Ford

Recenze Ford Puma – svěží vítr v kategorii městských SUV

Ford Puma se v posledních letech stal klíčovým hráčem na trhu kompaktních SUV, a to zejména díky vyvážené kombinaci praktičnosti a atraktivního designu. Značka se vrátila k legendárnímu jménu, které v 90. letech označovalo malé sportovní kupé. Dnešní Ford Puma však cílí na široké publikum – od rodin a městských řidičů až po firmy, jež chtějí reprezentativní vůz, a milovníky sportovnější jízdy. Mnoho lidí si myslí, že díky zvýšenému posazu a moderním bezpečnostním systémům se hodí i pro delší cesty za město.

Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, kde se cení originalita a adaptabilita. Podle mého názoru právě praktičnost, moderní design a poměrně úsporné motory dávají Ford Pumě konkurenční výhodu oproti ostatním malým SUV. Díky bohaté výbavě a různým variantám pohonu se navíc Puma snadno přizpůsobí osobním preferencím každého řidiče.

Historie modelu a pověst značky

Ford Puma se na scéně poprvé objevila v roce 1997 jako sportovně laděné kupé. Model Ford Puma 1999 a Ford Puma 2000 přinesl svěží vítr do segmentu malých sportovních vozů – proslavila je verze s motorem 1.7, která si díky své hravé ovladatelnosti vysloužila srdce mnoha nadšenců. Poté se však model z výroby vytratil.

Až o mnoho let později se Ford rozhodl oživit jméno Puma, tentokrát však v podobě SUV. Nový Ford Puma zaujal designem i praktičností a od svého uvedení kolem roku 2020 si udržuje stabilní zájem zákazníků. Postupně se do portfolia začlenily i mild-hybridní verze, které kombinují nízkou spotřebu s výkonem vhodným pro každodenní provoz. V současnosti se připravuje Ford Puma 2024 a dokonce i predikce pro Ford Puma 2025, přičemž obě verze slibují další technologické inovace.

Značka Ford je dlouhodobě hodnocena jako spolehlivá a servisně dostupná. Majitelé oceňují především širokou dealerskou síť a dostupnost náhradních dílů. Oproti dřívějším generacím se nový Ford Puma posouvá do role všestranného SUV, jež kombinuje sportovního ducha se současnými požadavky na pohodlí i nízkou spotřebu.

Historie modelu Ford Puma
Historie modelu Ford Puma

Tabulka: Chronologie změn modelu

Generace / RokKlíčové vlastnosti
1997–2001 (kupé)Sportovní kupé, motor 1.7, hravý charakter
2020–2022 (SUV)Návrat v podobě SUV, mild-hybridní verze
2023–2024 (SUV)Vylepšené asistenční systémy, modernizovaný design
2025+Předpokládané rozšíření elektrifikace

Exteriér

Při pohledu na Ford Puma SUV vás zaujmou oblé tvary karoserie, které vytvářejí dynamický a přitom kompaktní dojem. Přední část vozu zdobí nápadná maska chladiče zasazená mezi ostře řezanými světlomety, což podle mého názoru působí sebevědomě a elegantně. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, a zadní partie s výraznými světly zase přidávají kapku sportovního nádechu.

Kromě aerodynamicky promyšlených tvarů se můžete těšit i na zajímavé prvky, jako jsou výrazné prolisy dveří či střešní spoiler u některých sportovních verzí. V případě vyšších výbav se objevují i chromované doplňky, které posouvají design ještě o třídu výš. Podle mého názoru se tak Puma dobře hodí i k reprezentativním účelům.

Výrobce nabízí širokou škálu barevných odstínů – od konzervativní černé nebo šedé až po zářivé metalické odstíny modré nebo červené. Záleží na osobním vkusu, ale pokud toužíte po nápadnějším autě, rozhodně máte z čeho vybírat.

Rozměry SUV Ford Puma zahrnují délku kolem 4200 mm a šířku necelých 1800 mm (přesné údaje se liší podle konkrétní verze). Těmito kompaktními proporcemi se Puma hodí do města, ale zároveň nabízí dostatečný prostor pro cestující. Pokud by Ford v budoucnu představil Ford Puma 4×4, jistě by se stal zajímavou možností i pro řidiče, kteří se pohybují v horských či méně upravených oblastech.

Exteriér Ford Puma
Exteriér Ford Puma

Tabulka: Dostupná barevná provedení

BarvaPoznámka
Černá metalickáElegantní, ale náchylná k prachu
StříbrnáNeutrální, vhodná pro firemní flotily
Červená dynamickáSportovní dojem
Modrá metalickáModerní a výrazná volba
Bílá perleťováVynikne v kombinaci s chromovanými doplňky

Interiér

Jakmile otevřete dveře, uvítá vás interiér, který kombinuje moderní design s praktičností. Výrobce kladl důraz na kvalitní materiály povrchové úpravy – měkčené plasty na palubní desce doplňují drobné dekorativní prvky ve formě hliníku nebo imitace dřeva, v závislosti na zvolené výbavě. Podle mého názoru Ford tímto krokem výrazně vylepšil dojem oproti starším generacím vozů segmentu B, a to i ve srovnání se svým vlastním modelem Fiesta, na jehož platformě Puma stojí.

Ergonomie je promyšlená tak, aby řidič i spolujezdci měli ovládací prvky po ruce. Sedadla jsou pohodlná a ve střední a vyšší výbavě mohou být také vyhřívaná nebo dokonce ventilovaná. Potěšil mě dostatečně široký rozsah posunu sedadel, a to i ve vertikálním směru, což oceníte zejména při delších cestách.

Co se týče technologií, v novém Ford Puma 2024 recenze často zdůrazňují velký centrální displej s intuitivním infotainmentem. Nechybí podpora pro Apple CarPlay ani Android Auto. Klimatizace bývá automatická a můžete si zvolit i dvouzónové provedení, což zvyšuje komfort zadních pasažérů. Zavazadlový prostor nabízí překvapivě bohatou kapacitu (kolem 400 litrů v základním uspořádání), a navíc podlážku s vodotěsnou přihrádkou pro mokré předměty.

Přístrojová deska působí moderně díky digitálnímu panelu, jenž je pro vyšší stupně výbavy k dispozici. Zadní sedadla poskytují dost prostoru pro dva dospělé, přestože se jedná o kompaktní SUV. Podle mého názoru to stačí i pro rodiny s menšími dětmi, protože do vozu snadno umístíte dětské sedačky.

Interiér Ford Puma
Interiér Ford Puma

Tabulka: Povrchové materiály v obalech

MateriálVlastnosti
Měkčený plastPříjemný na dotek, snadno se čistí
Látkové čalouněníZákladní verze, odolné
Alcantara (vyšší výbava)Sportovnější vzhled, dobré držení
Kůže (prémiová výbava)Luxusní dojem, snadná údržba

Technické vlastnosti

Ford Puma test v praxi dokazuje, že vůz se vyznačuje živými jízdními vlastnostmi i při menších motorech. Pod kapotou najdete nejčastěji tříválcové benzinové jednotky EcoBoost, které nabízejí výkon kolem 92–114 kW (v závislosti na konkrétním naladění a použití mild-hybridního systému). Některé verze mohou mít i manuální či automatickou převodovku, která podporuje plynulou akceleraci v městském provozu.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Fusion – nenáročný společník do městských ulic

Odpružení je naladěno tak, aby zvládalo nerovnosti na silnicích a zároveň poskytovalo jistotu v zatáčkách. Díky tomu se Puma cítí komfortně jak na dálnici, tak v rušných městských uličkách. Podle mého názoru vám přitom zprostředkuje dostatek zpětné vazby, abyste si užili i trochu sportovnější jízdy.

Hybridní technologie (mild-hybrid) využívá elektromotor, který podporuje spalovací motor při akceleraci a snižuje tak spotřebu paliva. To ocení hlavně ti, kdo dojíždějí denně do práce a chtějí ušetřit na provozních nákladech. Z pohledu dlouhodobého vlastnictví navíc mild-hybridní systém nebývá tolik složitý na údržbu jako plnohodnotný hybrid.

Pokud jde o další parametry, nový Ford Puma 2024 rozměry zůstává věrný kompaktnímu pojetí, ovšem mírně roste v šířce i délce pro zajištění lepší stability. Jakmile se objeví Ford Puma 4×4, mohl by to být atraktivní krok pro zákazníky, kteří potřebují lepší trakci ve zhoršených podmínkách.

Motor Ford Puma
Motor Ford Puma

Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů

PaketMotorPřevodovkaVýkon (kW)Mild-hybrid
Trend1.0 EcoBoost6st. manuál92Ne
Titanium1.0 EcoBoost mHEV7st. automat114Ano
ST-Line1.0 EcoBoost mHEV6st. manuál/7st. aut114Ano
Vignale1.5 EcoBoost (předpoklad)6st. manuál/7st. aut125+Ano (možné)

Funkčnost a komfort

Ford Puma nabízí poměrně velkorysý vnitřní prostor, a to především v přední části kabiny. Zadní sedadla jsou sice trochu těsnější, ale pro dvě dospělé osoby zůstávají dostatečně komfortní. Objem zavazadlového prostoru kolem 400 litrů dokáže pojmout velký nákup nebo několik kusů zavazadel na víkendový výlet. Podle mého názoru je to výborný kompromis mezi kompaktními rozměry vozu a praktickým využitím.

Na různých typech silnic si Puma drží solidní úroveň hluku a vibrací. Městské dopravní zácpy zvládá díky svižnému tříválci a příjemnému řazení (ať už manuálnímu, nebo automatickému). Výsledkem je rozumná spotřeba, která nepřekročí 7 l/100 km ani v hustém provozu. Když jsem naposledy vyrazil do centra, docela mě překvapilo, jak snadno jsem se proplétal mezi ostatními auty.

Na delších cestách oceníte pohodlná sedadla, ergonomické uspořádání palubní desky a důmyslnou izolaci od hluku. Ford Puma recenze a testy často vyzdvihují i nízkou únavu z dlouhého sezení. Pokud se občas vydáte na nezpevněné cesty, zvýšený podvozek vám poskytne o něco větší jistotu než standardní hatchback, a to i bez nutnosti 4×4 verze.

Bezpečnost na špatných silnicích podpoří asistenční systémy, například kontrola trakce či nouzové brzdění. Navíc vyšší světlá výška snižuje riziko poškození spodní části vozu na nerovnostech. Přesto si myslím, že se Puma hodí především na asfalt a do lehkého terénu spíše výjimečně.

Rozmery Ford Puma
Rozmery Ford Puma

Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny

ProstorObjem (l)Poznámka
Zavazadlový~ 400Variabilní dno kufru, praktická přihrádka
Přední prostorProstornýMísto pro vyšší řidiče i spolujezdce
Zadní prostorStředníPohodlné pro dvě osoby, dětské sedačky ok

Technologie a bezpečnostní systémy

U Fordu Puma najdete širokou škálu moderních asistenčních systémů, které vám usnadní každodenní ježdění. Základní verze obvykle obsahují elektronickou kontrolu stability (ESC), protiblokovací systém brzd (ABS) a několik airbagů. Ve vyšších výbavách nebo v příplatkových paketech narazíte na adaptivní tempomat, který dokáže udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu, a na systém pro vedení v jízdních pruzích.

Inovativní funkce, jako je hlídání mrtvého úhlu nebo automatické parkování, činí z Pumy uživatelsky velmi příjemné auto. Oceníte je hlavně v přeplněných městech, kdy se díky parkovacím senzorům a kamerám vyhnete stresu při manévrování. Když jsem poprvé zkoušel automatické parkování u Fordu Pumy, překvapilo mě, jak precizně si vůz poradil s omezeným prostorem.

Jedinečné vlastnosti najdete i v infotainmentu. Velký dotykový displej, kompatibilita s mobilními telefony přes Apple CarPlay či Android Auto a možnost ovládat některé funkce vozu z mobilu dokazují, že Ford Puma 2023 i chystaný nový Ford Puma 2024 kráčejí s dobou. Praktická je i funkce nouzového volání, která se sama spojí s dispečinkem v případě nehody.

Zhodnocení praktické užitečnosti je jasné: tyto systémy vám pomáhají bezpečně jezdit v různých situacích, ať už jde o hustý městský provoz, dálnici nebo nečekané překážky na silnici. Některé pokročilé funkce mohou snížit riziko nehody a přispět k nižšímu pojistnému.

Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení

Technologie / AsistentZákladní výbavaStřední výbavaNejvyšší výbava
Adaptivní tempomatNeAnoAno
Hlídání mrtvého úhluNeAnoAno
Automatické parkováníNeNeAno (příplatek)
Infotainment (velký displej)Ano (základ)Ano (rozšířen)Ano (prémiový)

Ekonomika

Spotřeba paliva je u Fordu Puma jedním z hlavních argumentů, proč si ho vybrat. Benzinové tříválcové verze EcoBoost se v městském provozu pohybují kolem 6,5–7,5 l/100 km, na dálnici klesá spotřeba k 5,5–6,0 l/100 km. V kombinovaném cyklu se pak můžete dostat na příjemných 6–6,5 l/100 km, obzvlášť pokud máte mild-hybridní verzi.

Náklady na vlastnictví zahrnují nejen spotřebu, ale také údržbu, daně a pojištění. Ford tradičně nabízí relativně dostupný servis a náhradní díly, díky čemuž si provozovatelé nestěžují na příliš vysoké provozní výdaje. Daň z nabytí auta či povinné ručení se odvíjejí od výkonu a stáří vozu.

Energetická účinnost hybridů a elektromobilů sice roste, ale v kategorii malých SUV je klasický mild-hybrid stále zajímavou volbou. Plně elektrické verze Ford Pumy se v budoucnu možná objeví, nicméně v současné nabídce figurují převážně benzinové motorizace s menší elektrickou podporou.

Ekonomika Ford Puma
Ekonomika Ford Puma

Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu

VerzeMěsto (l/100 km)Dálnice (l/100 km)Smíšený cyklus (l/100 km)
1.0 EcoBoost7,06,06,5
1.0 EcoBoost mHEV6,55,56,0
Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Ecosport – malý, ale sebevědomý SUV hráč

Cena a výbava

Ford Puma se na českém trhu cenově pohybuje v pásmu od zhruba 450 000 Kč (základní výbava) až po 700 000 Kč a více u nejvyšších a sportovně laděných verzí. Dostupné balíčky obvykle zahrnují Trend, Titanium a ST-Line, přičemž každý z nich přináší jiné kombinace výbavových prvků. Trend je zaměřený na praktickou stránku, zatímco Titanium boduje komfortem a ST-Line láká na sportovnější design a naladění.

Hlavní rozdíly ve výbavě spočívají v použitých materiálech v interiéru, typu osvětlení (halogen vs. LED), rozměru litých kol a dostupnosti pokročilých asistenčních systémů. Například do vyšších stupňů výbavy patří i adaptivní tempomat, parkovací asistent a vyhřívaná sedadla. Pokud prahnete po ještě luxusnější výbavě, některé trhy nabízejí i verzi Vignale, která posouvá Pumu směrem k prémiovým segmentům.

Podle mého názoru je poměr ceny a kvality u Fordu Pumy dobrý, protože už v základu získáváte relativně bohatou výbavu. Pokud si připlatíte za vyšší výbavové stupně, vůz se přiblíží kategoriím, které se cenově pohybují výš, ale nabídnou menší zábavu za volantem.

Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly

SestavaKlíčové rysyCena (od)
TrendZákladní výbava, manuální klima, halogen světla~ 450 000 Kč
TitaniumKomfortní prvky, LED světlomety, lepší interiér~ 520 000 Kč
ST-LineSportovní podvozek, bodykit, digitální přístroje~ 550 000 Kč
Vignale*Prémiová kůže, top asistenční systémy~ 630 000 Kč+

Srovnání s konkurencí

Na poli malých SUV se Ford Puma musí postavit silné konkurenci. Jedním z hlavních soupeřů je Volkswagen T-Cross, který láká na precizní zpracování a vysokou zůstatkovou hodnotu. Druhým rivalem může být například Peugeot 2008, jenž vsází na francouzský šarm a pestré možnosti personalizace.

Z pohledu klíčových vlastností drží Ford Puma výhodu v pohonných jednotkách – tříválce EcoBoost nabízejí svižnou akceleraci a slušnou spotřebu. T-Cross také nabízí kvalitní benzínové motory TSI, ovšem cenovka bývá o něco vyšší, a tak poměr cena/výkon vyznívá často lépe pro Pumu. Peugeot 2008 se se svým designem a bohatou výbavou zase zamlouvá těm, kdo chtějí originální interiér s malým volantem a digitálním panelem i-Cockpit.

Ford Puma 2022 či 2023 recenze a testy někdy zmiňují, že podvozek Pumy je naladěn dynamičtěji, takže se s ní dá užít více zábavy v zatáčkách. T-Cross je spíš univerzálnější, zatímco Peugeot 2008 se kloní k pohodlí a moderním technologickým prvkům. Výhodou Pumy zůstává i praktický kufr s důmyslnou podlážkou a vyšší užitečnou hmotností.

Co se ceny týče, T-Cross začíná o něco výš a 2008 je srovnatelná s cenovou politikou Fordu. Z hlediska technologií najdete u všech tří soupeřů adaptivní tempomat, parkovací asistenty nebo moderní infotainment. Přesto se u Fordu snáze dopracujete k vyšší výbavě za nižší sumu.

Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty

ModelMotory (výkon)Cena (základ)Hlavní deviza
Ford Puma1.0 EcoBoost (92–114 kW)~ 450 000 KčSportovní naladění, praktický kufr
VW T-Cross1.0 TSI (70–85 kW)~ 480 000 KčKvalita zpracování, značka
Peugeot 20081.2 PureTech (75–96 kW)~ 460 000 KčDesign, moderní interiér

Zkušební jízda: zážitek z jízdy

Když jsem se poprvé posadil za volant Ford Pumy, měl jsem pocit, že sedím ve voze, který mě okamžitě vtahuje do dění na silnici. Poloha řidiče je o něco vyšší než u klasického hatchbacku, ale přesto mi vůz připadal agilní a příjemně ovladatelný. Při rozjezdu mě překvapilo svižné reakce tříválcového motoru i jeho kultivovaný chod.

Ve městě jsem si užíval skvělý výhled z vozu a dobře naladěné řízení, díky němuž jsem snadno kličkoval v hustém provozu. Ani parkování v úzkých uličkách mě nevystresovalo, protože senzory a parkovací kamera mi pomohly najít přesnou pozici bez zbytečného couvání tam a zpět. Když jsem vyrazil na dálnici, Puma se chovala sebejistě, a to i při 130 km/h. Stabilitu a ticho v kabině jsem ocenil po několika hodinách cestování.

Na okreskách jsem zase objevil sportovního ducha – auto precizně reagovalo na pokyny volantu a v zatáčkách jsem cítil, že má trochu „fiestovské“ geny. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje, protože spojuje praktičnost s dávkou radosti z řízení.

Skryté náklady a nuance vlastnictví

Pořízení Fordu Puma nepředstavuje jen pořizovací částku, ale i následné výdaje na servis, pojištění a spotřební materiál. Pravidelné prohlídky po 20 000 kilometrech (nebo jednou za rok) obvykle nezatíží peněženku tak výrazně jako u prémiových značek. Běžné díly, například olejové filtry a brzdové destičky, jsou snadno k sehnání.

Náhradní díly nicméně mohou zdražit, pokud je vyžadován originální lak či specifická elektronika (např. u verzí s nadstandardní výbavou). Pokud počítáte s provozem v extrémních podmínkách, jako jsou drsné zimy nebo dlouhodobý pobyt v přímořských oblastech s vysokou vlhkostí, vyplatí se myslet na dodatečnou antikorozní ochranu podvozku.

Vzhledem k tomu, že se jedná o relativně nový model, budete mít možná kratší čekací lhůty na díly, ale také nižší dostupnost druhovýrobců u některých komponentů. Když jsem naposledy potřeboval vyměnit zrcátko po drobné nehodě, v autorizovaném servisu ho měli skladem, takže to šlo vyřešit během dvou dnů.

Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování

Pokud jde o rodinné využití, Ford Puma sice neoplývá obřím vnitřním prostorem, přesto do něj snadno umístíte dvě dětské sedačky a ještě zbude místo pro menší zavazadla. Objem kufru kolem 400 litrů vystačí na menší kočárek nebo týdenní nákup, a pokud potřebujete převézt něco většího, zadní sedadla lze jednoduše sklopit.

Pro pracovní účely může Puma oslovit drobné podnikatele či živnostníky, kteří chtějí mít reprezentativní vůz na schůzky, ale také zůstat mobilní ve městě. Díky kompaktním rozměrům se nebudete v centru tísnit, a navíc spotřebujete méně paliva než u větších SUV.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford F150 – ikonický pracant s bohatou tradicí

Na dlouhých cestách vás potěší pohodlné sedadlo řidiče, slušná ergonomie i relativně tichá kabina. Před několika měsíci jsem vezl v Pumě na delší štrece čtyři pasažéry a nikdo si nestěžoval na nedostatek místa. Spotřeba se držela kolem 6 l/100 km, což jsem vnímal jako vítaný bonus.

Jedinečné vlastnosti

Jedinečnost nového Ford Pumy spočívá v kombinaci hravého designu, praktičnosti a moderních technologií. Z dědictví malého sportovního kupé si uchoval především živost a sportovní nádech, nyní navíc doplněný o SUV charakter. Mnoho lidí si myslí, že tímto krokem Ford výborně pokryl potřebu zákazníků, kteří chtějí stylové, ale zároveň funkční auto pro každodenní použití.

Jedinečné vlastnosti Ford Puma
Jedinečné vlastnosti Ford Puma

Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy, je další bod, kde Ford Puma boduje. Díky kompaktním rozměrům a přehlednému řízení nebudete mít problém najít vhodné místo, a to i ve frekventovaných částech města. Přidejte k tomu variabilní interiér a úsporné motory a máte skvělého partnera pro život v moderní metropoli.

Budoucí likvidita

Z hlediska ztráty hodnoty v čase se Ford Puma drží zhruba na průměru segmentu malých SUV. Vzhledem k popularitě modelu a široké základně zákazníků je poptávka po ojetých kouscích relativně stabilní. Záleží samozřejmě na stavu vozu, jeho výbavě a pravidelném servisu.

Pokud se rozhodnete Pumu po pár letech prodat, pravděpodobně narazíte na dostatek zájemců, hlavně v kategorii rodin nebo městských řidičů, kteří hledají něco kompaktního a přitom reprezentativního. Obtíže při dalším prodeji vás tak čekají jen v případě, že vůz nebude v dobré technické kondici nebo utrpěl vážné poškození.

Výhody a nevýhody

Mezi hlavní výhody Ford Pumy patří její živé jízdní vlastnosti, promyšlená ergonomie a velkorysý zavazadlový prostor vzhledem k menším vnějším rozměrům. Mnoho lidí si myslí, že Puma nabízí ve svém segmentu nadprůměrný poměr mezi cenou a získanou hodnotou, zejména pokud jde o moderní technologie a asistenční systémy.

Nevýhodou může být omezený prostor na zadních sedadlech pro vysoké dospělé cestující. Rovněž nelze očekávat, že menší motor uspokojí vysloveně sportovní ambice řidičů, kteří touží po extrémních výkonech. Pro ně by mohla vyjít ST verze s vyšším výkonem, ale to už je jiná cenová kategorie.

Výhody a nevýhody Ford Puma
Výhody a nevýhody Ford Puma

Ve srovnání s konkurencí jako Volkswagen T-Cross či Peugeot 2008 působí Puma atraktivnějším dojmem, i když u některých verzí může být interiér trochu jednodušší. Na druhou stranu je obvykle levnější a poskytuje více zábavy za volantem. Pokud hledáte kompromis mezi praktickým městským crossoverem a vozem, který vás potěší při svižnější jízdě, Ford Puma stojí rozhodně za úvahu.

Balíčky služeb a pojištění

Záruční podmínky se u Fordu Puma obvykle vztahují na několik let nebo desítek tisíc najetých kilometrů, podle toho, co nastane dřív. Při koupi nového vozu obvykle získáte základní záruku a možnost prodloužení, která může pokrýt i klíčové komponenty jako motor a převodovku. V autorizovaných servisech vám zároveň často nabídnou doplňkové služby, například první servis zdarma.

Doplňkové balíčky mohou zahrnovat rozšířenou asistenci, která v případě poruchy zajistí odtah či náhradní vůz. Myslím si, že pro lidi, kteří používají auto k dojíždění do práce nebo na častější služební cesty, se tato služba vyplatí.

Pokud jde o pojištění, sazby se liší podle věku řidiče, místa bydliště a samozřejmě výkonu vozu. Pro méně výkonné verze je povinné ručení i havarijní pojištění dostupné za relativně přijatelné částky, zatímco vyšší výkon, případně sportovní bodykit, mohou cenu pojistky navýšit.

Závěr

Ford Puma je dle mého názoru skvělou volbou pro řidiče, kteří hledají kompaktní SUV s osobitým stylem a praktickými prvky. Nabízí širokou škálu výbav a motorizací, které vyhoví různým potřebám, ať už jste rodina, městský člověk s omezeným parkovacím prostorem, nebo menší firma, jež chce reprezentativní vůz v rozumné cenové hladině.

Osobně bych zdůraznil, že se vyplatí prozkoumat vyšší výbavové stupně, pokud máte rádi luxus a chytré asistenční funkce. Zároveň bych upozornil na pravidelnou údržbu, abyste si uchovali bezproblémový chod a udrželi jeho hodnotu v případě dalšího prodeje. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, zvláště pokud se nebojíte vybrat odvážnější barvy a vychutnat si sportovnější jízdu.

Často kladené otázky

Jaká je skutečná spotřeba paliva u Ford Pumy?

Záleží na motorizaci a jízdním stylu. V praxi se pohybuje kolem 5,5–7 l/100 km u mild-hybridních verzí.

Je Ford Puma 4×4 k dispozici?

Zatím nikoli. Objevují se spekulace, že by Ford mohl uvést verzi s pohonem všech kol, ale oficiálně zatím není na trhu.

Jak si stojí starý model Ford Puma 1.7 z let 1999/2000?

Jedná se o úplně jiný vůz – sportovní kupé. Dnes je spíše ceněný mezi fanoušky jako zábavný youngtimer s výbornou ovladatelností.

Lze do Pumy pohodlně umístit dětské sedačky?

Ano, vzadu je dostatek místa na dvě sedačky a ISOFIX úchyty usnadňují jejich instalaci. Pro tři děti už může být prostor omezený.

Kolik se platí za základní servisní prohlídku?

Ceny se mohou lišit dle konkrétního servisu a regionu, ale pohybují se kolem 3–5 tisíc Kč za běžnou výměnu oleje a kontrolu vozu.

Jaký je rozdíl mezi mild-hybridem a klasickým benzínem?

Mild-hybrid využívá malý elektromotor pro podporu při akceleraci a rekuperaci energie. Může snížit spotřebu, ale nenabízí čistě elektrický režim jízdy.

Kdy přijde nový Ford Puma 2024 na trh?

Oficiální datum Ford zatím přesně nestanovil, ale předpokládá se, že bude představen koncem roku 2023 a prodej odstartuje v roce 2024.

Signature Jaroslav Netrebich Autoexperts.cz

Netrebich Jaroslav

Yaroslav Netrebich je diplomovaný strojní inženýr s více než desetiletou praxí v automobilovém průmyslu. Je držitelem certifikátu Advanced Automotive Diagnostics a účastníkem kurzů o elektrických a ekologických technologiích v automobilovém průmyslu. Yaroslav se účastnil mezinárodních autosalonů, jako jsou Ženevský autosalon a IAA Mobility, a testovacích jízd předních značek včetně BMW, Tesla a Mercedes-Benz. Jeho články byly publikovány na významných portálech, jako je www.auto.cz , www.sauto.cz, což potvrzuje jeho autoritu v oblasti odborných znalostí automobilového průmyslu.

↓ Související články ↓

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button