Ford

Recenze Ford Capri: Historický klenot s nezaměnitelným stylem

Ford Capri patří mezi legendy automobilového průmyslu, přestože se ve své době profiloval jako cenově dostupný sportovní vůz. Spojoval atraktivní design s praktičností, díky čemuž si získal širokou fanouškovskou základnu. Dnes si mnozí fandové nostalgicky vzpomínají na model ford capri 1969 nebo variace jako ford capri 3.0 v6. Podle mého názoru zůstává Capri synonymem pro dostupný sportovní charakter i příjemné svezení na delších trasách.

Současné spekulace o novém ford capri 2024 (případně ford capri 2025) naznačují, že automobilka by ráda navázala na historický úspěch. Kdyby se potvrdily fámy o crossoveru (ford capri suv), mohla by vzniknout zajímavá kombinace svižné jízdy a zvýšené karoserie vhodné do města i na rodinné výlety. „Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě,“ pokud Ford skutečně opráší slavné jméno a překvapí trh dalším evolučním krokem.

Historie modelu a pověst značky

Ford Capri se poprvé objevil na sklonku 60. let, kdy se veřejnosti představil model ford capri 1969. Automobilka se snažila nabídnout evropské odpovědi na dostupné americké „pony cars“, a tak vznikl „Evropský Mustang“. V dalších letech následovaly verze jako ford capri mk1 a později ford capri mk2 či ford capri mk3. Každá generace přinesla drobné designové změny a odlišné motorizace, včetně oblíbených variant jako ford capri 2.8, ford capri 1,6 a vrcholná ford capri rs či ford capri gt.

Historie modelu Ford Capri
Historie modelu Ford Capri

Značka Ford si u zákazníků držela pověst spolehlivého výrobce se širokou servisní sítí, což platilo i pro Capri. Majitelé oceňovali dostupnost náhradních dílů a nízkou poruchovost. Samozřejmě existovaly i výjimky, jako ojeté kusy s nedostatečnou údržbou, nicméně obecná spokojenost přispěla k dlouholeté oblibě modelu.

V porovnání s předchozími verzemi se největší změny projevily ve třetí generaci (ford capri 3), která přinesla hladší karoserii a lepší aerodynamiku. Přehled klíčových milníků najdete v tabulce níže.

Tabulka: Chronologie změn modelu (roky, klíčové vlastnosti)

Rok/GeneraceKlíčové vlastnosti
1969 (mk1)Originální „Evropský Mustang“, široká paleta motorů
1970–1974Vylepšení designu, příchod verzí 3.0 V6 a RS
1974 (mk2)Modernizovaný vzhled, lepší bezpečnost
1978 (mk3)Nový design přídě, důraz na aerodynamiku
1980+ (další úpravy)Postupné inovace, kultovní status

Exteriér

Karoserie Fordu Capri vždy kladla důraz na sportovní eleganci. Už první mk1 (ford capri 1969) se chlubil dlouhou kapotou a krátkou zádí, což zvýrazňovalo jeho dynamický charakter. Pozdější modely jako ford capri mk3 si uchovaly podobné proporce, jen s modernějšími prvky v osvětlení a tvarech blatníků. Linie karoserie zdůrazňují dynamiku, i když vůz stojí na místě, a to platí pro jakoukoli z generací.

Exteriér Ford Capri
Exteriér Ford Capri

Jedinečné prvky zahrnovaly zejména výklopné zadní víko (fastback styl), nápadnou masku chladiče a charakteristické přední světlomety. V některých verzích se přidávaly chromové lišty kolem oken či ozdobné pruhy na bocích. Výrazné kapotáže motoru vynikly zejména u verzí s většími motory typu ford capri 3.0 v6, které prozrazovaly vyšší výkon.

V době největší slávy se Capri nabízelo v široké škále barev – od prosté bílé a šedé až po výrazné odstíny oranžové nebo červené. Pokud by vznikl nový ford capri 2024, pravděpodobně by designéři sázeli na kombinaci moderních LED světlometů, ostřejších linek a možná i vyššího podvozku (kdyby se naplnily spekulace o ford capri suv).

Tabulka: Dostupná barevná provedení

BarvaCharakteristika
BíláKlasika, zdůrazňuje tvar karoserie
Černá MetallicElegance, sportovní dojem
Červená (Race)Výrazná, podtrhuje sportovní ráz
Modrá OceanModerní, přitahuje pozornost
StříbrnáPraktická, snadná údržba

Interiér

Po usednutí dovnitř starších ročníků Capri (např. ford capri 1970) pocítíte retro atmosféru – jednoduchá palubní deska, analogové budíky a minimum elektronických hraček. V té době se spoléhalo na trvanlivé plasty a textilie, sedadla nabízela spíše základní úroveň pohodlí. Přesto i v minulosti existovaly luxusnější verze, třeba ford capri gt, s kvalitnějším čalouněním a sportovnějšími sedadly.

Interiér Ford Capri
Interiér Ford Capri

Dnešní fanoušci či restaurátoři modernizují interiéry – doplňují je o modernější audio systémy, klimatizaci nebo kožené čalounění, aniž by porušili původní styl. Pokud by se objevil novy ford capri (ford capri 2024) v duchu retro designu, můžeme očekávat zcela odlišný zážitek. Výrobce by pravděpodobně sázel na sportovní sedadla, infotainment s dotykovým displejem a digitální přístrojový štít.

Ergonomie historických Capri se orientovala na řidiče – přístrojová deska směřovala k sedadlu, řazení padlo rychle do ruky, a pohled ven byl solidní. Zadní lavice se hodila spíše pro děti nebo krátkodobé pasažéry, přestože vůz oficiálně pojmul čtyři lidi. Zavazadlový prostor v fastbackové zádi nabízel solidní kapacitu (na sportovní kupé), zvlášť pokud se sklopila zadní opěradla.

Když se bavíme o materiálech, vyberme pár příkladů z různých generací. U mk1 dominovaly tvrdší plasty, u mk2 a mk3 se přidávaly měkčené prvky na palubní desku i dveře, a vyšší verze obsahovaly semiš či kůži na sedadlech. Moderní reinkarnace, pokud k ní dojde, by pravděpodobně sázela na futuristický minimalismus kombinovaný s odkazy k původnímu stylu.

Tabulka: Povrchové materiály v obalech

Výbavový stupeňSedadlaPalubní deska
Základ (Historie)Látka, základní textilTvrdé plasty, kovové doplňky
Střed (S)Látka/koženkaMěkčené plasty, dekorativní lišty
Vyšší (GT, RS)Kůže, semišPrémiové úpravy, sportovní akcenty

Technické vlastnosti

Klasické Capri z 60. a 70. let nabízelo širokou paletu motorů – od menších čtyřválců (ford capri 1,6) až po šestiválce typu ford capri 3.0 v6. Tyto pohonné jednotky zajišťovaly vozu živé reakce a charakteristickou zvukovou kulisu. Převodovky bývaly většinou čtyř- či pětistupňové manuály, napojené na zadní nápravu, což zdůrazňovalo sportovní DNA. Při recenze ford capri tak hrála roli nejen síla motoru, ale i nastavení podvozku, které dělalo z Capri atraktivní kupé pro rozumné peníze.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Everest: Odolný parťák na silnici i mimo ni
Motor Ford Capri
Motor Ford Capri

Odpružení v historii vycházelo z tehdejších koncepcí – vpředu nezávislé zavěšení a vzadu tuhá náprava na listových perech (případně vinutých pružinách u novějších verzí). Někteří řidiči by to dnes považovali za zastaralé, ale v době vzniku mělo Capri lehkou konstrukci, díky čemuž se chovalo agilně.

Pokud by se na trhu objevil nový ford capri 2024, dá se očekávat moderní technologická výbava – přeplňované čtyřválce, případně hybridní moduly či mild-hybrid. Vzhledem k trendu ke crossoverům (zmínky o ford capri suv) by se mohla objevit i možnost pohonu všech kol. S automatem o vícestupňové převodovce by auto cílilo na širší okruh uživatelů.

Následující tabulka ukazuje možnou škálu motorů a verzí, inspirovaných jak historickou realitou, tak hypotetickými projekty do budoucna.

Tabulka: Úplný seznam specifikací různých paketů

Paket (Historie/Nové)Motor (od–do)PřevodovkaPohonVýkon (kW)
Základ (Capri 1.6 / 2.0)1.6–2.0 I4 (70–100 kW)4–5st. manuál (historie) / 6–8st. auto (nové)RWD / FWD?70–120 kW
Střed (Capri 2.8)2.8 V6 (Ford Essex/Cologne)5st. manuálRWD100–130 kW
Vyšší (Capri RS / GT)3.0 V6 (140–160 kW)5st. manuálRWD140–160 kW
Nový Capri (2024/2025?)1.5–2.0 EcoBoost / Hybrid7–8st. autoFWD/AWD?110–150 kW

Funkčnost a komfort

Vnitřní prostor Capri nebyl u starších generací příliš velký, ale pro tehdejší standardy šlo o solidní 2+2 kupé. Zavazadlový prostor v fastbacku pojmul několik menších tašek, i když pro rodinné stěhování to nestačilo. Když šlo o delší cesty, dva pasažéři ve předu měli dost komfortu, zatímco zadní sedadla sloužila spíš nouzově. Dnes by teoreticky novy ford capri mohl cílit na větší pohodlí a univerzálnost.

Úroveň hluku a vibrací nebyla kdysi nejtišší, zato řidič měl pocit syrového spojení s vozem a silnicí. Pokud by se objevil moderní Capri, výrobce by využil odhlučnění a technologii odpružení, aby řidič i spolujezdci netrpěli hlukem při dálničních rychlostech. Městské dopravní zácpy pak vyžadují dobrou manévrovatelnost – díky kratším rozvorům a celkově menším rozměrům to Capri zvládalo obstojně.

Na dlouhých cestách bylo Capri dostatečně stabilní, avšak starší verze s tuhou zadní nápravou mohly být citlivé na nekvalitní vozovky. Moderní adaptivní tlumiče by tento nedostatek vyřešily, což by posádku potěšilo vyššími mírami pohodlí. Bezpečnost na špatných silnicích se opírala hlavně o dobrou konstrukci podvozku a pohon zadních kol, schopný rozložit výkon rovnoměrně.

Tabulka: Objem zavazadlového prostoru a kabiny (v litrech, srovnání)

Generace / KonfiguraceObjem kufru (l)Max. po sklopení sedadel (l)Prostor pro nohy vpředu (mm)Zadní sedadla (pohodlí)
Capri mk1 (1969)cca 220cca 3501050Nouzové 2+2
Capri mk3 (1980)cca 250cca 4001060Mírné vylepšení
Nový Capri (hypot.)300+500+1080Lépe tvarované

Technologie a bezpečnostní systémy

Dříve se Capri opíralo o mechanickou koncepci se základními asistenty typu posilovač brzd a řízení. Postupem času se objevovaly drobnosti jako kotoučové brzdy vpředu či zlepšený podtlakový posilovač. V té době se nedal srovnávat s dnešními normami, a proto moderní recenze ford capri často zdůrazňují, že bezpečnost starších verzí byla v tehdejším kontextu průměrná.

Pokud by došlo k představení nového modelu (novy ford capri), můžeme očekávat rozsáhlou řadu elektronických systémů: adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo automatické nouzové brzdění. Ford už v současných modelech ukazuje, že integruje moderní prvky do svých vozů napříč třídami.

Jedinečným aspektem by mohla být integrace 48V mild-hybridu či plně elektrického pohonu, kdyby se Capri stalo předvojem elektrifikace. Někteří fanoušci se možná nad tím pozastaví, ale trh se mění a značka Ford si dobře uvědomuje směr k udržitelnosti.

Níže najdete tabulku srovnávající technologické možnosti podle potenciálních výbav u novodobého Capri (příp. hypotetického crossoveru).

Tabulka: Srovnání technologií podle vybavení

TechnologieZáklad (Base)Střed (Trend)Top (Titanium / RS)
Adaptivní tempomatNeAno (přípl.)Ano
Asistent jízdy v pruzíchNeAnoAno
Infotainment (Velikost displeje)Menší (7″)Střed (8″ – 10″)Velký (12″+)
Autom. nouzové brzděníAno (základ)Ano (pokročilé)Ano (rozšířené)
Poloodinální parkovací asistentNeAno (přípl.)Ano

Ekonomika

Spotřeba paliva se u starých modelů Capri lišila podle motorizace – menší motory typu ford capri 1,6 dokázaly jezdit pod 9 l/100 km, zatímco dravější varianty jako ford capri 2.8 nebo 3.0 v6 vyžadovaly i přes 10 l/100 km. V dnešní době by moderní motory a případná hybridizace mohly snížit hodnoty na 6–8 litrů.

Ekonomika Ford Capri
Ekonomika Ford Capri

Náklady na vlastnictví ovlivňuje rovněž údržba – díly na historické modely se shánějí obtížněji, a tak je lepší se zaměřit na specializované dílny. Pojištění může být zvýhodněné, pokud vůz vedete jako veterán, ale u nového fordu capri se bude řídit běžnými tržními principy.

V otázce energetické účinnosti se spekuluje, že pokud by vyšel ford capri 2025, mohl by vyjít i s plug-in hybridem nebo jako čistý elektromobil. To by výrazně změnilo náklady na provoz, hlavně ve městech slevami na parkování či nižšími dálničními poplatky.

Tabulka: Spotřeba paliva pro různé verze modelu

VerzeMěsto (l/100 km)Dálnice (l/100 km)Smíšený (l/100 km)
Capri 1,6 (Historie)10–117–88–9
Capri 2.8 / 3.0 V612–149–1010–12
Nový Capri (hypotet.)8–96–77–8

Cena a výbava

Historické Capri se kdysi prodávalo za dostupné částky, což lákalo mladé řidiče. Dnes jsou dochované kusy kultovní, takže ceny veteránů typu ford capri mk1 či ford capri mk2 mohou vyšplhat do nečekaných výšin – záleží na stavu, verzi a stupni zachovalosti. Pokud by se objevil novy ford capri, cenovka by se patrně pohybovala někde ve střední třídě, aby zaujala i masovější publikum.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford Crown Victoria: Tradiční design a pohodlí pro dlouhé cesty

Výbava by odrážela moderní standardy: LED světla, infotainment s dotykovou obrazovkou, bezklíčový přístup, a to vše v několika variantách. Základní model by nabízel solidní komfort, střední se mohl pyšnit lepšími sedadly a bezpečnostními prvky, a vrcholná verze by zahrnovala sportovní nebo luxusní doplňky, jako vyhřívaná sedadla, adaptivní podvozek apod.

Poměr ceny a kvality u historických kousků je nyní daný sběratelskou hodnotou – koupíte-li si starý klenot, investujete nejen do auta, ale i do kousku historie. Pokud by Ford udělal reinkarnaci v duchu retro designu spojeného s moderními technologiemi (ford capri 2024), v porovnání s konkurencí by mohl nastolit zajímavý poměr. V každém případě záleží, s jakým cílem by značka nový Capri uvedla na trh.

Tabulka: Sestavy a jejich klíčové rozdíly

Stupeň výbavyKlíčové vlastnostiCenové rozpětí (Kč)
Základ (Historický)Manuál, základní bezpečnost, žádná elektronika100–200 tis. (dle stavu)
Střed (Sport)Lepší brzdy, sport. podvozek, stylingové doplňky200–400 tis. (veteránský trh)
Nový Capri (hypotet.)Moderní asistenční systémy, LED, infotainment600–900 tis. (odhadem)

Srovnání s konkurencí

Ve své době Capri konkuroval modelům jako Opel Manta, Volkswagen Scirocco nebo Alfa Romeo GTV. Šlo o dostupné sportovní kupé s pohonem zadních kol, kde hrál roli i styling a cenová dostupnost. Opel Manta nabízel podobné výkony a zadní pohon, Scirocco sázelo na přední náhon, zatímco Alfa Romeo GTV lákala na italský šarm. Capri vynikal širokou škálou motorizací – od skromných čtyřválců po burácející 3.0 V6.

Pokud uvažujeme o hypotetickém moderním modelu (ford capri suv?), mohl by se postavit do boje s designovými crossovery typu CUPRA Formentor či Toyota C-HR, které spojují dynamický vzhled s praktičností SUV. Případně by cílil na stylová kupé-SUV, např. Renault Arkana. Capri by těžilo z prestižní historie a kombinace retro prvků s inovacemi.

Klíčové srovnání vlastností – cena, technologie, spotřeba, prostornost – by pak rozhodlo, zda by Evropa / svět přijaly novou variaci slavného jména. Nevýhodou může být nutnost vyhovět současným emisním normám, a proto by se šlo cestou hybridů nebo plně elektrické varianty. Pro milovníky klasiky by to mohlo být méně autentické, nicméně trh dnes poptává spíš ekologické pohony.

Tabulka: Podrobné srovnání vlastností s konkurenty (historický kontext)

ModelPohonVýkon (kW)Cena (v dobové relaci)Styl a image
Ford CapriRWD50–118 (1.3–3.0)Dostupné, střední cenovkaEvropský Mustang
Opel MantaRWD55–85Srovnatelná s CaprimNěmecká spolehlivost
VW SciroccoFWD40–81PodobnéLehčí, hatchback styl
Alfa Romeo GTVRWD66–96 a víceO něco vyššíItalská elegance

Zkušební jízda: zážitek z jízdy

Když jsem měl možnost usednout za volant ford capri mk3, okamžitě mě pohltila syrová atmosféra starých sportovních kupé. Pohled na dlouhou kapotu, zvuk zadního diferenciálu a citlivý pětistupňový manuál mě utvrdily v tom, že Capri není jen další retro auto. Byl to vůz, co ve své době inspiroval mladé řidiče k rychlé jízdě na okreskách.

Ve městě se Capri chová přiměřeně – při nižších rychlostech cítíte lehkou tuhost řízení, ale zato máte přesnou odezvu od kol. Na dálnici dokáže vyšší motor (ford capri 2.8 nebo 3.0 v6) snadno překonávat stovky kilometrů, přestože hluk je větší a spotřeba také stoupá. Nicméně ten pocit, kdy se dozadu rozezní burácející výfuk a vy ucítíte lehké zatlačení do sedadla, vám přinese úsměv na tváři.

„Tento vůz nejen jezdí, ale i inspiruje“ – když jsem šlápl na plyn, vnímal jsem radost, kterou auto rozdává i po desetiletích od jeho vzniku. I malé zatlačení do plynu dávalo cítit sílu, a zatáčky jste díky zadnímu pohonu projížděli s jistou dávkou adrenalinu. Kdo jednou okusil staré Capri, pochopí jeho kult.

Skryté náklady a nuance vlastnictví

U starších Capri musíte počítat s pravidelnými investicemi do údržby a případnými obtížemi při shánění originálních dílů, hlavně u raritních verzí (ford capri rs, ford capri gt nebo 3.0 v6). Běžné věci se ale na trhu stále dají nalézt díky fandovské komunitě. Náklady na spotřební materiál, jako filtry či oleje, nejsou extrémní, avšak samotný motor vyžaduje více pozornosti.

Pokud auto garážujete a jezdíte spíše rekreačně, můžete využít veteránský tarif pojištění, který bývá levnější. Jinak pojistka starého sporťáku může být vyšší, zvlášť když nemáte mnoho let bez nehody. V zimě se doporučuje Capri spíš nechat odpočívat, protože zadní pohon a vyšší výkon je kombinace, s níž se na kluzkém povrchu obtížně manipuluje.

Zvláštnosti provozu v horkých letních dnech spočívají v nutnosti sledovat chlazení motoru, aby vám nepřehříval. U moderního novy ford capri by takové starosti vymizely, díky vyspělejší elektronice. Ale kouzlo staré klasiky to rozhodně nenahradí.

Zda je vhodný pro rodinu, práci nebo cestování

Historické Capri bylo původně koncipováno jako dostupné kupé pro mladší publikum či menší rodiny. Zadní sedadla se sice oficiálně uváděla jako „2+2“, ale v praxi slouží spíše nouzově. Dětské sedačky tam sice nějak nainstalovat jde, ale rodinné combi to není. Pro lehčí firemní použití (např. stylové přejíždění mezi schůzkami) se hodí, jestliže chcete vzbudit retro dojem.

Na delších cestách – pokud se nebavíme o extrémně dlouhých výjezdech – Capri nezklame. Komfortem je srovnatelné s dobovými standardy, modernizované kusy navíc mívají lepší sedadla či klimatizaci (pokud někdo dodatečně upravil). Pro někoho, kdo si potrpí na styl a nepotřebuje mega prostor, může Capri posloužit i jako druhé auto do rodiny.

Mohlo by vás zajímat →  Recenze Ford F150 – ikonický pracant s bohatou tradicí

Nový ford capri, pokud by přišel, by měl větší šanci oslovit i rodiny: vyšší podvozek (capri ford v suv stylu?), prostornější kabina a moderní asistenční systémy by z něj udělaly každodenního parťáka. Zatím ale zůstává jen u spekulací.

Jedinečné vlastnosti

Ford Capri proslul tím, že nabídl sportovní rysy a pohon zadních kol za rozumnou cenu. Výrazná kapota, dlouhý rozvor a interiér se sportovními doplňky dopomohly k tomu, že se stal oblíbenou volbou pro tuning a amatérské závody. Pokud existuje novy ford capri, navázal by na tuto bohatou tradici, a přinesl by do současnosti jedinečnou směs retra a moderny.

Jedinečné vlastnosti Ford Capri
Jedinečné vlastnosti Ford Capri

„Parkoviště, na které se dokonale vejde auto i do úzké městské kapsy“ asi Capri nikdy nebyl, ale jeho střední rozměry a příjemná ovladatelnost mu dovolují proplétat se městskými ulicemi. Zbývá jen dodat, že kdo jednou pocítí charakteristický postoj Capri a slyší burácení motoru (byť i menšího obsahu), ten bude navždy chápat jeho kouzlo.

Budoucí likvidita

Ztráta hodnoty u historických kousků typu ford capri 1980 či starších je v podstatě menší – spíše se v čase cenově zhodnocují, zejména pokud se jedná o verze v dobrém stavu či limitované edice (Ford Capri RS, GT nebo 3.0 V6). Kdo tedy vlastní dobře zachovalý exemplář, může ho po letech prodat se ziskem, pokud trh veteránů udrží stoupající tendenci.

Na sekundárním trhu je poptávka po Capri překvapivě vysoká. Obtíže při dalším prodeji mohou nastat, když je vůz ve špatném stavu nebo po neodborných úpravách. Většina opravdových fanoušků se raději orientuje na originál nebo profesionální restomod. Případné uvedení nového modelu Capri by však mohlo ještě více zvýšit zájem o původní generace.

Výhody a nevýhody

Mezi hlavní výhody Capri patří jeho charismatický design a „řidičský“ charakter – pohon zadních kol, lehký předek a výkonné motory. Navíc se kdysi prodával za dostupnou cenu, a i dnes na trhu veteránů umí oslovit příznivou cenovkou (tedy pokud nehledáte raritní kousky). Mnoho lidí jej používá jako stylové „retro“ auto na víkend nebo sraz veteránů.

Výhody a nevýhody Ford Capri
Výhody a nevýhody Ford Capri

Nevýhodou bývá menší praktičnost zadních sedadel a zavazadlového prostoru. Taky zde může být problematické sehnat některé díly – hlavně u speciálních verzí. Navíc starší modely postrádají moderní bezpečnostní a komfortní prvky, což může být pro každodenní provoz dnes omezením.

Podle mého názoru představuje Capri vyváženou volbu pro milovníky klasických aut, kteří nechtějí investovat do příliš drahých sporťáků. Pokud na trh dorazí novy ford capri s moderní technikou, mohla by se historie opakovat a my bychom mohli sledovat další kapitolu této legendy.

Balíčky služeb a pojištění

Při koupi staršího modelu Capri musíte počítat, že standardní záruka už není dostupná. Některé specializované bazary nabízejí soukromé garance, ale obvykle kryjí jen určité komponenty. U nového hypotetického Capri by se Ford držel obvyklé tovární záruky (2–3 roky) s možností prodloužení.

Pokud jde o pojištění, u veteránů lze využít veteránské pojištění s výhodnějšími sazbami, pokud vůz nevytěžujete na denní bázi. V případě nového ford capri 2024 byste se mohli setkat s běžnými tarify, ovlivněnými výkonem motoru a výbavovým stupněm.

Nezřídka narazíte i na balíčky první servis zdarma nebo asistenční služby, obvykle pro nová vozidla z autorizovaných salonů. Důležité je porovnat nabídky různých pojišťoven a případně využít firemní flotilové slevy, jestliže máte více aut.

Závěr

Ford Capri se nesmazatelně zapsal do historie díky svému osobitému vzhledu, zadnímu pohonu a široké škále motorizací. Dodnes budí sympatie mezi sběrateli veteránů i fanoušky stylového ježdění. Pokud Ford skutečně pracuje na projektu novy ford capri, kombinuje se zvědavost s nadějí, že auto bude ctít odkaz původního modelu a nabídne současné technologie v balení, jež spojuje retro a modernu.

Podle mého názoru osloví vůz nejen zapřisáhlé milovníky značky, ale i ty, kdo hledají odlišný a originální design. Při koupi staršího modelu si dejte pozor na stav karoserie a motoru – mnoho kusů je dnes už ve špatném technickém stavu, vyžaduje-li renovaci. „Tento vůz se stane odrazem stylu a pohodlí v dynamickém světě,“ a doufejme, že k tomu přispěje i budoucí generace Capri, ať už v podobě kupé, nebo netradičního crossoveru.

Často kladené otázky

Jaká je skutečná spotřeba paliva u staršího Ford Capri?

Záleží na objemu motoru, ale u menších čtyřválců (1.6, 2.0) se pohybuje kolem 8–10 l/100 km, zatímco u větších V6 (2.8, 3.0) stoupá k 12 l/100 km a více.

Existuje opravdu nový ford capri 2024?

Oficiálně zatím nic potvrzeného, ale spekuluje se o možné reinkarnaci v podobě crossoveru (ford capri suv).

Mohu používat Ford Capri (historický) jako denní auto?

Ano, ale počítejte s nižší mírou komfortu a bezpečnostních prvků. V zimě může být jízda na sněhu obtížnější kvůli zadnímu pohonu.

Jak nákladné je servisování starých modelů?

Běžné díly seženete poměrně levně, ale specifické komponenty motoru a karoserie mohou být vzácné a dražší.

Je Capri vhodný pro rodinu s dětmi?

Historicky to nebylo rodinné auto, spíše 2+2 kupé. Zadní sedadla jsou menší a kufr relativně skromný.

Jak si stojí Capri v porovnání s mladšími veterány?

Díky designu a kultovnímu statusu udržuje hodnotu dobře, možná i stoupá. Oproti některým konkurentům má dost fanoušků, kteří rádi investují.

Jaký motor je nejvyhledávanější?

Největší popularitu má ford capri 2.8 (V6) a 3.0 V6, pro jejich zvuk a výkon. Menší čtyřválce (1,6) jsou úspornější, ale méně výkonné.

Signature Jaroslav Netrebich Autoexperts.cz

Netrebich Jaroslav

Yaroslav Netrebich je diplomovaný strojní inženýr s více než desetiletou praxí v automobilovém průmyslu. Je držitelem certifikátu Advanced Automotive Diagnostics a účastníkem kurzů o elektrických a ekologických technologiích v automobilovém průmyslu. Yaroslav se účastnil mezinárodních autosalonů, jako jsou Ženevský autosalon a IAA Mobility, a testovacích jízd předních značek včetně BMW, Tesla a Mercedes-Benz. Jeho články byly publikovány na významných portálech, jako je www.auto.cz , www.sauto.cz, což potvrzuje jeho autoritu v oblasti odborných znalostí automobilového průmyslu.

↓ Související články ↓

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button