Recenze Renault Clio – malé auto s velkým šarmem
Renault Clio patří k nejoblíbenějším modelům francouzské automobilky, a to již od 90. let. Nový renault clio 2024 posouvá tento tradiční vůz opět o krok dál, protože nabízí vylepšený design, úspornější motorizace a moderní technologie. Vzhledem ke svým kompaktním rozměrům je renault clio vhodný pro městský provoz, ale díky nadstandardnímu prostoru v kabině a pohodlnému podvozku se hodí i pro menší rodinu či firemní potřeby.
Na trhu najdeme verze renault clio combi (tzv. renault clio grandtour), renault clio automat, sportovní varianty typu renault clio rs nebo legendární renault clio v6. To vše ukazuje, že Clio se orientuje na širokou cílovou skupinu – od řidičů hledajících úsporné městské auto, až po nadšence, kteří touží po sportovním zážitku. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, protože skvěle balancuje mezi cenovou dostupností a nabídkou funkcí, které dříve patřily spíše do vyšších segmentů.
Historie modelu a pověst značky
Renault Clio se poprvé objevilo v roce 1990 jako nástupce legendárního modelu Renault 5. Už renault clio 1 si získalo spoustu fanoušků a v dalších generacích (renault clio 2, renault clio 3, renault clio 4, renault clio 5) francouzská značka postupně vylepšovala design, bezpečnost a výbavu. Dnes je v prodeji renault clio 2023 a chystá se renault clio 2024, které slibuje novější motory a upravený interiér.
Automobilka Renault má dlouhou tradici ve výrobě kompaktních i rodinných vozů. Vždy se snažila přinášet inovace, o čemž svědčí například renault clio williams či renault clio sport v6, jež kombinují sportovní charakter s kompaktní karoserií. V oblasti servisu si Renault udržuje dobré renomé, ačkoliv někteří majitelé poukazují na dražší díly či složitější opravy u starších ročníků (např. renault clio 2004 či renault clio 2006).
Ve srovnání s předchozími verzemi modelu (například renault clio 2010 či renault clio 2018) nabízí nový renault clio lepší konektivitu, modernější design a sofistikované asistenční systémy. To vše přispívá k tomu, že si Clio uchovává stálé místo mezi nejprodávanějšími vozy v segmentu malých hatchbacků.
Tabulka: Chronologie změn modelu (roky, klíčové vlastnosti)
Rok | Klíčové vlastnosti |
---|---|
1990 (Clio I) | Nástupce Renault 5, ocenění „Car of the Year“ |
1998 (Clio II) | Kulatější tvary, lepší bezpečnost, nové motory |
2005 (Clio III) | Progres v designu, vyšší výbava, varianta Clio RS |
2012 (Clio IV) | Ostré linie, výrazná příď, pokroková multimédia |
2019 (Clio V) | Moderní interiér, asistenti řízení, hybridní verze (E-Tech) |
2023–2024 | Facelift, úspornější motory, zdokonalený infotainment |
Exteriér
Současný renault clio zaujme na první pohled výraznou maskou chladiče a denními LED světly ve tvaru písmene „C“, které vozu propůjčují dynamický ráz. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, a to díky ostrým hranám a elegantním křivkám na bocích. Celková aerodynamika se od předchozích generací výrazně zlepšila, což přispívá k nižší spotřebě paliva i k menšímu aerodynamickému hluku v kabině.
K dispozici je řada karosářských provedení – klasický pětidveřový hatchback, verze renault clio grandtour (tedy kombi – někdy uváděné i jako renault clio kombi) a sportovní varianty, například renault clio rs či renault clio sport. Pokud preferujete odlišný vzhled, existují i speciální edice s odvážnějšími barvami a designovými prvky. Důraz na detaily je vidět v malých prvcích, jako jsou kliky dveří schované ve sloupku zadních dveří.
Barvy karoserie mohou sahat od základní bílé až po metalické odstíny červené, modré či černé. V případě edic jako renault clio v6 lze narazit i na exkluzivní laky nebo samolepící prvky, které zdůrazňují sportovní charakter.
Z hlediska možností výbavy exteriéru vám Renault nabídne například litá kola různých průměrů (15, 16 nebo 17 palců), chromované doplňky a panoramatické střešní okno. V případě nového renault clio 2024 se můžeme těšit na lehce přepracovaný nárazník a LED světla ještě sofistikovanějšího designu.
Tabulka: Dostupná barevná provedení
Barva | Charakteristika |
---|---|
Bílá (Solid) | Základ, nenáročná na údržbu |
Černá (Metalická) | Elegantní, zdůrazňuje křivky karoserie |
Červená Passion | Sportovní, výrazná |
Modrá Iron | Neformální, svěží |
Šedá Titanium | Konzervativní, decentní |
Interiér
Renault clio nové auto zaujme zejména moderně pojatým interiérem. Po otevření dveří si všimnete kvalitních materiálů na palubní desce a dveřních panelech. Tvrdé plasty nahradily měkčené povrchy, a to i v nižších výbavových stupních. Dotykové plochy, kde si odpočívá ruka, bývají vyložené příjemně polstrovaným materiálem, což zvyšuje komfort při delších cestách.
Ergonomie sedadel je nastavená tak, aby se i vyšší postavy cítily pohodlně. Řidič ocení dobrý přehled o okolí díky nízké hraně okna a přehledné palubní desce. Ovládací prvky pro infotainment a klimatizaci se nacházejí v ideální výšce, takže nemusíte zbytečně sklápět hlavu. Mnoho lidí si myslí, že renault clio 5 (respektive renault clio 2023 a následující verze) je v interiéru znatelně prostornější než starší generace, jako renault clio 2 či renault clio 3.
Technologie se odvíjejí od výbavového stupně. Základní verze nabízí jednoduchý displej rádia, vyšší potom dotykovou obrazovku s navigací a připojením na telefon. Příjemným překvapením může být renault clio automat, což je přítomnost dvouspojkové převodovky (EDC) u některých motorizací. Pro sportovně laděné řidiče existuje renault clio sport rs s anatomickými sedadly a speciálními ukazateli výkonu.
Zavazadlový prostor u hatchbacku pojme okolo 300 litrů, což je v této třídě slušný standard. Kdo potřebuje víc prostoru pro rodinu, může zvolit variantu grandtour (clio kombi), kde pak kapacita kufru stoupá na hranici kolem 400 litrů a navíc můžete sklopit sedadla do roviny pro převážení větších předmětů.
Tabulka: Povrchové materiály v obalech
Výbavový stupeň | Materiály (sedadla / palubka) | Doplňky / Dekorace |
---|---|---|
Life | Základní textil, plastové prvky | Minimální, funkční |
Zen | Kombinace textil / koženka | Chromované detaily kolem rádiových ovladačů |
Intens / RS Line | Vyšší kvalita textilu / kůže, měkčená palubka | Sportovní dekory, LED podsvícení |
Technické vlastnosti
Pod kapotou renault clio najdete škálu benzinových i dieselových motorů o různých objemech a výkonech. Tradiční volbou pro nenáročné uživatele byl donedávna renault clio 1.2, který si vysloužil pochvalu za nízkou spotřebu ve městě. Novější motorizace včetně malých přeplňovaných tříválců nebo čtyřválcových turbodieselů zvládají kombinovaný provoz úsporně i při svižném tempu.
Převodovky jsou buď manuální, nebo automatické (EDC). renault clio automat se těší popularitě hlavně mezi městskými řidiči, kteří ocení pohodlí při častých zastávkách v kolonách. Mnoho recenzí vyzdvihuje plynulou funkci této dvouspojkové převodovky, jež se nezalekne ani rychlejšího tempa na dálnici. Pro sportovní fanoušky existuje renault clio rs, které díky výkonnému motoru a tužšímu podvozku přináší adrenalinový zážitek za volantem.
Co se týče odpružení, Clio sází na kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách. Měkké tlumiče filtrují drobné nerovnosti, přitom vůz zůstává stabilní při rychlejší jízdě. Podle mého názoru je to ideální naladění pro každodenní ježdění. renault clio sport (či clio v6 z minulých generací) šlo více do extrému, ale verze pro běžné uživatele si drží příjemnou ovladatelnost.
Srovnání balíčků výbavy ukáže rozdíly hlavně v asistenčních systémech, kabině a multimédiích. Základní verze obvykle nabízí jen to nejnutnější, střední balíčky přidají navigaci a lepší sedadla, a vrcholné výbavy mohou mít kupříkladu adaptivní tempomat a parkovací kamery. renault clio 2024 slibuje posun i v úspornosti pohonných jednotek, takže můžeme čekat menší emise při zachování solidní dynamiky.
Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů
Paket / Motor | Výkon (kW) | Převodovka | Palivo | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Clio 1.0 TCe (100) | ~74–75 | Manuál | Benzín | Úsporný, vhodný pro město |
Clio 1.3 TCe (130) | ~96–97 | Automat | Benzín | Dynamický, ideální pro dálky |
Clio Blue dCi (85/115) | ~63/85 | Manuál | Diesel | Nízká spotřeba, delší nájezdy |
Clio RS | 140–160+ | Manuál/EDC | Benzín | Sportovní nastavení podvozku |
Clio V6 (historické) | ~169–187 | Manuál | Benzín | Kultovní model, motor vzadu |
Funkčnost a komfort
Jedním z nejdůležitějších aspektů u malých hatchbacků je schopnost obstát jak v městském provozu, tak při rodinných výletech. renault clio recenze často zdůrazňuje, že díky kompaktním rozměrům se s Clio dobře manévruje v uličkách a na přeplněných parkovištích. Spotřeba paliva se v zácpách může zvednout, ale malé motory a start-stop systém tuto nevýhodu minimalizují.
Pro delší cesty je Clio možná poněkud omezeno menším zavazadlovým prostorem, ale pokud potřebujete více místa, je tu renault clio grandtour (combi), jež nabízí okolo 440 litrů v kufru. Celkový komfort posádky na dálnici je na vyšší úrovni díky solidnímu odhlučnění a stabilitě vozu i při rychlejším tempu.
Při horších silnicích se Clio, zejména pátá generace (renault clio 5) a novější, chová jistě. Podvozek pohlcuje nerovnosti a nepronáší do interiéru prudké rázy, i když sportovní verze (renault clio sport rs) mohou být tužší a nabízejí intenzivnější odezvu na řízení. Bezpečnost posiluje systém ESP a kontrola trakce, jež oceníte v zatáčkách nebo na kluzkých vozovkách.
Pro rodinu může být menší prostor zadních sedadel limitující (zejména pokud máte dvě dětské sedačky). Oproti tomu pro práci v podobě rozvozu menších zásilek nebo přepravy osob je Clio dostačující a obratné. renault clio automat se hodí právě do města, kde řidič ocení bezproblémové popojíždění.
Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny (v litrech, srovnání)
Verze | Počet dveří | Objem kufru (základ) | Prostor na nohy vzadu* |
---|---|---|---|
Clio Hatchback (5d) | 5 | ~300 l | ~700 mm (orientačně) |
Clio Grandtour (Combi) | 5 | ~440 l | ~700 mm (orientačně) |
Clio RS / V6 (3d/5d) | 3–5 | ~270–300 l | Variabilní (sport. sedadla) |
Technologie a bezpečnostní systémy
Základní asistenční systémy u renault clio zahrnují ABS, ESP, asistenta pro rozjezd do kopce a několik airbagů. Ve vyšších výbavových stupních je možné získat pokročilejší prvky, jako hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat či automatické nouzové brzdění. Například u verze renault clio 2023 se setkáte s vylepšeným infotaimentem a větším displejem, který zobrazuje také data parkovací kamery.
Inovace přicházejí postupně – poslední generace (renault clio 5 či chystaný nový renault clio 2024) nabídnou už i možnost konektivity s chytrými telefony a update softwaru na dálku. Hlasové ovládání a přirozená integrace aplikací jako Waze nebo Spotify zvyšují komfort jízdy. Bezpečnost také posiluje vylepšená konstrukce karoserie a strategicky umístěné deformační zóny.
Jedinečné vlastnosti můžeme spatřit v historických kouscích renault clio v6 nebo renault clio sport v6, jež se chlubily motorem umístěným vzadu a agresivním bodykitem. Dneska je spíše kladen důraz na digitální asistenční systémy, nižší emise a menší spotřebu. V každém případě Clio patří k průkopníkům v segmentu malých aut s bohatou výbavou.
Prakticky vzato oceníte třeba LED světlomety, které dokážou automaticky přepínat dálková světla, nebo parkovací asistent, který vám pomůže v užších místech. Bezpečnost je díky těmto technologiím výrazně nadprůměrná a vyrovná se i některým větším vozům.
Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení
Systém / Technologie | Základní verze | Střední verze | Nejvyšší verze |
---|---|---|---|
Airbagy (přední, boční) | Ano (přední) | Ano (přední+boční) | Ano (kompletní) |
Adaptivní tempomat | Ne | Volitelně | Ano |
Infotainment (displej) | 7″ | 7–9″ | 9″ s navigací a online |
Automatické brzdění | Ne (jen výstraha) | Volitelně | Ano |
Ekonomika
Spotřeba paliva u renault clio bývá jeho silnou stránkou – menší benzinové motory (1.0 TCe) zvládnou jezdit kolem 5–6 l/100 km v kombinaci, zatímco dieselové jednotky (pokud jsou na trhu) se mohou pohybovat klidně i pod 5 l/100 km. Ve městě se spotřeba lehce zvýší, ale díky nízké hmotnosti a start-stop systému zůstává konkurenceschopná.
Náklady na vlastnictví se skládají z pravidelné údržby, daní a pojištění. Renault Clio se řadí k nižší střední cenové hladině, což přispívá k relativně dostupným servisním nákladům i cenám náhradních dílů. Firemní flotily tak Clio volí pro nízké provozní výdaje a slušný poměr cen/výkon.
Hybridy a elektromobily v rámci Clio zatím nepředstavují výraznou nabídku (Renault spíše sází na modely Zoe či Captur E-Tech), avšak do budoucna můžeme očekávat rozšíření této technologie i do menších hatchbacků. Zatím je však Renault Clio spíše orientováno na benzínové a dieselové motory.
Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu
Verze / Motor | Město (l/100 km) | Dálnice (l/100 km) | Kombinace (l/100 km) |
---|---|---|---|
Clio 1.0 TCe 90 (benzín) | ~6,5–7 | ~5–5,5 | ~5,5–6 |
Clio 1.2 (starší model) | ~7–8 | ~5,5–6 | ~6,5–7 |
Diesel (Blue dCi 85) | ~5–5,5 | ~4–4,5 | ~4,5–5 |
Cena a výbava
renault clio nové vozy se cenově pohybují okolo 300–350 tisíc Kč pro základní verze, ovšem s bohatší výbavou a silnějším motorem se cena může vyšplhat k 400 tisícům a více. Kdo touží po variantě combi (renault clio grandtour) či specifickém modelu renault clio v6, musí počítat s vyššími cenovkami.
Dostupné balíčky výbavy sahají od základního stupně (Life) přes střední Zen až po nejvyšší Intens (případně R.S. Line). V základním balíčku najdete manuální klimatizaci a jednoduché rádio. Střední výbavy pak přidávají LED světla, lepší infotainment či kvalitnější sedadla. Nejvyšší verze disponují vyspělými asistenčními systémy, větším displejem s navigací a prémiovým audiosystémem.
Poměr ceny a kvality zůstává v segmentu malých vozů příznivý – Clio překonává některé konkurenty vnitřním prostorem a bohatou volbou motorizací. Pokud zvažujete koupi nového renault clio 2024, určitě doporučuji zvážit asistenční balíčky s adaptivním tempomatem a parkovací kamerou, protože pak se z tohoto malého hatchbacku stává vůz nabitý technologiemi.
Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly
Stupeň výbavy | Klíčové prvky | Orientační cena (Kč) |
---|---|---|
Life | Základní výbava, manuální klima | od ~300 tis. |
Zen | LED světla, lepší infotainment, tempomat | od ~350 tis. |
Intens / R.S. Line | Adaptivní tempomat, větší displej, luxusnější materiály | od ~400 tis. |
Srovnání s konkurencí
V segmentu malých hatchbacků se renault clio utká zejména s vozy jako Škoda Fabia a Peugeot 208. Škoda Fabia boduje tradičně prostornějším kufrem a některými „simply clever“ prvky, nicméně Clio ji předčí odvážnějším designem a bohatší nabídkou motorů. Kdo hledá robustní a cenově dostupný hatchback, volí spíše Fabii, zatímco Clio osloví emocionálnějším stylem.
Peugeot 208 se pyšní také výrazným designem a moderní kabinou i-Cockpit, avšak Clio se může pochlubit lepším odhlučněním a pohodlnějšími sedadly v zadní řadě. Peugeot navíc nabízí čistě elektrickou e-208, zatímco renault clio 2023 (resp. 2024) vsází primárně na spalovací motory. Pokud upřednostňujete menší náklady na provoz, Peugeot by mohl být zajímavější, ale fanoušci Renaultu zůstanou věrní konvenčním motorům.
Z hlediska ceny se Clio pohybuje mezi Fabií a 208, a to i dle výbavy. renault clio recenze obvykle zmiňují vyšší úroveň asistenčních systémů, zatímco Škoda klade důraz na praktičnost. Peugeot 208 zase cílí na futuristický design a netradiční interiér.
Pokud máte zájem o sportovnější charakter, Clio nabízí verzi RS nebo starší varianty, jako renault clio sport rs, případně kultovní renault clio williams či clio v6. Škoda a Peugeot plně srovnatelné sportovní deriváty v této kategorii nenabízejí (vyjma staršího 208 GTi).
Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty
Model | Cena (Kč) | Motory / Výkon | Spotřeba | Hlavní přednost |
---|---|---|---|---|
Renault Clio | ~300–400+ tis. | 1.0–1.3 (TCE), Diesel | 5–7 l/100 km | Design, široká výbava motorů |
Škoda Fabia | ~320–420+ tis. | 1.0 TSI, 1.0 MPI | 5–6 l/100 km | Praktický kufr, „simply clever“ |
Peugeot 208 | ~320–450+ tis. | 1.2 PureTech, e-208 | 5–6 l/100 km (ICE) / 0 (EV) | Odvážný design, i elektrická verze |
Zkušební jízda: zážitek z jízdy
Když jsem poprvé usedl za volant renault clio 2023, okamžitě mě zaujala vzdušnost kabiny a příjemné materiály v okolí řidiče. Sedačky obepnuly tělo pevně, avšak ne nepohodlně, a vysoký skleněný prostor umožnil skvělý výhled. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje – přináší pocit lehkosti, jako by byl připraven kdykoliv vyrazit na průzkum města nebo klikatých okresních silnic.
V městském provozu se Clio vyznamenalo vysokou obratností. Lehké řízení a výborný poloměr otáčení dovolily ladné otáčení i v úzkých uličkách. Při čekání v koloně jsem ocenil tichý chod motoru a stabilní spojení s převodovkou, které vylučovalo nepříjemné cukání. Jakmile jsem vyjel na dálnici, Clio udržovalo klidně vyšší rychlost a aerodynamický hluk byl překvapivě malý.
Na kvalitních okreskách se projevila hravost podvozku: auto reagovalo svižně na pohyby volantu a vzbuzovalo dojem jistoty. Ve verzi renault clio sport (nebo ještě ostřejší renault clio rs) by byl zážitek patrně ještě intenzivnější, ale i běžná varianta mě mile překvapila svou příjemnou stabilitou a komunikativním řízením.
Celkově jsem při zkušební jízdě cítil, že Clio se snaží vyhovět široké škále řidičů – od pohodové rodinné jízdy až po lehce sportovní styl. Renault dokázal, že i malý hatchback může nabídnout velkou dávku radosti za volantem.
Skryté náklady a nuance vlastnictví
Přestože se renault clio 1.2 i moderní motorizace Clia považují za ekonomicky dostupné, existují určité skryté náklady. Pravidelné výměny oleje, filtrů či brzdných destiček mohou vyjít cenově mírně nad průměr, protože Renault doporučuje originální díly. U starších modelů (např. renault clio 2006, renault clio 2004) se také objevují potíže s elektronikou, které vyžadují specializovaný servis.
Shánění náhradních dílů nebývá problém, jelikož Clio je oblíbené a díly se poměrně snadno seženou za rozumnou cenu. S opravdovou obtíží se může setkat majitel raritních verzí typu renault clio v6 či renault clio sport v6, kde jsou specifické komponenty hůře dostupné a dražší.
V extrémních podmínkách (např. dlouhé zimy, vysoké letní teploty) je důležité dbát na pravidelné kontroly chladicích kapalin a stavu akumulátoru. Celkově však Clio patří k vozu, který při správné údržbě větší nepříjemnosti nezpůsobuje.
Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování
Pro rodinu s jedním či dvěma dětmi může být renault clio dostatečně prostorné, především v pětidveřové verzi. Dětské sedačky se do zadních sedadel umisťují pohodlně, a i zavazadlový prostor může pojmout kočárek. Pokud potřebujete víc místa, existuje renault clio nové vozy i v provedení grandtour (renault clio kombi), které pojme i objemnější nákupy.
Pro práci (např. kurýrní služby nebo taxikářskou činnost) se Clio hodí díky snadné ovladatelnosti a nízké spotřebě. Malé rozměry ulehčují parkování a proplétání městem. Firemní zákazníky může přesvědčit i příznivá pořizovací cena a solidní výbava asistenčních systémů.
Na dlouhých cestách funguje Clio bez větších potíží, pokud se smíříte s omezeným prostorem na zadních sedadlech. Nicméně pohonná jednotka TCe dokáže být úsporná na dálnici a multimediální systém potěší posádku multimédiem i navigací.
Jedinečné vlastnosti
renault clio vyniká zejména tím, jak kombinuje hravý design s praktickými rozměry. Jeho dlouholetá tradice, sahající od renault clio 1 přes renault clio 2.0 sport (různé edice) až k nejnovějšímu renault clio 2024, ukazuje snahu značky vyvíjet malý, ale pořád docela prostorný vůz pro širší masy.
„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy“ není pro Clio utopická představa – právě kompaktní rozměry a dobrý rejd dělají z tohoto hatchbacku spolehlivého partnera v hustém provozu. Navíc šikovné detaily, jako vyvýšené sedadlo řidiče (v novějších generacích), usnadní manévrování a orientaci.
Budoucí likvidita
Vzhledem k oblibě a rozšíření modelu je ztráta hodnoty u Renault Clio relativně pomalejší. Menší vozy tohoto segmentu si udržují stabilní poptávku na sekundárním trhu, zvláště pokud mají nižší nájezd kilometrů a jasnou servisní historii. Verze s benzínovými motory (např. 1.0 TCe) bývají na trhu s ojetinami žádané.
Pokud vůz udržujete v dobré kondici, nebudete mít při prodeji větší obtíže. Extra zajímavou variantou se pro sběratele v čase možná stane renault clio williams či renault clio v6, které díky omezené produkci a sportovnímu charakteru přitahují pozornost nadšenců.
Výhody a nevýhody
Největší výhodou Clia je jeho všestrannost v malém balení. Relativně prostorný interiér, nízká spotřeba a povedený design představují kombinaci, jíž se konkurenční značky snaží vyrovnat. renault clio recenze často chválí příjemné řízení i bohatou nabídku motorů, takže každý řidič si najde tu svou.
Nevýhodou může být omezený prostor na zadních sedadlech pro vyšší pasažéry a menší kufr oproti větším vozům (pokud tedy nevyberete grandtour/kombi verzi). Dalším potenciálním mínusem jsou některé servisní úkony, které mohou být u starších ročníků (renault clio 2008, renault clio 2010) nákladnější, zvlášť když je potřeba specializovaný díl.
Celkově ale Clio vychází jako zdařilý městský i příměstský hatchback, který cílí na mladé rodiny, jednotlivce i drobné firmy. Ve srovnání s konkurencí (např. Škoda Fabia, Peugeot 208) drží krok technologiemi a designem, a překonává je kombinací emotivního stylu a spolehlivé techniky.
Balíčky služeb a pojištění
Renault nabízí k modelu Clio rozličné balíčky služeb, které mohou pokrýt pravidelnou údržbu i prodlouženou záruku. Například pětiletý servisní plán vám zajistí klid na delší dobu a může zvýšit hodnotu vozu při případném dalším prodeji. Doplňkové služby zahrnují asistenční program, jenž pomůže v případě poruchy i nehody.
Pojištění pro Clio se cenově pohybuje v nižším či středním pásmu, především díky menšímu objemu motorů (např. renault clio 1.2) a nižší výkonnostní kategorii. Verze renault clio rs nebo clio v6 mohou mít pojistku dražší, jelikož se jedná o sportovnější a vzácnější varianty. Vyplatí se porovnat více pojišťoven a detailně si vyjednat limity krytí i spoluúčast.
Balíčky prodloužené záruky pak často zahrnují i náhradní vůz či bezplatnou kontrolu vybraných úkonů, což ocení zejména ti, kdo plánují Clio provozovat intenzivně (například pro rozvoz nebo v náročných podmínkách).
Závěr
Renault Clio představuje vyvážené spojení designu, praktičnosti a moderních technologií. Hodí se pro každodenní dojíždění do města, ale díky dostatečnému komfortu a nízké spotřebě paliva obstojí i na dálkových trasách. Pokud preferujete prostor pro rodinu, verze grandtour (kombi) nabídne větší zavazadlový prostor, zatímco sportovně založení nadšenci ocení varianty renault clio rs nebo clio v6.
Osobně bych doporučil zvážit správnou motorizaci (benzínový tříválec pro úsporu ve městě, silnější TCe pro dálky, příp. diesel pro vysoké nájezdy), aby vás Clio dokázalo těšit a sloužit naplno. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, a pokud hledáte menší auto s nádechem francouzského šarmu, stojí za vyzkoušení.
Často kladené otázky
Jaká je skutečná spotřeba paliva u renault clio 1.0 TCe?
V praxi se pohybuje kolem 5–6 l/100 km v kombinovaném režimu, což je v této třídě vozu velmi slušné.
Vyplatí se pořízení renault clio grandtour (kombi)?
Ano, pokud potřebujete větší kufr a zároveň nechcete opustit segment menších aut. Grandtour nabízí slušný objem kolem 440 litrů v základu.
Je verze renault clio automat spolehlivá?
Verze s dvouspojkovou převodovkou EDC si majitelé většinou chválí pro plynulé řazení, a spolehlivost je obecně na dobré úrovni.
Liší se hodně renault clio 2 od renault clio 3 nebo 4?
Ano, s každou generací se výrazně změnil design, interiér a bezpečnostní výbava. Nejnovější generace Clia jsou modernější a lépe vybavené.
Jakou hodnotu si Clio drží na trhu s ojetinami?
Záleží na stavu vozu a ročníku, ale Clio obecně patří k žádaným malým vozům a ceny ojetin se drží na stabilní úrovni.
Jsou sportovní verze jako renault clio rs nebo clio v6 vhodné pro každodenní ježdění?
Pokud počítáte s tužším podvozkem a vyšší spotřebou, mohou sloužit i v běžném provozu. Ovšem jde spíše o záležitost pro nadšence.
Který motor doporučit pro rodinu?
Nejčastěji volenou volbou je benzinový 1.0 TCe (90 či 100 k), který nabízí dobrý kompromis mezi cenou, výkonem a spotřebou.