt. tempomat, 7–9,3″ displej, park. senzory~650–700 tis.
R.S. LineSportovní doplňky, 18″ kola, MULTI-SENSE (Sport), nej pokročilejší asistenční systémy700+ tis.

Srovnání s konkurencí

Nejbližší konkurent v segmentu SUV-kupé střední cenové třídy je např. Mazda CX-30, která vsází na inovativní motor Skyactiv a minimalistický design. Mazda se pyšní precizním zpracováním, jízdními vlastnostmi a atmosférickými motory, zatímco renault arkana test často ukazuje výhodu nízké spotřeby díky mild-hybrid či E-Tech systémům. Z hlediska prostoru v kufru Arkana díky větší délcena CX-30 lehce vítězí, přičemž cenově obě značky nejsou příliš daleko od sebe.

Dalším konkurentem by mohl být Toyota C-HR, který sází na hybridní pohon a unikátní design. Toyota cílí hlavně na ekologicky smýšlející řidiče, přičemž Arkana se snaží vyvážit nižší cenu a francouzský šarm. Ve vnitřním prostoru a kufru Arkana boduje, zatímco C-HR může některé odradit menším prostorem v zadní části.

Pokud se podíváme na korejské značky, např. Kia XCeed představuje konkurenta s podobnou koncepcí crossoveru, ovšem s nižší karoserií než Arkana. XCeed upoutá dobrým poměrem cena/výbava, nicméně Arkana vyniká prostornějším interiérem a výraznější kupé siluetou.

ModelCena (Kč)Motory (typ)Spotřeba (l/100 km)Vnitřní prostor
Renault Arkana~550–750 tis.TCe, Hybrid (E-Tech)5–7 (benzín), ~5 (hybrid)Nadprůměrný pro rodinu
Mazda CX-30~600–800 tis.Skyactiv benzin6–7,5Dobrá přední prostornost
Toyota C-HR~600–850 tis.Hybrid 1.8 / 2.05–6Omezený zadní prostor
Kia XCeed~500–700 tis.Benzín, diesel, mild-h.5–7Nižší karoserie, menší kufr

Zkušební jízda: zážitek z jízdy

Když jsem poprvé usedl za volant renault arkana 1.3 tce recenze varianty, nadchlo mě, jak lehce se rozjel i v městských zácpách. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje – sedadla jsou pohodlná, volant padne do ruky a kabina působí vzdušně. Během jízdy po městě jsem ocenil vyšší posed, jenž mi dával výborný přehled o okolí, a plynulé řazení EDC převodovky.

Po výjezdu na dálnici Arkana potvrdila, že umí být solidním společníkem i při cestování. Aerodynamický hluk byl při 130 km/h v normě a motor stále disponoval dostatečnou rezervou pro předjíždění. Odezva volantu je spíše lehčí, což mě vtáhlo do klidné, spíše komfortní jízdy. Pokud však stisknete plyn razantněji, SUV-kupé charakter dá vozu svižný švih.

Na okreskách potěší slušný podvozek, který nezklame ani na nerovnostech. Přesto cítíte, že Arkana staví na pohodlí před vyloženou sportovností. V zatáčkách se naklání méně, než jsem očekával, a celkově jsem si uchoval pocit stability. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje k tomu, abyste prozkoumali další cesty za městem.

Za zmínku stojí i milé detaily, jako např. ambientní osvětlení v interiéru nebo ergonomicky řešený infotainment, který zůstal v mém dosahu, aniž bych musel odtrhávat oči od silnice. renault arkana test mi tak potvrdil, že jde o praktické a elegantní rodinné SUV-kupé, které zvládne jak město, tak dálniční cestování bez kompromisů.

Skryté náklady a nuance vlastnictví

I když je Arkanina pořizovací cena zajímavá, netřeba zapomínat na skryté náklady. Mezi pravidelné výdaje patří především servis (výměny oleje, filtrů a svíček) a spotřební materiál (brzdové destičky, pneumatiky), které se u SUV-kupé mohou pohybovat mírně výš než u menších hatchbacků. renault arkana skladové vozy sice nabízejí nižší cenu při koupi, ale údržba zůstává zhruba stejná.

Náhradní díly nejsou obvykle extrémně drahé, protože Renault má rozsáhlou servisní síť a náhradních dílů je dostatek. Pokud si ovšem pořídíte verzi R.S. Line s většími koly či sportovnějšími brzdiči, počítejte s dražšími díly. V extrémních podmínkách (mrazivé zimy, extrémní horka) doporučuji zajistit pravidelné kontroly motoru a chladicích kapalin.

Obtížnější může být shánění dílů pro případnou 4×4 variantu, pokud se někdy objeví, nebo pro specifické verze na menších trzích. Z dlouhodobého hlediska je však vlastnictví Arkany spíše standardní, srovnatelné s ostatními SUV střední třídy.

Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování

Na rodinné využití reaguje Renault Arkana pozitivně, hlavně svým pohodlným interiérem a adekvátním prostorem pro zadní sedačky. Dětské sedačky lze snadno upevnit díky ISOFIX úchytům a kufr pojme slušné množství zavazadel. Nižší střecha vzadu ovšem může omezit prostor pro vyšší pasažéry.

Pro firmu či manažery, kteří hledají reprezentativní, ale zároveň ekonomický vůz, je Arkana zajímavá volba. Hybridní varianta sníží provozní náklady a atraktivní design zanechá dojem na obchodních partnerech. Vyšší posed navíc usnadňuje nastupování i přehled o dění v okolí.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Renault Captur – spojení elegantního designu a funkčnosti

Dálkové cesty zvládá Arkana s přehledem: sedadla jsou pohodlná a odhlučnění je na úrovni. Pokud se chystáte jezdit dlouhodobě, doporučuji motorizaci 1.3 TCe s mild-hybridem nebo E-Tech hybrid, které nabízejí vhodný kompromis mezi výkonem a spotřebou.

Jedinečné vlastnosti

Renault Arkana zaujme neotřelým spojením SUV a kupé, což v této cenové kategorii není příliš obvyklé. Mnoho lidí si myslí, že taková koncepce patří jen do sféry prémiových značek, avšak Renault ukazuje, že se dá přinést i do středního segmentu.

Jedinečné vlastnosti Renault Arkana
Jedinečné vlastnosti Renault Arkana

„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy“ – Arkana sice není úplně malá, ale díky slušnému rejdovému úhlu a parkovacím asistentům se manévrování stává jednoduchým úkonem. Mimo to vyšší světlá výška pomáhá při výjezdech na obrubníky či při jízdě po méně kvalitních cestách.

Budoucí likvidita

Ztráta hodnoty u renault arkana by měla probíhat podobně jako u ostatních modelů Renault v této třídě. SUV-kupé segment však není tak konkurenčně nabitý, takže poptávka po ojetých Arkanách může zůstat stabilní. Pokud navíc vlastníte hybridní verzi (renault arkana hybrid), mohlo by to zájem dalšímu prodeji ještě zvýšit, neboť poptávka po úspornějších variantách stoupá.

Na sekundárním trhu lze očekávat vyšší zájem o R.S. Line díky atraktivnímu vzhledu a sportovním doplňkům. Důležité je však udržovat pravidelný servis a pečovat o karoserii, aby se předešlo rychlejší degradaci. Celkově by arkana mohla být dobrou investicí s ohledem na styl i praktičnost.

Výhody a nevýhody

Mezi hlavní výhody arkana renault patří design, který kombinuje robustní SUV linie s elegancí kupé. Výsledkem je atraktivní a neobvyklý vůz střední třídy, který zaujme na první pohled. Dalším plusem je variabilní nabídka motorů – od úsporných benzinových 1.3 TCe (mild-hybrid) až po hybridní E-Tech verzi. Nižší pořizovací cena v porovnání s prémiovými SUV-kupé je také velkým pozitivem.

Výhody a nevýhody Renault Arkana
Výhody a nevýhody Renault Arkana

Nevýhodou může být nižší prostor pro hlavu v zadní části kvůli svažující se střeše, což může omezit komfort vyšších pasažérů na zadních sedadlech. Také sportovněji ladění řidiči mohou cítit, že naladění podvozku je spíše komfortní a nepodporuje vyloženě ostrou jízdu. 4×4 verze (renault arkana 4×4) v Evropě není masově nabízená, což některé zákazníky, kteří očekávají schopnosti v terénu, může odradit.

V závěru lze konstatovat, že renault arkana recenze od uživatelů poukazují na styl, výhodnou cenu i dobrou spotřebu hybridních variant. Konkurence sice existuje, ale pro každého, kdo hledá cenově dostupné a designově zajímavé SUV-kupé, je Arkana lákavá volba.

Balíčky služeb a pojištění

Renault obvykle nabízí k novým modelům, včetně Arkany, možnost prodloužené záruky (třeba na 5 let / 100 000 km) a servisních balíčků, které pokrývají pravidelné úkony (výměna oleje, filtrů) za zvýhodněnou cenu. Pokud plánujete auto používat delší dobu nebo chcete fixovat náklady, balíčky se mohou vyplatit.

Pojištění renault arkana se pohybuje v obvyklém průměru pro vozy této velikosti. Většina zákazníků volí kombinaci povinného ručení s havarijním pojištěním, přičemž cena se odvíjí od výkonu motoru a vaší pojistné historie. Verze R.S. Line mohou vyjít o něco dráž.

Doplňkové služby (např. asistenční program, první servis zdarma) se často objevují jako prodejní akce v autosalonech, stejně tak renault arkana skladové vozy mohou mít už některé balíčky započítané v ceně.

Závěr

Renault Arkana elegantně kombinuje praktičnost SUV s kupé siluetou, což ocení řidiči toužící po neotřelém designu a slušné míře prostornosti. Svou cenovou politikou cílí na střední třídu, avšak nabízí výbavu a motory, jež uspokojí i náročnější zájemce – ať už jde o hybridní E-Tech, mild-hybridní 1.3 TCe nebo sportovně laděný R.S. Line paket.

Osobně doporučuji vyzkoušet renault arkana test na vlastní kůži, abyste pocítili klidný chod, dobrý výhled z vozu a ergonomii kabiny. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, zejména pro ty, kdo preferují nezvyklou siluetu SUV-kupé před běžnými crossovery.

Často kladené otázky

Jaká je skutečná spotřeba renault arkana 1.3 TCe?

V běžném provozu se pohybuje kolem 6–7 l/100 km, podle stylu jízdy a zatížení vozu.

Nabízí se renault arkana 4×4 v ČR?

Oficiálně ne, většina verzí je předokolka. V některých zemích se 4×4 mohlo krátce objevit, ale v ČR není běžně v nabídce.

Je hybridní Arkana (E-Tech) vhodná pro dlouhé trasy?

Podle mnoha recenzí renault arkana hybrid recenze je E-Tech ideální do města i na okresky, avšak i dlouhé cesty zvládá příjemně. Překvapí nižší spotřebou a tichým chodem ve městech.

Jaký je renault arkana kufr (objem)?

Zhruba 480 l v benzinové verzi, u hybridu lehce méně (kolem 450 l). Pro většinu běžných potřeb to stačí.

Lze sehnat renault arkana r.s. line v bazaru?

Může být složitější, jelikož jde o novější model a R.S. Line je u nás populární, ale s trochou hledání se objeví i skladové vozy.

Jaké jsou renault arkana rozměry?

Délka cca 4,57 m, šířka 1,82 m a výška 1,58 m. Mírně se liší dle kol a verzí, ale rozměry odpovídají kompaktnímu SUV.

Proč zvolit Arkanu namísto klasického SUV?

Nabízí atraktivní kupé design, vyvážené motory a komfort srovnatelný s tradičními SUV – navíc za přijatelnou cenu.

Signature Jaroslav Netrebich Autoexperts.cz

Netrebich Jaroslav

Yaroslav Netrebich je diplomovaný strojní inženýr s více než desetiletou praxí v automobilovém průmyslu. Je držitelem certifikátu Advanced Automotive Diagnostics a účastníkem kurzů o elektrických a ekologických technologiích v automobilovém průmyslu. Yaroslav se účastnil mezinárodních autosalonů, jako jsou Ženevský autosalon a IAA Mobility, a testovacích jízd předních značek včetně BMW, Tesla a Mercedes-Benz. Jeho články byly publikovány na významných portálech, jako je www.auto.cz , www.sauto.cz, což potvrzuje jeho autoritu v oblasti odborných znalostí automobilového průmyslu.

↓ Související články ↓

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button