Recenze Ford Ecosport – malý, ale sebevědomý SUV hráč
Ford EcoSport se stal oblíbeným malým SUV, které kombinuje kompaktní rozměry, vysokou pozici za volantem a energické jízdní vlastnosti. Mnoho lidí si myslí, že jeho vzhled připomíná sportovnějšího sourozence z rodiny Fordu, přesto se snadno uplatní v městském prostředí. Tohle auto cílí na široké spektrum zákazníků – od rodin, které hledají přiměřeně prostorný vůz, přes firemní řidiče potřebující reprezentativní auto, až po jednotlivce, kteří si potrpí na originální styl a vyšší posez.
Nový Ford EcoSport (včetně ročníků 2021, 2020, 2024) má oproti starším verzím (například Ford EcoSport 2019) vylepšenou bezpečnostní výbavu a modernější infotainment. Díky tomu se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, ať už projíždíte městskými uličkami nebo se vydáváte mimo zpevněné cesty. Ford EcoSport recenze obvykle zdůrazňují i jeho snadnou manévrovatelnost, která potěší nejen při hledání parkovacího místa, ale i v hustých dopravních zácpách.
Historie modelu a pověst značky
Ford představil první generaci modelu EcoSport na jihoamerickém trhu již v roce 2003. Až později se rozhodl přivézt tohoto malého SUV do Evropy. Postupem času automobilka provedla několik faceliftů a vylepšení, aby lépe odpovídal evropskému vkusu i bezpečnostním normám. Od chvíle, kdy se Ford EcoSport dostal na evropský trh, prošel evolucí zejména v designu exteriéru a interiéru a v úpravách pohonných jednotek.
Značka Ford má v Evropě spolehlivé jméno. Je oceňována pro celosvětovou síť servisů, dostupné díly a dlouhodobé zkušenosti s výrobou kompaktních i větších vozů. Recenze na Ford EcoSport často vyzdvihují jeho solidní servisní zázemí a přiměřené provozní náklady, které potěší rodiny i firmy.
Pokud porovnáme starší verze s těmi novějšími (Ford EcoSport 2019, 2020, 2021 až po novější Ford EcoSport 2024), zjistíme, že design se stal vyspělejším a ergonomie interiéru uživatelům lépe vyhovuje. Motor Ford EcoSport také doznal změn, zejména v oblasti emisí a výkonu. Podle mého názoru je klíčem k úspěchu tohoto modelu právě kombinace malých rozměrů, odolnosti a přitažlivého vzhledu.
Tabulka: Chronologie změn modelu (roky, klíčové vlastnosti)
Roky výroby | Klíčové vlastnosti |
---|---|
2003–2012 (mimo EU) | 1. generace zaměřená na latinskoamerický trh |
2012–2016 | Příchod do Evropy, základní úpravy exteriéru |
2017–2019 | Facelift, lepší interiér a motory |
2020–2021 | Modernizované technologie, asistenční systémy |
2022+ (směrem k 2024) | Aktualizace designu, rozšíření výbavy, emisní standardy |
Exteriér
Ford EcoSport zaujme svými kompaktními, a přesto robustními tvary karoserie. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, a navíc dokážou přesvědčit, že se nezalekne ani nepříznivých podmínek na silnicích. Typickou znakem je vysoká kapota a nápadná přední maska s chromovanými prvky. Přední LED denní svícení mu dodává moderní výraz, zatímco zadní část působí atleticky, ať už zvolíte verzi s rezervním kolem na pátých dveřích či bez něj.
Jedinečným prvkem je zadní otevírání dveří do boku, což má své zastánce i odpůrce. Mnoho lidí si myslí, že boční otevírání nabízí jednodušší přístup do kufru, pokud jste zvyklí na klasický zadní výklop. Barvy karoserie začínají na konzervativní bílé, černé či šedé a končí na odvážnějších odstínech, jako je výrazná červená či modrá. Zároveň existují dvoubarevné varianty, které posunují EcoSport do stylovější roviny.
V některých výbavách se objevují i střešní nosiče nebo praktické plastové lemy blatníků, které zvýrazní SUV charakter vozu. Ford EcoSport rozměry zahrnují délku zhruba 4,1 metru, šířku 1,76 metru a výšku kolem 1,65 metru, což ho činí jedním z nejkompaktnějších SUV na trhu.
Tabulka: Dostupná barevná provedení
Barva | Popis |
---|---|
Bílá (Frozen White) | Klasický vzhled, snadná údržba |
Černá (Shadow Black) | Elegantní, zdůrazňuje robustní rysy |
Šedá (Magnetic) | Moderní, neutrální odstín |
Modrá (Lightning Blue) | Energický, sportovní dojem |
Červená (Race Red) | Výrazná volba pro sebevědomý vzhled |
Stříbrná (Moondust) | Nadčasová volba, méně viditelné nečistoty |
Interiér
Když nastoupíte do Fordu EcoSport, uvítají vás překvapivě prostorné sedačky a moderně pojatá palubní deska. Mnoho lidí si myslí, že malá SUV nedokážou poskytnout takovou vzdušnost, ale EcoSport dokazuje opak. Materiály povrchové úpravy přinášejí slušný mix tvrdších plastů v nižších verzích a měkčených prvků v dražších variantách. Podle mého názoru jde v této třídě o standard, a kdo hledá luxusnější dojem, může sáhnout po vyšších stupních výbavy.
Ergonomie je rozumně vyřešená: ovládací prvky najdete tam, kde je intuitivně očekáváte, a volant padne do ruky. Vyšší pozice sedadla pomáhá s výhledem, což oceníte ve městě, kde musíte často reagovat na nečekané situace. Ford Ecosport testy většinou chválí i dobrý boční výhled. Zadní sedadla jsou spíše pro dva pohodlné pasažéry, třetí se posadí jen na kratší dobu.
Nedostatek místa někdo může pociťovat v zavazadlovém prostoru, který činí přibližně 356 litrů (podle konkrétního ročníku a výbavy). Pro základní rodinné potřeby to ale stačí. Pokud chcete převážet větší náklady, sklopíte zadní sedadla a získáte rovnou ložnou plochu. Osobně jsem v tom viděl výhodu, když jsem naposledy převážel sportovní vybavení.
Tabulka: Povrchové materiály v obalech
Materiál | Hmatové vjemy | Trvanlivost |
---|---|---|
Základní textil | Příjemný, snadná údržba | Středně vysoká |
Kombinace kůže/textil | Elegantní, stylový kompromis | Vysoká |
Plná kůže (vyšší výbavy) | Luxusnější dojem | Vysoká (nutná péče) |
Měkčené plasty | Moderní, pohodlný dotek | Středně vysoká |
Technické vlastnosti
Ford EcoSport je k dispozici s různými motorizacemi – od benzinových tříválců EcoBoost o objemu 1.0 l až po čtyřválcové dieselové jednotky 1.5 TDCi. Motor Ford Ecosport 1.5 ve verzi diesel zaujme úsporným chodem, což ocení především ti, kteří jezdí delší vzdálenosti. Pokud vám jde o dynamiku, benzínový EcoBoost dokáže překvapit svižným nástupem výkonu, ačkoliv se jedná o relativně malý objem.
Převodovka je buď manuální, obvykle šestistupňová, nebo automat (někdy označovaný jako Ford Ecosport automat), který svým komfortem zpříjemňuje jízdu zejména v městském provozu. Podle mého názoru je automatická volba vhodná hlavně pro řidiče preferující pohodlí a časté popojíždění v kolonách.
Odpružení je nastaveno tak, aby zajišťovalo dostatečný komfort na nerovných silnicích, takže i menší výmoly poberete bez dramatického otřesu. Ford Ecosport 4×4 (v závislosti na konkrétním ročníku a trhu) nabízí ještě lepší trakci, pokud se ocitnete na horším povrchu nebo v nepříznivém počasí. Mnoho lidí si myslí, že právě tato možnost pohonu všech kol je výhodou proti některým konkurentům v kategorii malých SUV.
Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů
Paket (příklad) | Motor / výkon (kW) | Převodovka | Pohon | Speciální výbava |
---|---|---|---|---|
Základ (Trend) | 1.0 EcoBoost (74–92 kW) | Manuální 6st. | Přední náhon | Základní bezpečnost, manuální klima |
Střed (Titanium) | 1.5 TDCi (70–88 kW) | Manuální / Automat | Přední/4×4 | Dvouzónová klima, SYNC systém |
Vyšší (ST-Line) | 1.0 EcoBoost (92 kW) | Manuální / Automat | Přední/4×4 | Sportovní paket, 17″ kola, částečně kůže |
Luxus (Vignale)* | 1.0 EcoBoost / 1.5 TDCi | Automat | 4×4 (dle trhu) | Prémiové materiály, lepší audio |
*Poznámka: Verze Vignale se liší podle konkrétního trhu.
Funkčnost a komfort
Vnitřní prostor Fordu EcoSport je dostatečně flexibilní. Při běžném provozu pojme pohodlně čtyři dospělé osoby, pátý pasažér už se vzadu trochu mačká. Pokud plánujete delší cestu, někdo by mohl postrádat větší kufr, nicméně zavazadlový prostor se pohybuje kolem 350 litrů, což stačí pro základní nákupy či výlety. Po sklopení zadních sedadel naroste objem výrazně a do auta snadno naložíte i větší předměty.
Úroveň hluku a vibrací bývá v mezích kategorie malých SUV. Ve městě potěší vysoká manévrovatelnost, takže můžete suverénně kličkovat mezi auty v koloně. Spotřeba se u benzinových tříválců při klidné jízdě ve městě pohybuje kolem 6–7 l/100 km, u dieselu o něco níž, což je relativně dobré. Pokud se vrhnete na dálnici, spotřeba stoupne v průměru o 1–2 litry, podle stylu jízdy.
Dlouhé trasy zvládne EcoSport obstojně, ačkoliv při vyšších rychlostech můžete v kabině zaznamenat aerodynamický hluk. Mnoho lidí si myslí, že díky vyššímu posazu se při delším cestování sedí pohodlněji než v klasickém hatchbacku. Bezpečnost na špatných silnicích posiluje odolný podvozek a případná 4×4 verze, jež usnadní průjezd horším terénem nebo kluzkou vozovkou.
Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny (v litrech, srovnání)
Model / Rok | Objem kufru (l) | Prostor pro posádku (odhad) |
---|---|---|
Ford EcoSport 2019 | ~356 | ~2 650 |
Ford EcoSport 2020 | ~355–356 | ~2 650–2 700 |
Ford EcoSport 2021 | ~356 | ~2 700 |
Ford EcoSport 2024* | ~356+ (odhady) | ~2 700+ (odhady) |
*Poznámka: Hodnoty pro 2024 mohou být upřesněny po oficiálním uvedení.
Technologie a bezpečnostní systémy
Ford EcoSport přináší základní asistenční systémy, mezi nimiž nechybí ABS, ESP, monitoring tlaku v pneumatikách či hill-start assist pro rozjezd do kopce. Novější verze (například Ford EcoSport 2020, 2021 nebo nadcházející Ford EcoSport 2024) mohou nabídnout ještě pokročilejší funkce, jako je sledování mrtvého úhlu, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo automatické nouzové brzdění. Podle mého názoru je sice nenajdete úplně v základních verzích, ale za příplatek či ve vyšších výbavách je realita rozšířená.
Inovace se týkají také infotainmentu. Základní modely mají menší displej s jednoduchým systémem, zatímco vyšší výbavy přicházejí s rozhraním SYNC 3, podporou Apple CarPlay a Android Auto. Mnoho lidí si myslí, že díky snadnému párování s chytrými telefony je EcoSport i pro mladší generaci atraktivní volbou. Zhodnocení praktické užitečnosti ukazuje, že hlasové ovládání a plynulá synchronizace se smartphonem dokážou zpříjemnit každodenní jízdu.
Jedinečnou vlastností EcoSportu může být například zadní kamera a senzory, které i v menším autě přijdou vhod, zejména kvůli neobvyklému otevírání zadních dveří do strany. Některé verze nabízejí také startování tlačítkem, bezklíčové odemykání nebo vyspělejší klimatizaci.
Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení
Technologie | Trend (základ) | Titanium (střed) | ST-Line (vyšší) |
---|---|---|---|
Infotainment (SYNC 3) | Menší displej | Střední displej | Velký displej |
Apple CarPlay / Android Auto | Ne / Volitelné | Ano | Ano, standard |
Monitoring mrtvého úhlu | Ne / Volitelné | Volitelné | Standard |
Parkovací kamera | Ne / Volitelné | Ano | Ano, s konfig. |
Startování tlačítkem | Ne | Ano | Ano |
Ekonomika
Ford EcoSport je mezi malými SUV poměrně úsporný. Spotřeba paliva se u benzinových verzí 1.0 EcoBoost při městské jízdě pohybuje kolem 6–7 l/100 km, zatímco na dálnici se vyšplhá k 7–8 l/100 km. Dieselové verze 1.5 TDCi mohou být ještě o trochu úspornější, s průměrem okolo 5–6 l/100 km. Pokud zrovna nejezdíte agresivně, provozní náklady zůstávají na přijatelné úrovni.
Náklady na vlastnictví zahrnují nejen palivo, ale také údržbu, daně a pojištění. Díky celosvětové prodejní síti Fordu jsou náhradní díly snadno dostupné a cenově přiměřené. Zkušenosti uživatelů naznačují, že vůz nepotřebuje žádnou výjimečnou péči nad rámec obvyklých servisních intervalů.
O energetické účinnosti hybridních či elektrických verzí EcoSport zatím nemluvíme, protože Ford tuto variantu u EcoSportu oficiálně nenabízí. Mnoho lidí si myslí, že se firma zaměřila na jiná vozidla v segmentu elektrifikace. Přesto EcoBoost a TDCi motory plní emisní normy a zůstávají konkurenčně schopné.
Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu
Verze (motor) | Město (l/100 km) | Dálnice (l/100 km) | Smíšený cyklus (l/100 km) |
---|---|---|---|
1.0 EcoBoost (92 kW) | ~7 | ~6–7 | ~6.5–7 |
1.5 TDCi (70–88 kW) | ~6 | ~5–5.5 | ~5–6 |
1.0 EcoBoost (74 kW) | ~7–7.5 | ~6–7 | ~6.5–7.5 |
Cena a výbava
Ceník Fordu EcoSport se odvíjí od konkrétní motorizace, výbavového stupně a doplňkové výbavy. Základní verze Trend stojí méně, ale postrádá některé vychytávky, jako je dotykový displej SYNC 3 či vyhřívaná sedadla. Naopak vyšší výbavy (Titanium, ST-Line) přicházejí s luxusnějšími prvky, například s lepším audiosystémem, kůží na sedadlech a větším infotainmentem.
Hlavní rozdíly ve vybavení spočívají v bezpečnostních asistentech, multimédiích a estetických doplňcích. Titanium cílí na komfort, ST-Line zase zdůrazňuje sportovní nádech třeba červenými prošívanými sedadly a dynamickým exteriérem. Pokud preferujete plně vybavené auto, novější modely (2020, 2021 či 2024) mohou zahrnovat i asistenční balíčky s parkovací kamerou, adaptivními světly či bezklíčovým odemykáním.
Poměr ceny a kvality je v kategorii malých SUV poměrně dobrý. Mnoho lidí si myslí, že EcoSport možná neoplývá největším kufrem, ale na oplátku získáte spolehlivé a hravě ovladatelné auto, které se nezalekne městského provozu a zvládne i polňačku.
Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly
Sestava | Klíčové prvky | Cena (přibl.) |
---|---|---|
Trend | Manuální klima, menší displej, základní sedačky | cca 450–500 tis. Kč |
Titanium | Dvouzónová klima, 16″ kola, SYNC 3 | cca 520–570 tis. Kč |
ST-Line | Sportovní doplňky, 17″ kola, částečně kůže | cca 550–610 tis. Kč |
(Možná Vignale)* | Prémiové materiály, lepší audio | >610 tis. Kč (odh.) |
*Poznámka: Vignale se na některých trzích nemusí nabízet.
Srovnání s konkurencí
Ford EcoSport soupeří s celou řadou malých SUV, například s Renault Captur, Peugeot 2008 či Opel Mokka. Pokud se zaměříme na Captur, zjistíme, že jeho předností je prostornější kufr a líbivý design, avšak někteří řidiči si stěžují na méně zábavný podvozek a levnější zpracování interiéru v základních variantách. EcoSport naproti tomu působí trochu odolněji, zejména v terénu a na rozbitějších cestách.
Peugeot 2008 zase láká na atraktivní design a úsporné motory, které v některých verzích dokážou jezdit se spotřebou kolem 5 l/100 km. Nevýhodou může být méně přehledný infotainment a vyšší pořizovací cena v lepších výbavách. Ford EcoSport 2020 nebo 2021 bývá v podobné cenové úrovni, ovšem nabízí praktičtější rozhraní SYNC 3 a bohatší škálu motorizací (včetně dieselu pro delší trasy).
Opel Mokka (respektive Mokka X u starších ročníků) přichází s vlastním designem a také možností pohonu 4×4. V porovnání s EcoSportem se chlubí robustnějším dojmem, avšak jeho vnitřní prostor je srovnatelný. Mnoho lidí si myslí, že EcoSport je obratnější ve městě díky menšímu poloměru otáčení.
Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty
Model | Výhody | Nevýhody | Cena (od) |
---|---|---|---|
Ford EcoSport | Zábavný podvozek, volitelný 4×4 | Menší kufr, nezvyklé zadní dveře | ~450 tis. Kč |
Renault Captur | Prostornější kufr, líbivý design | Méně zábavný podvozek, základní interiér | ~440 tis. Kč |
Peugeot 2008 | Úsporné motory, stylový vzhled | Dražší výbavy, sporný infotainment | ~460 tis. Kč |
Opel Mokka | Robustní, možnost 4×4 | Srovnatelný prostor, vyšší cena ve výbavách | ~470 tis. Kč |
Zkušební jízda: zážitek z jízdy
Když jsem poprvé usedl za volant Fordu EcoSport, nadchla mě přirozená pozice řidiče. Vysoké sezení mi umožnilo skvělý výhled na okolní provoz a zvyšovalo můj pocit sebejistoty. Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje – okamžitě ve mně vyvolal touhu vyzkoušet, jak se popere s městskými uličkami i polní cestou za městem.
Ve městě EcoSport potvrdil, že se skvěle manévruje. Odezva volantu je příjemně lehká, ale stále cítíte spojení s vozovkou. Když jsem projížděl komplikovanou křižovatkou, ocenil jsem rychlou reakci motoru 1.0 EcoBoost, který bez problému zareagoval na prudší sešlápnutí plynu. A když jsem se rozhodl o víkendu vyjet mimo asfalt, vyšší světlá výška a případné 4×4 mi poskytly dostatek jistoty na rozblácené cestě.
Na dálnici je EcoSport relativně klidný, ačkoli při rychlostech nad 130 km/h narůstá aerodynamický šum. Sedadla jsou však překvapivě pohodlná a ani po delší jízdě mě nebolela záda. Podle mého názoru spojuje to nejlepší z městského hatchbacku a SUV do jednoho kompaktního balíčku, který zvládne většinu situací.
Skryté náklady a nuance vlastnictví
Kromě pořizovací ceny se Ford EcoSport pojí i s běžnými náklady, jako jsou povinné ručení, havarijní pojištění, pravidelná údržba a případné opravy. Náhradní díly nejsou nijak přemrštěné, vzhledem k masové produkci značky Ford. Občas ale může vyjít dražší specifické příslušenství, jako je originální rezerva na zadních dveřích nebo některé stylové doplňky.
Obtížnější může být shánění některých designových částí exteriéru, které u nás nejsou tak rozšířené jako v jižní Americe. Pokud však využijete autorizované servisní sítě Ford, většinou se díly objednají rychle. Pravidelné náklady (olej, filtry, brzdové destičky) se pohybují v podobné výši jako u jiných malých SUV, takže vás provoz EcoSportu nijak extra nezruinuje.
V extrémních podmínkách (například v zimě na kluzkém povrchu) oceníte verzi 4×4, která podstatně zvyšuje trakci. V horku si dejte pozor na stav chladicí kapaliny, abyste se vyhnuli přehřátí motoru. Celkově je ale EcoSport nenáročný model, který snese ledacos.
Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování
Ford EcoSport je malým SUV, které se tváří jako rodinný dopravce, ale pojme spíše menší rodinu nebo dvojici dospělých s jedním či dvěma dětmi. Dětské sedačky se vejdou bez problémů, i když zavazadlový prostor nepatří k největším. Pokud plánujete převážet kočárek, budete muset pečlivě organizovat náklad, ale v zásadě se to dá zvládnout.
Pro firemní účely se osvědčí jako reprezentativní městské auto, zvlášť pokud zaměstnanci nemusí denně vozit velké množství zboží. Spotřeba v městském provozu zůstává relativně nízká a vyšší posez skvěle poslouží při orientaci v rušném provozu.
Na delších cestách nabídne slušný komfort, ale prostor pro cestující i zavazadla je omezenější než u větších SUV. Multimédia (systém SYNC) a pohodlná sedadla však vytvářejí dojem, že se EcoSport nezalekne ani víkendové dovolené za hranicemi. Podle mého názoru je ideální kompromis pro ty, kdo chtějí malé, hbité auto s výhodami SUV formátu.
Jedinečné vlastnosti
Ford EcoSport má hned několik vlastností, které ho odlišují od konkurence. Především je to boční otevírání zadních dveří, které působí exoticky a někomu může vyhovovat víc než tradiční výklop. Díky vyššímu podvozku si dovolíte i průjezd menšími nerovnostmi, aniž byste si poškodili spodek auta.
„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy“ – to je přesně situace, kdy oceníte kompaktní rozměry EcoSportu. A přitom stále sedíte výš, takže vidíte lépe přes okolní vozy. Podle mého názoru je to kombinace bezpečnosti, přehlednosti a stylu, kterou v této třídě ocení široká škála řidičů.
Budoucí likvidita
Pokud jde o budoucí prodejnost, Ford EcoSport si drží průměrnou hodnotu, ať už se podíváte na modely z roku 2020 nebo starší 2019. Malá SUV jsou stále populární a poptávka po nich roste. Pokud vůz řádně servisujete a udržujete, neměl by být problém ho v budoucnu prodat za solidní cenu.
Na sekundárním trhu zákazníci vyhledávají hlavně úsporné verze, a tak se benzinový EcoBoost může těšit stabilní oblibě. Obtíže při dalším prodeji mohou nastat u netradičních barev nebo speciálních verzí (např. 4×4), ale pokud dobře nastavíte cenu a prokážete jasnou servisní historii, kupce byste měli najít bez větších potíží.
Výhody a nevýhody
Největšími přednostmi EcoSportu jsou jeho obratnost ve městě, vyšší posez a relativně nízká spotřeba, pokud sáhnete po úsporném motoru EcoBoost nebo TDCi. Někteří zákazníci ocení i možnost 4×4, která není v kategorii malých SUV vždy samozřejmostí. Jako další plus vnímám dobrou síť servisů značky Ford, což zjednodušuje údržbu a případné opravy.
Možné nevýhody spočívají v menším zavazadlovém prostoru a bočním otevírání zadních dveří, jež může ztížit manipulaci v těsných místech. Občas si uživatelé stěžují na vyšší aerodynamický hluk na dálnici, ale to je ve třídě malých SUV poměrně běžné. Také design interiéru by mohl mít hodnotnější plasty v nižších verzích, ale vyšší stupně výbavy to do určité míry kompenzují.
Srovnání s konkurencí ukazuje, že EcoSport zůstává v oblasti dynamiky a stylu mezi top hráči, zatímco někteří soupeři nabízejí větší zavazadlový prostor či extrémně nízkou spotřebu. Podle mého názoru je ideální pro řidiče, kteří preferují kompaktní SUV s vyšší pozicí sezení a občasnou jízdou po nezpevněných cestách.
Balíčky služeb a pojištění
Ford standardně nabízí záruku na nové modely, typicky 2–3 roky nebo určitý počet ujetých kilometrů. Dále je možné si připlatit za prodlouženou záruku, která kryje motor, převodovku a další klíčové komponenty po delší dobu. Pokud uvažujete o novém Ford EcoSport, vyplatí se zjistit, jaké balíčky servisních služeb a pojištění prodejce nabízí.
Kromě klasického povinného ručení je tu i možnost sjednat havarijní pojištění, které u menších SUV obvykle není tolik drahé jako u větších modelů. Při využívání služeb flotilového financování a kombinace s havarijním i povinným ručením můžete dosáhnout zajímavých slev. Mnoho lidí si myslí, že tyto balíčky dokážou výrazně snížit provozní náklady.
Pokud jste novopečeným majitelem a plánujete si vůz nechat déle, posuďte i variantu předplacených servisů. Některé balíčky zahrnují výměnu oleje, filtrů či brzdových destiček v určitém intervalu, což vám může ušetřit nemalé částky.
Závěr
Ford EcoSport je kompaktní SUV, které nabízí dobrý poměr mezi obratností ve městě, komfortem na silnici a SUV charakterem v terénu. Hodí se pro ty, kdo vyžadují vyšší posed, a přitom nechtějí obrovské auto, se kterým by měli problém zaparkovat. Podle mého názoru jde o ideální volbu pro mladší rodiny, městské řidiče nebo třeba aktivní jednotlivce, kterým stačí relativně menší zavazadlový prostor.
Pokud uvažujete o koupi, dejte si pozor na specifické motorizace a zohledněte, jestli potřebujete benzin s automatem nebo spíše diesel s manuálem. Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě, aniž by vám zabíral příliš místa v garáži. Při pravidelné údržbě by vám EcoSport měl bezproblémově sloužit dlouhá léta.
Často kladené otázky
Jaká je skutečná spotřeba paliva u Ford EcoSport?
Záleží na motoru a jízdním stylu. Benzinové 1.0 EcoBoost se mohou pohybovat kolem 6–7 l/100 km ve městě, diesel 1.5 TDCi dokáže jezdit i pod 6 l/100 km.
Je Ford EcoSport 4×4 vhodný i do terénu?
S pohonem 4×4 zvládne lehčí terén a nezpevněné cesty. Nemá ale extrémní terénní schopnosti off-roadu, takže spíše doporučuji pole a polňačky.
Jaké jsou rozměry Ford EcoSport?
Délka je zhruba 4,1 m, šířka 1,76 m a výška okolo 1,65 m. Jde tedy o jedno z nejmenších SUV na trhu.
Mohu pořídit Ford EcoSport s automatickou převodovkou?
Ano, Ford EcoSport automat je v nabídce pro vybrané benzínové i dieselové motory. Komfort jízdy ve městě tak můžete zvýšit.
Pro koho je EcoSport ideální?
Především pro městské řidiče, menší rodiny nebo aktivní jednotlivce, kteří chtějí SUV, ale nechtějí velké auto.
Jak je to s prostorností kufru a zadních sedadel?
Kufr je kolem 350–360 litrů, zadní sedadla pojmou tři osoby, ale pohodlněji se usadí dva. Pro větší náklad lze sedadla sklopit.
Má Ford EcoSport nějaké hybridní verze?
V Evropě zatím ne, Ford se na elektrifikaci zaměřil spíše u jiných modelů. EcoSport zůstává hlavně u benzinových a dieselových agregátů.