Ford

Recenze Ford Everest: Odolný parťák na silnici i mimo ni

Ford Everest je robustní SUV, které spojuje prostornost, schopnost zdolávat obtížný terén a překvapivě komfortní jízdu. Mnoho lidí si myslí, že právě jeho univerzálnost jej činí zajímavým pro rodiny, firemní nasazení i milovníky sportovních aktivit. Podle mého názoru představuje Everest silnou alternativu pro všechny, kdo hledají spolehlivé auto schopné zdolat i méně přístupné cesty. V aktuálních ročnících (ford everest 2023, ford everest 2024 i spekulace o ford everest 2025) navíc zaujme modernizovaným designem a bohatou technologickou výbavou.

Automobilka Ford s tímto modelem útočí na segment robustních off-roadů, které ale nabízejí i dostatečné pohodlí pro městský provoz. Když jsem měl možnost krátce usednout za volant, překvapila mě kombinace pohodlného interiéru a nadstandardní prostupnosti terénem. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, což potvrzuje jak jeho design, tak široká cílová skupina: rodiny, městští řidiči, firmy i milovníci výletů do přírody.

Historie modelu a pověst značky

Ford Everest se poprvé objevil na některých trzích v Asii a Austrálii už na přelomu tisíciletí, kdy ho automobilka uvedla jako SUV odvozené z pick-upu Ford Ranger. Postupně prošel několika generacemi, přičemž každá z nich přinesla vylepšení designu, komfortu a technologie. Mnoho lidí si myslí, že důraz na spolehlivost a odolnost v těžkých podmínkách zajistil Everestu stálou oblibu mezi off-road nadšenci.

Historie modelu Ford Everest
Historie modelu Ford Everest

Značka Ford si dlouhodobě udržuje pověst výrobce robustních a spolehlivých vozů, které nabízejí slušný poměr ceny a výkonu. Servisní síť a dostupnost náhradních dílů patří k výhodám, jež zákazníci oceňují. Když jsem se bavil s několika majiteli starších Everestů, většinou chválili solidní konstrukci a schopnost auta vydržet i náročné podmínky.

V porovnání s předchozími verzemi modelu se novější ročníky, například ford everest 2023 nebo ford everest 2024, zaměřují více na komfort v interiéru a moderní infotainment. Díky tomu se rozšířil i okruh potenciálních zájemců z řad rodin a firem, které hledají reprezentativní vůz s terénními schopnostmi.

Tabulka: Chronologie změn modelu (roky, klíčové vlastnosti)

Rok / GeneraceKlíčové vlastnosti
2003 (1. gen)Odvozen z Ford Ranger, základní off-roadové prvky
2007 (2. gen)Modernizace designu, lepší výbava interiéru
2015 (3. gen)Výrazný facelift, pokročilé asistenční systémy
2023–2024 (4. gen)Nový design, vylepšený infotainment, vyšší komfort

Exteriér

Karoserie Ford Everest je konstruována na základě pick-upu, takže se může pochlubit robustními liniemi a vysokou stavbou. Boky vozu mají výraznou křivku, která zvýrazňuje maskulinní profil, zatímco přední maska s velkým logem zdůrazňuje jeho silný charakter. Mnoho lidí si myslí, že právě tato výrazná silueta dává Everestu nezaměnitelný vzhled.

Exteriér Ford Everest
Exteriér Ford Everest

Jedinečné prvky exteriéru zahrnují mohutnou mřížku chladiče, LED denní svícení a chromované doplňky, jež dodávají vozu punc luxusu. Podle mého názoru se vydařily i robustní blatníky, které zdůrazňují terénní ambice modelu. Mezi volitelnými prvky najdete například střešní ližiny pro přepravu sportovního vybavení nebo nášlapy pro snadnější nastupování.

Ford Everest 2023 a 2024 přinášejí osvěžený design přední části a modernizované zadní světlomety, díky nimž auto působí dynamičtěji a sebevědoměji. V některých trzích se hovoří i o verzi ford everest 2025, která by mohla přinést drobné úpravy aerodynamiky a ještě výraznější světelné signature. Když jsem stál vedle Everestu na autosalonu, upoutala mě jeho výška a přítomnost detailů, které prozrazují určení do náročných podmínek.

Barvy a možnosti výbavy se pohybují od klasické bílé a stříbrné po tmavé metalické odstíny, které podtrhují off-road charakter. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, což ocení všichni, kdo hledají sebevědomý design v kategorii velkých SUV.

Tabulka: Dostupná barevná provedení

BarvaCharakteristika
Bílá perleťElegantní, svěží design
Stříbrná metalickáDecentní, snadno udržovatelná
Černá metalickáPrémiový vzhled, zdůrazňuje kontury
Modrá metalickáSportovní nádech, univerzální styl
Šedá grafitováModerní, vhodná pro firemní použití

Interiér

Otevření dveří Ford Everest vás uvítá prostorným interiérem, který je navržen tak, aby spojoval komfort a praktičnost. Sedadla nabízejí dostatečnou oporu zad, a i při delších trasách se nebudete cítit unaveni. Mnoho lidí si myslí, že kvalita čalounění a použitých materiálů je srovnatelná s prémiovějšími modely, a já tento názor sdílím – textilie i kůže působí robustně a odolně.

Interiér Ford Everest
Interiér Ford Everest

Ergonomie kokpitu klade důraz na intuitivní ovládání. Dotykový displej infotainmentu se nachází ve středu palubní desky, zatímco základní spínače klimatizace a multimédií zůstávají snadno dostupné. Podle mého názoru to ocení zejména řidiči, kteří chtějí mít všechno na dosah ruky, aniž by museli tápat v komplikovaném menu.

Technologie a vybavení vozu zahrnují multimediální systém s navigací, možnost připojení chytrého telefonu a výkonnou klimatizaci, která dokáže chladit celou kabinu. Vyšší verze se pyšní prémiovým audiosystémem, a některé balíčky dokonce nabízejí panoramatickou střechu či vyhřívaná sedadla. Když jsem naposledy seděl v novém Everestovi, ocenil jsem i digitální přístrojový štít, který zobrazoval všechny důležité údaje přehledně a moderním způsobem.

Vizualizace interiéru se zaměřuje na robustní palubní desku s výraznými horizontálními liniemi, které zvýrazňují šířku kabiny. Sedadla ve druhé a třetí řadě se dají sklopit, čímž se zvýší objem zavazadlového prostoru. Pokud jde o ford everest rozměry, můžete počítat s dostatečnou nabídkou místa pro nohy i hlavu pro cestující na všech sedadlech.

Tabulka: Povrchové materiály v obalech

MateriálVlastnosti
LátkaDobrá prodyšnost, snadná údržba
KoženkaOdolnější proti špíně, dostupnější cena
Pravá kůžePrémiový dojem, vyšší cena
Měkčené plastyKomfortní dotek, tlumí hluk
Dekor imitace dřeva / hliníkuLuxusní akcent, estetický prvek

Technické vlastnosti

Ford Everest se na různých trzích prodává s několika typy motorů, a to včetně dieselových variant, které poskytují dostatečný točivý moment pro terénní výpravy i dálniční provoz. Typicky se setkáte s čtyřválcovou či šestiválcovou motorizací, přičemž některé verze nabízejí přibližně 150–200 kW výkonu. Díky tomu Everest dokáže svižně akcelerovat, i když je naložený.

Motor Ford Everest
Motor Ford Everest

Převodovka bývá většinou automatická šestistupňová nebo desetistupňová (u nejnovějších ročníků), což zaručuje plynulou jízdu a optimalizaci spotřeby při vyšších rychlostech. Pokud tedy preferujete bezstarostné řazení, Everest vás v tomto směru nezklame. Mnoho lidí si myslí, že počet převodových stupňů má zásadní vliv na hospodárnost jízdy, a já s nimi souhlasím – zejména u tak velkého SUV.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford GT: Ultimátní zážitek z jízdy pro opravdové nadšence

Odpružení je naladěno tak, aby auto zvládalo výmoly a nerovnosti i při plném obsazení. Zároveň však zůstává stabilní na dálnici, kde se nehoupe jako některé starší off-roady. Myslím si, že to ocení každý, kdo chce univerzální vůz pro rodinné potřeby i občasné dobrodružství v terénu.

Dynamika Everestu odpovídá jeho hmotnosti. Nečekejte sprinty jako u sportovních sedanů, avšak pro běžné předjíždění a rychlou jízdu po dálnicích je výkon dostačující. Při jízdě off-road přijde vhod pohon 4×4 se systémem řízení trakce, který pomáhá v náročných situacích.

Rozdělení specifikací se liší podle verzí a paketů. Některé trhy nabízejí sportovně laděný paket se zajímavějšími koly a výraznějšími doplňky, zatímco luxusní varianta s koženým interiérem potěší ty, kdo chtějí prémiový zážitek.

Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů

PaketMotorPřevodovkaVýkon (kW)Další výbava
Základ2.0l Diesel6st. automat~120–130Látková sedadla, manuální klima
Střední (Trend)2.2l Diesel10st. automat~140–150Koženka, automatická klima, park. senzory
Prémiový (Titanium)3.2l Diesel / V610st. automat~160–200Kůže, panoramat. střecha, adapt. tempomat

Funkčnost a komfort

Vnitřní prostor Ford Everest se řadí k nadprůměru. Dvě řady sedadel nabízejí dostatek místa pro pět osob, zatímco u verzí s třetí řadou můžete přepravovat až sedm pasažérů. Pokud potřebujete převézt více zavazadel, sedadla v zadních řadách lze snadno sklopit a z vozu se rázem stane praktický stěhovák. Ford everest rozměry tak opravdu potěší rodiny i malé firmy, které chtějí auto pro více účelů.

Rozmery Ford Everest
Rozmery Ford Everest

Úroveň hluku a vibrací je na vyšší úrovni, než byste u terénního SUV čekali. Při běžné jízdě v městské dopravě nebudete výrazně rušeni hlukem motoru ani hlukem od pneumatik. Když jsem zkoušel Everest v kopcovitém terénu, zaznamenal jsem minimální vibrace v kabině, což dokazuje pečlivě navrženou konstrukci podvozku.

V městských dopravních zácpách překvapí slušná manévrovatelnost, i když musíte počítat s většími rozměry auta. Spotřeba paliva se v hustém provozu může pohybovat výše, obzvlášť pokud máte pohon 4×4. Na dlouhých cestách ale oceníte pohodlné sezení a velký prostor, díky němuž se cestující necítí stísněně.

Bezpečnost na špatných silnicích posiluje robustní konstrukce rámu a chytrá elektronika hlídající trakci. Pokud se s Everesem vydáte do terénu, auto zvládne i hlubší brody či prudší stoupání – samozřejmě za předpokladu, že zvolíte vhodné pneumatiky a přizpůsobíte jízdu daným podmínkám.

Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny (v litrech, srovnání)

Konfigurace sedadelObjem kufru (l)Prostor pro cestující (l)
5 míst (2 řady)800–900 (cca)~3000
7 míst (3 řady)450–550 (cca)~3000
Se sklopenou 3. řadou1000+ (cca)~3000

Technologie a bezpečnostní systémy

Základní asistenční systémy řidiče u Ford Everest zahrnují protiblokovací systém brzd (ABS), elektronickou kontrolu stability (ESC) a trakční kontrolu. U vyšších výbav, například Titanium, se objevují i pokročilejší funkce jako hlídání jízdního pruhu, adaptivní tempomat či automatické nouzové brzdění (AEB). Myslím si, že tyto prvky výrazně zvyšují bezpečnost, zejména při jízdě v hustém městském provozu.

Inovace a jedinečné vlastnosti Ford Everest spočívají třeba v terénních režimech přizpůsobených různým povrchům (bahno, písek, kameny). Když jsem tento systém viděl v akci, pochopil jsem, proč je Everest tolik oblíbený v zemích, kde cesty nejsou vždy tak kvalitní jako evropské dálnice. Systém sám optimalizuje rozdělení točivého momentu a reakce plynu, aby vůz neztratil trakci.

Praktickou užitečnost těchto asistentů ocení jak rodiny, tak firemní zákazníci. Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje i sadu airbagů, včetně bočních a hlavových, která chrání posádku v případě nehody. Ocenil jsem rovněž zadní parkovací kameru a senzory, které usnadňují couvání, zejména v městských podmínkách.

U moderních ročníků (ford everest 2023, ford everest 2024) se objevují další vychytávky, jako je digitální přístrojový štít nebo asistent pro sjíždění prudkých svahů. Pokud si potrpíte na špičkovou výbavu, Ford Everest může nabídnout balíčky, které se vyrovnají i prémiovým konkurentům. Podle mého názoru tak kombinuje robustní základ s moderní elektronikou.

Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení

VýbavaABS/ESC/TCSHlídání pruhůAdapt. tempomat4×4 režimNouzové brzdění
Základ (Trend)AnoNe (volitelně)Ne (volitelně)Ano (paket)Ne (volitelně)
Střední (Titanium)AnoAnoAnoAnoAno
Prémiová (Sport/Lux)AnoAnoAnoAnoAno (rozšířené)

Ekonomika

Spotřeba paliva se u Ford Everest pohybuje v rozmezí 8–10 l/100 km na dálnici a 10–12 l/100 km ve městě, v závislosti na typu motoru, převodovky a pohonu. Verze 4×4 obvykle vykazuje o něco vyšší hodnoty. Pokud zvažujete cestování do terénu, musíte počítat s dalším nárůstem spotřeby.

Ekonomika Ford Everest
Ekonomika Ford Everest

Náklady na vlastnictví zahrnují servis, daně a pojištění. Díky poměrně rozšířené servisní síti Fordu by neměl být problém s dostupností náhradních dílů, i když některé díly (hlavně pro speciální terénní verze) mohou stát více. Pojištění SUV s vyšším objemem motoru bývá dražší, ale pokud máte bonusy za bezeškodní průběh, rozdíl nemusí být zásadní.

Energetická účinnost hybridů a elektromobilů zatím není v případě Everestu aktuální, protože k dispozici jsou především dieselové a benzinové verze. Někteří motoristé doufají, že se v budoucnu objeví elektrifikovaná varianta, jež by mohla snížit spotřebu a emise. Prozatím však musíte počítat s mírně vyššími provozními náklady, vyváženými schopnostmi vozu a univerzálností použití.

Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu

Verze/motorMěsto (l/100 km)Dálnice (l/100 km)Smíšený (l/100 km)
2.0l Diesel (FWD)9–108–9~9
2.2l Diesel (4×4)10–128–9~10
3.2l Diesel (4×4)11–139–10~11

Cena a výbava

Ceník Ford Everest se výrazně liší podle toho, na jakém trhu ho pořizujete a v jaké výbavě jej chcete mít. Základní verze se obvykle pohybují ve střední cenové hladině, zatímco prémiové varianty s vyspělou elektronikou a luxusním interiérem mohou dosáhnout ceny srovnatelné s konkurenčními SUV vyšší třídy.

Dostupné balíčky často rozdělují model na několik úrovní: Trend, Titanium a Sport (popř. Platinum či Limited v některých regionech). Hlavním rozdílem bývá pohon (FWD vs. 4×4), typ motoru, materiály v interiéru a přítomnost pokročilých asistenčních systémů. Podle mého názoru se vyplatí investovat alespoň do střední výbavy, která nabízí dobrý kompromis mezi cenou a pohodlím.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Mustang – americká ikona v novém kabátě

Poměr ceny a kvality je slušný, zvlášť pokud oceňujete schopnost vozu překonávat těžký terén, zatímco vám zároveň poskytuje komfort na silnici. Mnoho lidí si myslí, že Ford Everest dokáže zastoupit více rolí – je reprezentativní, pohodlný, ale i odolný v náročných podmínkách.

Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly

VerzeTyp pohonuKlíčové prvky výbavyOrientační cena*
Trend (Základ)FWD/4×4Látka, manuál klima, základní audio$30–40 tis. USD
Titanium4×4Kůže, automat klima, vysp. infotainment$40–50 tis. USD
Sport / Platinum4×4Prémiová kůže, adaptivní tempomat, off-road balíček$50–60 tis. USD

Srovnání s konkurencí

Na trhu off-roadově laděných SUV Ford Everest soupeří s modely jako Toyota Fortuner, Mitsubishi Pajero Sport či Isuzu MU-X. Každý z nich nabízí podobný koncept velkého SUV s rámovou konstrukcí a schopností zvládat náročné terénní podmínky. Mnoho lidí si myslí, že Everest zaujme především interiérem a bohatou výbavou, zatímco Toyota Fortuner boduje obrovskou pověstí spolehlivosti.

Pokud jde o cenu, Fortuner a Pajero Sport se pohybují na srovnatelné úrovni s Everestem. Pokud však zohledníme design a komfort, Everest bývá v recenzích chválen pro modernější vzhled a povedený interiér. Fortuner sází na tradiční toyotí spolehlivost a konzervativnější design, zatímco Pajero Sport láká sportovnějším exteriérem a zajímavou pohonnou jednotkou.

Z pohledu technologií a asistenčních systémů se Everest drží na špici díky adaptivnímu tempomatu, hlídání jízdního pruhu či asistentu pro sjíždění kopců. Mitsubishi Pajero Sport a Isuzu MU-X nabízejí podobné funkce, ale v některých verzích můžou mírně zaostávat v uživatelské přívětivosti. Myslím si, že Everest v tomhle ohledu odvedl kus práce, zejména s příchodem novějších ročníků.

Pokud jde o spotřebu paliva, většina konkurentů se nachází ve velmi podobných hodnotách 9–12 l/100 km v závislosti na motorizaci a podmínkách jízdy. Co se týče dynamiky, Everest i Fortuner nabízejí dostatečný výkon pro svižnou jízdu a pohodové předjíždění. Pajero Sport může mít mírně sportovnější charakter, ale rozdíly nejsou zásadní.

Výhodou Everestu je univerzální využitelnost a síť servisů Ford, která je v mnoha zemích poměrně hustá. Na druhou stranu někteří řidiči upřednostní “nezničitelnost” toyotího pohonu či nižší cenovku Isuzu MU-X. Rozhodování tedy hodně záleží na osobních preferencích: jestli chcete moderní design, pokročilé technologie a prostorný interiér, Everest může být favorit.

Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty

ModelCena (ojeté/nové)Motor.Spotřeba (l/100 km)TechnologieCharakteristika
Ford EverestStřední/vyššíDiesel9–12Moderní asistent.Komfort, off-road schopnosti
Toyota FortunerStřední/vyššíDiesel9–12Konzervativ. asistent.Spolehlivost, klasický design
Mitsubishi Pajero SportStředníDiesel9–12Sport. laděníDynamic. jízda, menší interiér
Isuzu MU-XNižší/středníDiesel9–11Jednodušší systémyRobustnost, přijatelná cena

Zkušební jízda: zážitek z jízdy

Když jsem poprvé usedl za volant Ford Everest, překvapil mě masivní pocit bezpečí a výborná viditelnost. Sedadlo řidiče je dostatečně vysoko, takže máte silný přehled o dění okolo. Při prvním rozjetí mě potěšila jemná odezva plynu i hladká činnost automatické převodovky. V městském provozu jsem se cítil jako v menším MPV, nikoli v těžkém off-roadu.

Na dálnici Everest dokáže svižně zrychlit, a když potřebujete předjet, motor reaguje bez výraznější prodlevy. Díky stabilnímu podvozku se v zatáčkách vůz nenaklání tak dramaticky, jak byste možná očekávali. Když jsem projížděl klikatou silnicí, měl jsem jistotu, že mám auto pod kontrolou.

Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje – terénní schopnosti totiž nezůstávají jen na papíře. Když jsem s Everestem vyjel na polní cestu se špatným povrchem, ihned jsem ocenil vysokou světlou výšku a účinnou trakci na blátě. Překonávání menších překážek mě bavilo, protože jsem se nebál, že bych někde uváznul.

Celkově mě zkušební jízda nadchla. Everest kombinuje pohodlí na asfaltu a průchodnost v terénu do jednoho robustního balíčku. Pro mě se stal důkazem, že i velké SUV může nabídnout slušné jízdní vlastnosti a pohodlné cestování.

Skryté náklady a nuance vlastnictví

Majitel Ford Everest musí počítat s pravidelnými náklady na údržbu, jako je výměna oleje, filtrů a spotřebního materiálu brzd. Tyto položky se nijak dramaticky neliší od ostatních SUV v dané třídě, ale vyšší hmotnost vozu může zkrátit životnost některých dílů (např. brzdových destiček). Když jsem naposledy konzultoval servisní plán, doporučovali mi měnit olej po zhruba 10 000–15 000 km.

Obtížnější může být shánění náhradních dílů ve specifických zemích, kde se Everest oficiálně neprodává. Pak se vyplatí vybrat specializovaný servis nebo e-shop, který díly dováží. Z mé zkušenosti to není neřešitelné, jen si připravte čas a peníze.

V extrémních podmínkách, jako je horké léto nebo mrazivá zima, Everest obstojí, pokud mu dopřejete kvalitní kapaliny a pravidelnou kontrolu. Odolná konstrukce rámu a pohon 4×4 dávají větší klid duše, ale nesmíte zapomínat na správné pneumatiky.

Celkově vlastnictví nepřináší žádné extrémně nečekané výdaje, ale musíte vzít v úvahu, že jde o robustní SUV s větším motorem. Pokud se o vůz staráte podle předpisů, odvděčí se vám dlouhou životností.

Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování

Rodiny ocení sedmimístnou konfiguraci, která pojme i větší počet dětí. Dětské sedačky se upevňují snadno díky isofix úchytům a objem kufru pojme kočárky, sportovní potřeby nebo rozsáhlý nákup. Pokud máte početnější rodinu, Everest nabízí pocit jistoty díky robustnímu rámu a vysoké stavbě.

Pro práci, například v podobě taxi služeb nebo rozvozu, může Everest působit zpočátku jako zbytečně velký, ale v některých regionech se stává oblíbenou volbou díky terénní schopnosti. Pokud potřebujete jezdit i po nezpevněných cestách, je to praktická alternativa. Firemní flotila tak může zahrnovat i stylově vypadající SUV, které nezklame na pracovních cestách.

Na dlouhých cestách hraje roli pohodlí sedadel a slušná izolace proti hluku. Díky tomu Everest zvládne i několikahodinové přesuny bez výrazné únavy posádky. Na spotřebu paliva musíte myslet, ale pokud dodržíte plynulou jízdu, vyhnete se nechtěnému navyšování nákladů.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Fiesta – malý vůz, který umí potěšit

Celkově se jedná o vůz, jenž dokáže kombinovat rodinné potřeby, pracovní využití i pohodlné cestování. Tato univerzálnost je jedním z hlavních důvodů, proč se ford everest těší oblibě na mnoha trzích.

Jedinečné vlastnosti

Jedinečné technologie a exkluzivní designové prvky odlišují Everest od řady konkurentů. Například terénní asistent s vícerežimovým nastavením (písek, bahno, sníh) usnadňuje jízdu v náročných podmínkách. Panoramatická střecha (u vyšších výbav) zase dodává kabině pocit vzdušnosti a luxusu, což mnohdy bývá spojováno s prémiovými SUV.

Jedinečné vlastnosti Ford Everest
Jedinečné vlastnosti Ford Everest

„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy“ není zrovna Everestova silná stránka, přesto mě překvapila jeho relativně dobrá manévrovatelnost. Podle mého názoru právě kombinace off-road DNA a komfortních prvků dělá z Everest jedinečné SUV, které se odlišuje od klasických modelů orientovaných spíše na silniční provoz.

Celkově tedy Everest přináší mix praktických a luxusních funkcí, které jinde v této třídě tak často nevidíte.

Budoucí likvidita

Ford Everest si na řadě trhů drží stabilní hodnotu, protože poptávka po odolných a prostorných SUV neklesá. Avšak v zemích, kde není oficiálně nabízen, může být prodej na sekundárním trhu o něco složitější. Pokud se ovšem najde nadšenec pro velké off-roady, je ochotný zaplatit slušnou sumu i za ojetý model.

Ztráta hodnoty v čase bývá nižší u dobře udržovaných vozů s pravidelným servisem. Pokud se chystáte Everest časem prodat, ujistěte se, že dodržujete předepsané servisní intervaly. Podle mého názoru je poptávka po spolehlivých rodinných SUV stále silná, takže byste neměli mít výrazný problém s dalším prodejem.

Celkově lze říci, že budoucí likvidita je u Everestu poměrně stabilní, zvlášť pokud ho udržujete ve výborném technickém stavu.

Výhody a nevýhody

Hlavní výhodou Ford Everest je kombinace terénních schopností a pohodlí, které nabízí pro každodenní provoz. Rozsáhlý prostor, robustní konstrukce a pokročilé technologie z něj dělají univerzální rodinné SUV. Když jsem sám testoval jeho schopnosti, ohromila mě stabilita na cestě i suverenita v lehkém terénu.

Výhody a nevýhody Ford Everest
Výhody a nevýhody Ford Everest

Nevýhodou může být vyšší spotřeba paliva, zejména pokud máte 4×4 a větší dieselový motor. Rovněž parkování ve městě nebo v úzkých garážích může být oříškem, vzhledem k rozměrům a vyšší výšce. Navíc někteří konkurenti nabízejí hybridní varianty, což Everest zatím neumožňuje.

Poctivé závěry ukazují, že Everest si vede nejlépe u řidičů, kteří potřebují spolehlivé auto s off-road geny a chtějí zachovat vysoký komfort pro rodinu nebo firmu. Ve srovnání s konkurencí (např. Toyota Fortuner, Mitsubishi Pajero Sport) ho odlišuje moderní interiér a pokročilé asistenční systémy, i když cenovka se může vyšplhat dost vysoko.

Celkově bych shrnul Everest jako skvělou volbu pro milovníky terénních SUV, kteří ale nechtějí obětovat pohodlí a technickou vyspělost.

Balíčky služeb a pojištění

U nových modelů Ford Everest lze často získat prodlouženou záruku a asistenční službu, která zahrnuje odtah do nejbližšího autorizovaného servisu v případě nehody či poruchy. Některé balíčky zahrnují i první servis zdarma nebo slevu na originální náhradní díly.

Balíčky prodloužené záruky bývají poskytovány buď přímo automobilkou Ford, nebo nezávislými pojišťovnami. Podle mého názoru je klíčové pečlivě pročíst podmínky, abyste nebyli později překvapeni, že některé díly (např. převodovka či turbo) nejsou zahrnuty.

Pokud jde o pojištění, větší motory a 4×4 pohon mohou navyšovat sazby. Proto je dobré porovnat nabídky několika pojišťoven. Mnoho lidí si myslí, že slevy a bonusy za bezeškodní průběh dokážou částky výrazně snížit, takže se nenechte odradit prvotním odhadem.

Z mého pohledu se vyplatí investovat do kvalitního havarijního pojištění, zejména pokud plánujete pohyb v terénu, kde je zvýšené riziko drobných nehod nebo poškození karoserie.

Závěr

Ford Everest představuje SUV, které se uplatní v náročných off-road podmínkách a zároveň přináší pohodlí pro každodenní rodinné využití. Pro koho je nejlepší volbou? Podle mého názoru pro ty, kdo hledají univerzální vůz spojující robustnost, prostornost a moderní technologie. Výhodou je, že Everest kombinuje kvalitní konstrukci s vyspělými asistenčními systémy.

Dejte si pozor na důkladné prověření vozu před koupí. Pokud berete ojetinu, zkontrolujte hlavně podvozek a případné zásahy do terénu. Everest oceníte hlavně tehdy, pokud se nebojíte vyšší spotřeby a sem tam potřebujete zdolat složitější cestu.

Tento model nejen dobře vypadá, ale skutečně zvládne to, co slibuje. Odolnost a komfort se tu setkávají v pozoruhodné harmonii, která osloví širokou škálu řidičů.

Často kladené otázky

Jaká je skutečná spotřeba paliva?

Ve městě se obvykle pohybuje mezi 10–12 l/100 km, na dálnici klesne k 8–10 l/100 km. U verzí s pohonem 4×4 můžou být hodnoty o něco vyšší.

Je Ford Everest 2025 už k dispozici?

Oficiálně se zatím hovoří jen o plánech a spekulacích. Ford Everest 2023 a ford everest 2024 jsou reálně na trhu, verze 2025 možná přinese drobné úpravy designu a technologií.

Vejdou se do zavazadlového prostoru tři dětské kočárky?

Ve verzi s dvěma řadami sedadel (5místné) většinou ano, a to díky široké úložné ploše. Pokud máte nasazenou třetí řadu sedadel, prostor bude omezenější.

Jaké jsou ford everest rozměry?

Everest se pohybuje kolem 4,9 až 5 metrů na délku, šířka je cca 1,9 metru a výška kolem 1,8 metru (v závislosti na verzi a střešních nosičích).

Jak se chová v zimě a sněhu?

S pohonem všech kol a kvalitními zimními pneumatikami dokáže Everest překonat zasněžené cesty velmi spolehlivě. Mnoho lidí si myslí, že jde o ideální auto do hor.

Může se Everest srovnávat s evropskými SUV vyšší třídy?

Technologicky ano, v některých ohledech nabízí plnou konkurenceschopnost. Design a terénní schopnosti jsou jeho předností, ale nesetkáte se s takovou paletou hybridních pohonů jako u evropských soupeřů.

Jaký typ motoru je nejvhodnější pro běžného uživatele?

Záleží na vašich preferencích. Menší diesel (2.0 nebo 2.2) se hodí na kombinaci města a lehkých terénů. Pokud plánujete těžký terén nebo tahání přívěsu, sáhněte raději po 3.2l verzi s vyšším točivým momentem.

Signature Jaroslav Netrebich Autoexperts.cz

Netrebich Jaroslav

Yaroslav Netrebich je diplomovaný strojní inženýr s více než desetiletou praxí v automobilovém průmyslu. Je držitelem certifikátu Advanced Automotive Diagnostics a účastníkem kurzů o elektrických a ekologických technologiích v automobilovém průmyslu. Yaroslav se účastnil mezinárodních autosalonů, jako jsou Ženevský autosalon a IAA Mobility, a testovacích jízd předních značek včetně BMW, Tesla a Mercedes-Benz. Jeho články byly publikovány na významných portálech, jako je www.auto.cz , www.sauto.cz, což potvrzuje jeho autoritu v oblasti odborných znalostí automobilového průmyslu.

↓ Související články ↓

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button